Головна → Подорож по закладу → Група 'Капітошки'

Заняття розробила: Телиця Л.Л., вихователь днз №8

Фізкультурне заняття

Мета: Удосконалювати навики лазити під дугу на колінах з упором на руки, ходити по гімнастичній лаві. Зберігати рівновагу під час ходьби по гімнастичній лаві. Розвивати увагу уміння діяти за сигналом вчителя. Виховувати бажання активно включатися в гру.

Матеріал: дуги, гімнастична лава.

Хід:

Вчитель: Діти сьогодні в нас цікава гра, всі до мене, дітвора. Уявіть, що ви, малята, всі не діти, а зайчата, а я також стану враз малою зайчихою для вас. (вдягаю маску) В нашій групі роздивіться ліс весняний з’явився і галявина затишна. Давайте один за одним встанемо і по галявині під бубонець пройдемо. Йдемо гарненько, не штовхаємось, спинка пряма, йдемо тихесенько. А тепер тихенько на носочках пройдемо. А тепер бігом побігли. Знов тихенько йдемо. Погуляли, молодці, зайчатка. А тепер часу не гаймо, до городу  поспішаймо.

Розвиваючі вправи.

Стали гарненько в кружок.

1.    Руки-лапки розвели,

Підняли їх догори,

Кулачками покружили

Руки знову опустили.

2.    Щоб іще набратись сили,

На підлогу зайці сіли.

Лапки-ніжки підняли.

І руками обняли.

(сидячи на підлозі підтягують ніжки)

3.    Підвелися, рівно стали

Нахиляємось по малу.

Нижче, дружно, як один,

Щоб достати до морквин.

4.    Всі присіли і хутенько

Знову піднялись рівненько

Ще не час нам спочивати

Треба ніжки тренувати

(присідання)

Не стомились лапки-ніжки,

Нумо, пострибайте трішки.

(стрибки на 2х ногах)

Основні рухи

1.    Підлізання під дугу на колінах, з  упором на руках. В жмурки зайченята граються під кущі ховаються.

2.    Ходьба по гімнастичній лаві руки в сторони. По місточку всі ідуть лапки в сторони ведуть.

Р/г «Зайчик біленький сидить»

Ходьба повільна.

Вечоріє вже до хати,

Кличе всіх зайчиха-мати.

Підемо спокійним кроком.

Комплексне заняття (середня група)

Тема: Зимонька-зима розважає та звеселяє.

Мета: Розширити знання дітей про зимові явища природи. Особливості вигляду зимового пейзажу, збагачувати активний словник, вправляти дітей у побудові словосполучень із заданим словесним матеріалом, формулювати вміння за допомогою складання розповіді про свої спостереження вчити передавати свої враження у художній творчості. Закріпити кількісну та порядкову лічбу, величину, розрізнити геометричні фігури, розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять. Уточнити та закріпити знання дітей про зимові свята та розваги. Зацікавлювати дітей українськими обрядами, піснями, колядками, щедрівками, привітаннями новорічними. Виховувати інтерес, веселий настрій, бажання гратись, займатись.

Матеріал: вірші, загадки, картинка «Зима», сніжинки у вигляді геометричних фігур, іграшки різної величини, снігові намети.

Хід заняття:

1.    Загадка: «Сніг на полях, лід на річках, хурделиця гуляє, коли це буває?» (Взимку) Яка зараз пора року? Які ще бувають пори року? Яка з них найхолодніша?

2.    Бесіда про зиму:

-         То яка зараз пора року?

-         Чому ви так думаєте?

-         Що змінюється в природі з приходом зими?

-         Які ще є пори року?

-         Як ви вважаєте, яка найхолодніша пора року?

3.    Розглядання картинки «Зима».

-         Яку пору року зображено на картинці?

-         По чому видно що зима?

-         Як розважаються діти узимку?

-         Чому раді діти?

Вірші дітей про зиму.

4.    Д/г «Зима яка?» (весела, холодна, сніжна). Д/г «Склади речення із словом «зима»

5.    Д/г «Коли добре, а коли погано що настала зима?»

6.    Дослід із снігом:

-         Що в стаканчиках?

-         Якого кольору сніг? Який на дотик?

-         Давайте подивимось, що з ним станеться в теплі? (ставимо біля батареї)

7. Д/г «Розтанули - замерзли» Закріпити поняття «твердий як лід», «м’який як лід». Діти, уявіть, що ви маленькі тверді крижинки – замерзли і тверді, не рухомі. Я називаю частинки тіла, які поступово  «розморожуються» ви можете рухати ними. А інші частини тіла нерухомі. Готові? Почнемо.

Ваші пальці розтали, вони рухаються… а ось ви маєте змогу рухати руками вгору-вниз. Молодці. Сідаємо назад на килимок.

8.    Розповідання казки вихователем.

     Далеко-далеко на півночі жила снігова королева. І мала вона багато донечок-сніжинок. Дуже любила своїх донечок снігова королева, і нікуди від себе їх не відпускала. Але сніжинкам хотілось дуже політати по світу, хотілось взнати, про що мріють дерева, звірі, птахи, люди та діти. Сніжинки попросили володарку відпустити їх. І вони полетіли. Вони були не прості, а у вигляді геометричних фігур, я буду загадувати загадки, а ви відгадувати.

9.    Д/г «Якої геометричної фігури сніжинки?» Діти піднімають сніжинки та називають.

10.                      Д/г «Вітерець та сніжинки» Подуємо тихий вітер на сніжинку – кружать, подує сильний вітер – і стала завірюха. Д/г «Склади речення із словами сніжинка», Д/г «Що робить сніжинка»

11.                      Д/г «Порахуємо дерева» Вітер дув і надув замети. Скільки заметів, порахуй?  Який по порядку  найбільший, найменший? Порахуємо ведмедів: який найбільший, який найменший? Давайте виставимо їх від меншого до більшого по порядку. І тепер порахуємо, який по порядку найбільший, який найменший. Д/г «Вистав звірят від меншого до більшого»

12.                      А тепер, що снігова королева не злилась на сніжинок, що вони полетіли. Давайте пограємось гру «У будиночку снігової королеви». Закрий віконечко геометричною фігурою. Д/г «На смужці виставимо від меншого до більшого».

13.                      Фізкульт хвилинка під музику «Ми сніжинки»

14.                      Мовна Д/г «Добери слова» Наприклад. Зимовий – день, одяг, взуття, сніг, місяць, сон, парк, ранок. Зимова – казка, картинка, шуба, подорожі.

15.                      Д/г «Знайди помилку»

-         Коли тепло іде сніг, а коли холодно – дощ.

-         На морозі вода в калюжах розтала.

-         У морозяну погоду одягають плащ дощовий.

-         Без морозу не буває літа?

16.                      Д/г «Якби я був чарівником?»

17.                      Які свята ми відмічаємо взимку?

18.                      Привітаємо гостей наших з Новим роком. Читання привітань.

19.                      Як ми готовимось до Різдва? Які страви готовимо? Читання колядок, щедрівок.

20.                      Хоровод «Щедрий вечір»

21.                      Вітання гостей із святами. Бувай здоровий. Всього найкращого.

22.                      Підсумок, що вам сподобалось сьогодні із нашої гри. За це вам гостинці.

Заняття розробила: Морозюк А.Г., вихователь днз №8

В гості до неділі

Розвивальне заняття для старших дошкільників






Мета: виховувати цікавість, організованість, зосередженість, самостійність; розвивати логічне мислення, зорову пам’ять, зосередженість, кмітливість; закріпити знання про дні тижня і геометричні фігури. Вправляти в умінні лічити кількісною і порядковою лічбою, називати сусідні цифри, розв’язувати логічні завдання. Вчити правильно називати та розрізняти цифри, обґрунтовувати свою відповідь.
Демонстраційний матеріал: : макет іграшкового поїзду, ведмідь-машиніст, номери на вагонах, набір картин з геометричних фігур, макет лісової галявини, іграшкові звірі, іграшковий барабан, рукавички різного кольору.
Демонстраційний матеріал: : набір геометричних фігур, набір цифр до 10, карточки з пропущеними цифрами.





ХІД ЗАНЯТТЯ


- Діти, чи знаєте ви, на чому люди подорожують?
(На автобусі, машині, літаку, потязі, кораблі).
- Ми з вами зараз вирушимо в подорож і поїдемо в гості до Неділі . А щоб сісти в поїзд, потрібно мати квитки, на яких зазначені ваші місця.
Ось підходьте, одержуйте квиткии. Але вони незвичайні. На цих квитках зображена різна кількість тварин. Скільки тварин на квитк - це буде номер вашого місця. Тож рахуйте, шукайте і сідайте у потяг. Машиніст вже зайняв своє місце.
Діти сідають до потягу і з веселою піснею вирушають у подорож:

А в поїзді нашім малята сидять
Чу-чу-чу-чу-чу-чу.
Та от і зупинка, час нам вставать.
Ми підемо дружно Неділю зустрічать!

Зупинка 1.

Ось і зупинка. Наш потяг зупинився у місті. І ми підемо до картинної галереї.

- Кого ви бачите на цих картинках? Із чого створені ці картинки?
З яких геометричних фігур створена ось ця картинка, а ця?
Назвіть, скільки квадратів на цій картинці, а трикутників на цій, а кружечків на цій, а прямокутників на цій, а овалів на цій?
Добре, діти. А тепер ви станете художниками і створите ось з цих геометричних фігур свої картини.
Діти виконують завдання. Після цього сідають до вагонів і з піснею їдуть далі.

Зупинка 2.

Ось і наступна наша зупинка.
- Скажіть будь ласка, яка зараз в нас пора року? Що нам допомагає зігрітись в таку холодну пору року? Діти виконують вправу «Погріємо ручки»
(діти дихають на свої долоні, ніби гріють ручки.)
Зараз ми поговоримо детальніше про рукавички. Ось тут, на дошці, прикріплені різні рукавички. І на столі таож розкладені рукавички. Вони трішки переплутались.
Я пропоную кожному з вас підійти до дошки, і вибрати ту рукавичку, яка вам сподобалася. Потім на столі ви побачите пару до обраної рукавичці. Діти виконують завдання. Після цього знову сідають у вагони і їдуть далі.

Зупинка 3.

Наступна зупинка у зимовому лісі. (Діти потрапляють на лісову галявину).
- Подивіться уважно навкруги, кого ви тут бачите?
- Хто сховався за пеньком, скільки їх? (За пеньком видно вушка зайців – 6, діти пояснюють, що це зайчикові вушка, їх там троє, бо кожний зайчик має по два вушка).
- Хто сидить на кущі калини? Чому ви так думаєте? (Видно хвостики горобців - 5).
- Скільки там горобців? (5 горобців, бо кожен горобчик має по 1 хвостику).
- Скільки за ялинкою звірів? (4 лапки лисички, а лисичка є одна, бо вона має 2 передні і 2 задні лапки).
Наша подорож продовжується. Ось і вже наступна наша зупинка.

Зупинка 4.

Діти сідають за столи. В кожної дитини лежать карточки з пропущеними цифрами. Вихователь пропонує пограти в гру «Знайди сусіда».
Вихователь розповідає, що на «планеті цифр» дуже сильний зимовий вітер, він розкидав цифри і вони переплуталися. Допоможемо їм. Завдання дітей – знайти пропущені цифри і заповнити пусті клітинки.
Потім вихователь пропонує пограти в гру «Не помились» (вихователь стукає по іграшковому барабані, а діти, заплющивши очі, рахують і показують відповідну цифру).

Фізкультхвилинка.

1-2 Дерева. (Руки вгору)
3-4 Птахи в лісі . (Помахали крилами)
5 -6 Летять сніжинки. (Кружляють присідають)
7-8 Сірий зайчик-пострибайчик. (Стрибки)
9-10 Вже скінчилась наша гра.
Діти сідають до вагонів і їдуть далі.

Зупинка 5.

На цій зупинці дітям пропонуються логічні завдання:
1. Настала зима. Спочатку зацвіла 1 яблуня, а потім 3 сливи. Скільки всього зацвіло дерев? (взимку дерева не цвітуть).
2. Що стає більше, якщо його поставити догори ногами (Число 6).
3. Настала зима. Зацвіла 1 троянда і 1 ромашка. Скільки квітів зацвіло? (квіти взимку не цвітуть.)
Діти відповідають, потім сідають у вагони і вирушають далі.

Зупинка 6.
Ось зупинка Неділі. Вже видно її хатинку. (Діти підходять до хатинки. Їх зустрічає Неділя. Всі діти вітаються).
Неділя: - Хто мені скаже, скільки у мене є братів і скільки сестер?
- Скільки всіх днів у тижні?
Неділя пропонує дітям допомогти їй доповнити вірш:
Вранці ми із добрим ділом
Привітали... (понеділок).
Ніченька минула скоро,
Трудовий іде... (вівторок).
Сирітка, вміла, молода,
Вже настала... (середа).
Йде четвертий день тепер,
Називається... (четвер).
Діло добре ладиться,
Як настане... (п'ятниця).
Дома скрізь кипить робота,
Коли настає ... (субота).
А субота з хлібом й сіллю
Привела сестру... (неділю).
Ось і тижневі кінець,
Хто трудився - молодець!
Неділя. Всі ви, діти, гарно попрацювали, час відпочити. Ось я хочу почастувати вас смачними фруктами та солодощами.
Діти пригощаються частуванням, яким їх пригостила Неділя.