Холшевнік В.А.
Інтегроване заняття в молодшій групі.
Подорож у країну казок
з веселим Колобком.
Мета: Розпізнавати,вчити дітей розпізнавати казки по герм та декораціям,вчити підбирати предмети за величиною,формою,кольором,співвідносити лівий – правий,знаходити з багатьох предметів один,розрізняти поняття домашні тварини,дикі тварини;розвивати пам'ять,уяву,увагу,чути сигнал вихователя,виховувати бажання розповідати казки,вірші,потішки,виховувати співчуття до ближніх.
Матеріал: Ялинка з чотирьох частин,іграшки,атрибути до казок,бублики.
Попередня робота: Розповідання казок «Колобок», «Курочка ряба», «Три ведмеді», «Рукавичка», «Котик і півник»; розкачування паличок з солоного тіста.
Хід
Дзвенить дзвіночок біля скрині
- Ой що це? Дзвіночок. Подивимось хто тут заховався. Загадка:
Я кругленький я жовтенький і смачненький,хоч ніжок не маю,від усіх тікаю й свою пісеньку співаю.
Діти: Колобок
Колобок: - Добрий день діти,я хочу повернутись до свого дідуся та бабусі,а куди йти я не знаю.
Вихователь: - Не хвилюйся,діти знають цю казку допоможуть тобі. Іди з нами. Але щоб відправитись у подорож по чарівних казках нам потрібно триматись разом,допомагати один одному. Пішли (музика з «в гостях у казки»)
Вихователь: - Ось і прийшли,колобочку ось твоя казочка.
Діти: - Це «Курочка ряба»
Вихователь: - Дідусю,як нам знайти казочку «Колобок»
Дід: - Виконайте моє завдання, підкажу.
Діти: - А що треба зробити?
Дід: - Впізнайте які яєчка варені а які сирі? – (діти виконують завдання).
Дід: - Дякую вам діти,а ось вам підказка.(Дає частинку від ялинки)
Пішли далі(музика)
Вихователь: - Ось Колобочку це мабуть твоя казка.
Діти: - Ні,це казка «Три ведмеді»
Вихователь: - Ведмедику скажи будь ласка,як нам знайти Колобкову казочку?
Ведмідь: - Допоможіть підібрати посуд,тоді й скажу.(Діти виконують дидактичну гру підбери посуд).- Дякую вам за допомогу,ось вам підказка.
Пішли далі( музика )
Вихователь: - Ось мабуть твоя казочка.
Діти: - Ні,це казка «Рукавичка»
Вихователь: - Хто в цій Рукавичці живе?(Відповіді дітей)
Діти: - Лисичко скажи будь ласка як нам знайти Колобкову казочку?
Лисичка: - Допоможіть мені будь ласка,знайти пару рукавичкам.(діти виконують гру,підбери пару) – Дякую ось вам підказка.
Пішли далі (музика)
Вихователь: - Ось мабуть твоя казочка.
Діти: - Ні,це казка «Котик і Півник»
Вихователь: - Котику підкажи нам де казка Колобка?
Котик: - Розвеселіть мого Півника,заспівайте йому пісеньку,тоді підкажу. (Діти співають пісню «Два півники», «Котик Мурчик», «Сорока,ворона») - Дякую,ось вам підказка.
Вихователь: - Діти давайте розглянемо,що це за підказки нам дали герої казок.(Дидактична гра «На що схоже?») – давайте розкладемо усі частинки що у нас вийшло.
Діти: - Ялинка.
Вихователь: - А де в кімнаті у нас ялинки? Там живе Бабуся та Дідусь, Колобка. Давайте подивимося що це робить бабуся? (думки дітей). – Колобок,це твоя казка?
Колобок: - Так.
Вихователь: - Давайте допоможемо Бабусі спекти бубликів.
Розгляд компонентів для замішування тіста: мука,сіль,вода.
Виготовлення бубликів дітьми.(Яке на дотик?На колір? На запах? На смак? ) Ставимо у піч.
Вихователь: - Поки буде пектися ми заспіваємо пісеньку «Я печу,печу,печу діткам всім по калачу,зверху маком притрушу,в піч гарячу посаджу,Випікайтесь калачі, у натопленій печі,буду маму буду тата,калачами частувати»
Бабуся: - Дякую вам дітки за допомогу,що допомогли Колобку повернутись до дому, і я хочу пригостити вас калачами.(з печі виймає справжні калачі)
Діти: - Дякуємо Бабусю за гостинці,і до побачення!
(звучить музика)
Розробка занять вихователя групи №6 Сторожук І. І.
Організація ІІ половини дня з дітьми старшого дошкільного віку
РОЗВАГА
«Щоб здоровим стати – треба вітаміни вживати»
Мета: збагатити знання дітей про вітаміни, продовжувати формувати навички здорового способу життя, закріпити в ігровій формі навички виконання циклічних вправ (біг, ходьба, стрибки), підлізання під дугу, зістрибування з невеликої висоти, викликати в дітей позитивні емоції, розвивати спритність, швидкість і кмітливість, виховувати бажання трудитися та бережно відноситися до природи.
Матеріал: ваза з фруктами і овочами, лава, дуга, шапочки овочів, загадки, магнітофон, диски із записами.
ХІД
Лікар Айболить. Добрий день, малята! Ви мене впізнали?
Так, я – лікар Айболить. Лікую я не лише звірят, а й малят. А допомагають мені лікувати сонце, чисте повітря і вода. Також фізкультура і спорт. Та найкращі мої помічники – вітаміни. Чи куштували ви їх коли-небудь? А чи знаєте, де є вітаміни? (Бесіда з дітьми). Правильно, в городині та садовині. Яку ж городину ви знаєте? А садовину? (відповіді дітей).
Сьогодні я запросив до вашої групи гостей. Відгадайте, хто це?
Загадує загадку: «Сидить дівчина в коморі, а коса її надворі?»
Діти. Морква. (Вибігає морква – дівчинка ).
Морквина. Добрий день! Я – Морквина. Вітаміни, які містяться у мені, поліпшують зір, роблять ваші щічки рум’яненькими, а вас всіх здоровенькими. А скажіть, хто полюбляє ще мене їсти?
Діти. Зайці, кролики.
Айболить. Так, моркву люблять всі тварини, бо вона смачна й солодка. У корів та кіз, які їдять моркву – смачне і солодке молоко. Подивіться, до нас ще іде гість.
Яблуко. Я – красиве, чарівне,
Всі ви знаєте мене.
Яблучко смачненьке,
Стигле, червоненьке.
Медом, соком наливаюсь,
Наливним тоді я звусь.
Той, хто гілочки торкне,
Струсить з дерева мене.
Айболить. Любите яблучка, діти? Яблука не тільки смачні, а й корисні, бо в них багато вітамінів. А хто з лісових звірят ласує яблуками? (Відповіді дітей: білочка, дикі кабани, їжачок чистить голки тощо).
Айболить. А ось загадка ще про одну гостю.
У зеленому лісочку,
Під мереживним листочком,
Червоніє невеличка
Спіла ягідка…?
Діти. Суничка!
Суниця. Малята, а в мене також багато вітамінів. Хто їсть мене багато, той ніколи не хворіє. Смачна зі сметаною, з цукром. Їжте мене на здоров’я. І у вас ніколи не болітиме живіт. Їдять суничку слимаки і комахи.
Вихователь. Дякую за запрошення. Обов’язково прийдемо тобою поласувати і здоров’я набиратись.
- Лікарю, можна ще одну гостю запросити?
- Я прочитаю примовку:
Ось газдиня головата
У зелених пишних шатах.
Понесу малюнок цапу,
Упізнає він чи ні?
Діти. Капуста.
Айболить. Цей овоч дуже багатий на вітаміни. Кажуть, що в капусті – сила. Який же борщ без капусти? А які смачні пиріжки з капустою. А салат з капусти вам до вподоби? (Відповіді дітей).
Капуста. Я в деяких стравах корисна. І буваю різних сортів: білокачанна, синя, брюссельська, цвітна, рання, пізня, середня. Тож їжте мене круглий рік, сил і здоров’я набирайтеся.
Вихователь. Лікарю, Оксана знає вірш про шипшину, прочитає його.
Посвітлішало в гаях,
Вся шипшина в ліхтарях.
Прилетіли снігурі,
Кажуть: «Наші ліхтарці».
Прилетіли горобці,
Кажуть: «Наші ліхтарці».
Прилетіли шишкарі,
Кажуть: «Наші ліхтарики».
А шипшина мирить їх:
- Ці ліхтарики для всіх.
Айболить. Гарний вірш, бачите скільки пташок прилітає взимку до шипшини, бо вона дуже солодка. Та й у ній є найбільше вітаміну С. Пийте і ви чай із шипшини. Вона дасть вам бадьорості, сили і міцності, здоров’я. А знаєте, діти, птахи зимою дуже люблять ласувати калиною і горобиною. Вони також дуже корисні, в них є багато вітамінів. Пийте чай з калини, їжте пиріжки.
Пісня-інсценування «Ой є в лісі калина».
Айболить. Добре ви співаєте, то ж любіть калину, не ламайте гілочок.
Вихователь. Запрошуємо тебе, лікарю, пограти з нам в «Город-хоровод». (На головах у дітей шапочки овочів. Вони ходять по колу і співають).
На нашому городі
Все на славу родить (2 рази повторюють)
Буряк. Я червоний бурячок,
Солоденький на смачок.
Я на грядці уродився,
З вами, діти, подружився.
Ходять по колу і знову співають:
На нашому городі
Все на славу родить (2 рази повторюють)
Часник. А я – братик-часничок
Припікаю язичок.
Я вбиваю всі мікроби,
Береже вас від хвороби.
Знову повторюють перший куплет і співає помідор, потім цибуля.
Помідор. Помідор кругленький,
Стиглий, червоненький.
Надаю малятам сили
Тра-ля-ля.
Цибуля.
Я – цибулька для салатів,
Вітамінами багата.
Не біда, що сльози навертаю,
Всіх від грипу захищаю.
На нашому городі
Все на славу родить (2 рази повторюють)
Всі овочі. В нас вітаміни смачненькі
І солоденькі, і кисленькі,
Їжте, діти, нас охоче,
Кожний, хто коли захоче.
Щоб були ви здоровенькі
І красиві, й рум’яненькі,
Щоб росли міцними й дужими,
До хвороб були байдужими
Ось, які ми всі хороші,
Нас мерщій кладіть у кошик.
Айболить. Ну що, малята, сподобались вам гості?
Тепер ви знаєте, звідки беруться вітаміни. Але щоб у овочах і фруктах було багато вітамінів, про них треба піклуватися. Поливати город і сад у спеку, виполювати бур’яни, розпушувати землю. Не ламайте дерев, кущів, квітів. Бережіть природу. Будьте здорові та міцненькі. А тепер пропонує позмагатися, щоб побачити чи справді ви спритні і жваві, бо діти, які вживають багато вітамінів будуть саме такими.
Дітей ділять на дві команди: «Яблучко» і «Морквинка».
1. Д/гра «Допоможемо зібрати овочі і фрукти».
Програмовий зміст: виховувати у дітей сенсорні здібності, збагачувати і активізувати їх словник, формувати граматично правильну мову, уміння описувати предмети, закріпити знання про овочі і фрукти.
Хід. Діти стоять у колі. Вихователь кидає м’яч і каже: «Яблуко». Той хто спіймав м’яч, повинен сказати, де росте яблуко. (Вихователь називає овочі і фрукти. Можна назвати і навпаки: «сад» і «город», а діти називають овочі і фрукти. М’яч кидається швидко кожній команді, хто менше допустить помилок, той виграв).
2. Д/гра «Чия команда швидше зварить борщ і компот».
Чия команда вибере швидше овочі на борщ, а фрукти на компот.
3. Д/гра «відгадай, що в руці».
Знайшовши в мішечку певну городину чи садовину, треба її описати так, щоб команда суперника змогла відгадати. Команди виконують завдання по черзі.
4. Рухлива гра «Хто зірве більше яблук із зав’язаними очима».
5. Рухлива гра «Садіння і збирання картоплі».
6. Рухлива гра «Перевантаження кавунів».
Айболить. Підводить підсумки
Всі діти молодці! Були активними, розумними, спритними, сміливими і дружніми і тому перемогла дружба.
Пригощає дітей смачними фруктами.