Заняття розробила: Васільєва Л.П., Вихователь днз №8
Добре діло роби сміло
Заняття для дітей молодшого дошкільного віку
Мета:закріплювати знання дітей про прикмети осені; розвивати інтерес до довкілля, спостережливість; вчити самостійно знаходити корисні справи.
Вчити використовувати різні види матеріалу (природний, штучний), добирати його відповідно до задуму і призначення виробу.
Виховувати доброзичливість, гуманність, турботливість, бажання робити добро.
Матеріал: іграшкові павучок та жук-сонечко, різноманітний бу¬дівельний матеріал (природний, штучний).
ХІД ЗАНЯТТЯ
Вихователь. Діти, пам'ятаєте, ми з вами нещодавно спостерігали за жучком. Що це була за комашка? (Сонечко).
Пропоную пограти у гру. Я розпочинатиму розповідь про цього жучка, а ви продовжуватимете:
-Сонечко маленьке, наче... (горошинка, ягідка, зернятко).
-Лапки в нього... (тоненькі, коротенькі).
-Цяточки у нього... (чорні, круглі).
-Сонечко червоне, мов... (калина, мак, вогонь).
-Гладеньке, як... (яблучко, скельце).
-Літає, наче... (пташка, метелик).
- Ось ми й пригадали, яке воно, сонечко, а тепер я розповім вам казочку про нього та про.,. Про кого буде інша казка, ви дізнаєтеся тоді, коли відгадаєте загадку:
Хто тче без верстата та без рук? (Павучок).
- Які добрі слова ви могли б ще сказати про павука? (Діти відповідають).
Молодці, а зараз сідайте тихенько, слухайте уважненько. Хочу вас попросити ще й допомогти мені. Я розповідатиму казку і показуватиму рухи, а ви повторюватимете їх за мною, аби казочка була ще цікавішою.
(Лунає тиха мелодія).
— Це було тоді, коли з дерев облітало жовте листячко, дув холодний вітер. Він гойдав оголені гілки, сухі трави. Сонце часто ховалося за сірі хмари, і йшли затяжні дощі.
Як ви гадаєте, яка це була пора року? ( Осінь).
Які ви ще знаєте прикмети осені? (День став коротшим. Діти одягаються тепліше. Птахи відлетіли до вирію).
Так, слухайте далі. Птахи справді відлетіли в теплі краї, а Сонечко та Павучок залишилися зимувати. У своїх хатках їм стало холодно та сиро. Стали вони думати-гадати, що ж їм робити?
Покажіть, як сумували Сонечко та Павучок. (Діти роблять сумний вираз обличчя).
А що ми можемо зробити для них? (Можемо знайти їм нове житло).
Молодці, добре придумали. Погляньте, ось осінній вітер зруйнував чиїсь будиночки. Полагодимо їх. Сподіваємося, нашим комахам будиночки сподобаються, і вони зимуватимуть у них.
Проводиться гра "Склади будиночки". Діти розподіляються на три групи. Кожна складає із розсипаних частин будиночок.
— Наші комахи дуже здивувалися. (Діти показують здивований вираз обличчя).
Сонечко і Павучок кажуть, що ви молодці, але чужі оселі вони не займатимуть, бо це нечемно. Зробимо друзям нові будиночки? Діти, Сонечко підказує мені, що хотіло б мати світлий будиночок, а Павучок — міцний.
А з чого ж можна будувати? (Діти називають матеріал для будівництва).
Виберемо потрібні матеріали і збудуємо світлий і міцний будинки.
Проводиться гра "Добери матеріал для будівництва".
Діти підходять до столу, де лежить різноманітний будівельний матеріал.
Вихователь. - Як ви вважаєте, з якого будівельного матеріалу будиночок буде найсвітліший? ( Зі скла, пластмаси).
Але скло ми не будемо брати. Може, хтось скаже, чому? (Діти висловлюють свої міркування).
А з якого матеріалу будинок буде найміцнішим? ( із заліза, з камінців).
Ось ми з вами обрали матеріал для будівництва. Та перш, ніж будувати, трохи розімнемося.
Проводиться фізкультхвилинка.
Наш веселий павучок Вісім ніжок має, Про гімнастику для них Він не забуває. Раз-два, раз-два — Вісім ніжок має. Раз-два, раз-два — Він не забуває. Павутиння вітерець День і ніч гойдає, І на ньому павучок Весело стрибає. Гой-да, гой-да - День і ніч гойдає, Стриб-скік, стриб-скік - Весело стрибає. |
Діти розповідають прислів'я:
Добре тому жити, хто працьовитий. Бджола мала, а й та працює. Більше роби, а менше говори. Людину прикрашають добрі діла. Щоб рибу їсти, треба у воду лізти. Зробив діло, гуляй сміло. Хочеш їсти калачі — не сиди на печі. |
Діти дмуть на обидва будиночки. Будиночок із пластмаси частково розсипається.
Чому цей будиночок пошкодився? (Бо він дуже легкий).
Поміркуймо, що можна зробити, аби будиночок друзів став і світлим, і міцним. (Поєднати будівельні матеріали для обох будиночків).
(Дошкільнята будують один будинок).
Погляньте, який гарний дім вийшов! Сонечко та Павучок дуже зраділи. Діти, покажіть, як вони зраділи. (Показують).
Побажаймо нашим героям, щоб у новому будиночку вони не мерзли, дружили між собою, поважали одне одного.
А ми з вами підемо на прогулянку. Може, ще комусь буде потрібна наша допомога.