ПЛАН РОБОТИ
ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ( ясла-садок) №8
„ЗОЛОТИЙ КЛЮЧИК”
на 2012 – 2013 навчальний рік


1. АНАЛІЗ
роботи дошкільного навчального закладу №8 (ясла-садок) «Золотий ключик»
за 2011-2012 навчальний рік

    Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №8 «Золотий ключик» знаходиться за адресою: м. Нетішин провулок Миру, 12. У 2011-2012 навчальному році в закладі функціонувало 13 груп, з них: 4 групи раннього віку (з них: 1 група короткотривалого перебування дітей), 6 груп молодшого дошкільного віку, 2 групи старшого дошкільного віку, 1 перший клас, які відвідувало 245 дітей.

    Дошкільний навчальний заклад здійснює освітньо-виховну діяльність відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», Статуту ДНЗ №8, затвердженого рішенням міської ради №16 від 31 жовтня 2003 року.

    Керуючись основними державними документами, що регламентують діяльність дошкільного навчального закладу, педагоги спільно з батьками створювали необхідні умови для розвитку потреб і інтересів кожної дитини, для її духовного зростання, фізичної досконалості.

    Організація освітньо-виховного процесу в дошкільному закладі була спрямована на реалізацію основних завдань ДНЗ, при визначенні яких були враховані їх сучасність, актуальність, результати діагностування педагогів, аналіз результатів роботи за 2010-2011 навчальний рік, можливості колективу, а саме:
1. Продовжувати формувати активу життєву позицію щодо збереження та зміцнення здоров’я дітей в світлі вимог Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі».
2. Формувати життєву компетентність дитини з урахуванням гуманітарного підходу( інтелектуальний розвиток, правова культура).
3. Здійснювати особистісно-орієнтований підхід у становленні цілісної особистості дошкільника шляхом створення розвивального середовища, впровадження інноваційних технологій, альтернативних методик, зокрема системи М.Монтессорі

    Зміст освітньо-виховного процесу в закладі визначався Базовим компонентом дошкільної освіти, Базовою програмою розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі». Реалізація освітньо-виховних завдань за державною програмою здійснювалася на засадах особистісно-орієнтованої моделі організації педагогічного процесу, в якій створення повноцінного розвивального середовища і забезпечення відповідної позиції вихователя в організації діяльності дітей є провідними умовами успішного її виконання.

    Колектив дошкільного закладу складається з 69 осіб, з них - 30 педагогічних працівників. Педагогами, медичним та обслуговуючим персоналом дошкільний навчальний заклад забезпечений повністю, про що свідчить аналіз статистичних даних складу педагогічного колективу та соціально-дидактичний аудит.

   

Графічний аналіз рівня кваліфікації, освіти, стажу, віку педагогів ДНЗ №8 станом на 01.09.2012 р.

    Результати соціально-дидактичного аудиту відповідності засвідчили достатній рівень професійної компетентності й можливостей педагогів ДНЗ №8. Так, параметри рівнів кваліфікації, освіти, стажу педагогічної діяльності, віку за статистичними підрахунками дорівнюють нормі.

    Показником правильної кадрової політики є стабільність кадрового складу. За попередні п’ять років зміна педагогічних працівників проходила з причини відпустки педагогів для догляду за дитиною до трьох років.

    Педагоги дошкільного навчального закладу усвідомлюючи важливість реформування і оновлення дошкільної освіти постійно намагаються підвищувати свій професійний рівень через проходження курсової підготовки, самоосвіту, прийняття активної участі в різноманітних методичних заходах ДНЗ та міста. Так, курсову підготовку при ХОІППО пройшли в цьому навчальному році 8 вихователів (Дикусар О.П., Шумбарська Т.Г., Бортнік Н.І., Пилипюк Н.І., Бондарчук І.Ф., Радіо г.П., Холшевнік В.А., Шумбарська Т.Г). Педагоги Половнікова Г.В., Ознамець О.Й. підвищують свій фаховий рівень, навчаючись у Рівненському державному гуманітарному університеті за спеціальністю «Дошкільне виховання». Вихователь Черняк І.М. здобуває другу вищу освіту в Кременецькому педагогічному інституті за спеціальністю «Дошкільне виховання».

    Велике значення у виявленні рівня професійної майстерності педагогів, стимулюванні їх творчої активності має атестація, яка проводиться відповідно до Закону України «Про освіту» та Типового положення про атестацію педагогічних працівників. В 2011-2012 навчальному році в черговому порядку пройшли атестацію 3 педагогічні працівники (вихователі: Табачинська Л.Ф., Конончук В.М., Калабська Р.В.) та прийнята 1 заява на перенесення атестації строком на 1 рік (вихователь Вітвицька О.О.). Згідно індивідуальних планів педагоги, які атестувалися, провели колективні перегляди занять, взяли участь у міському конкурсі «Освіта Нетішина на шляхах реформування». За наслідками атестації вихователю Табачинській Л.Ф. встановлено ІІ кваліфікаційну категорію, вихователю Конончук В.М. підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст», вихователю Калабській Р.В. підтверджено 9 тарифний розряд та нагороджено Почесною грамотою відділу освіти виконавчого комітету Нетішинської міської ради. Про рівень професійного зростання педагогів протягом двох років свідчать показники, які подані в діаграмі.

   

Професійне зростання педагогів

    Педагоги дошкільного навчального закладу були активними учасниками всіх методичних об’єднань міста. Інструктор з фізичної культури Хмельовська Н.В. відвідувала школу передового педагогічного досвіду, яка проходила на базі ДНЗ №7, а молоді педагоги Шостак Н.В., Черняк І.М. були активними членами Клубу молодого педагога.

    Творчі напрацювання педагогів ДНЗ були представлені на міській виставці передового педагогічного досвіду та інновацій „Освіта Нетішина на шляхах реформування». Завідувач ДНЗ №8 Шевчук О.А. посіла І місце в номінації «Творчий керівник» за навчально-практичний посібник «Формування іміджу дошкільного навчального закладу як управлінське нововведення» і нагороджена дипломом І ступеня відділу освіти виконавчого комітету Нетішинської міської ради, вихователь Ємельянова О.В. - ІІ місце в номінації «Розвиток особистості» за програму «Обдарована дитина», вихователь Бондарчук І.Ф. – ІІ місце в номінації «Розвивальне середовище» за програму «Юні творці», вихователі Конончук В.М., Табачинська Л.Ф.- ІІ місце в номінації «Розвивальне середовище» за програму «Світ пізнання і творчості», вихователь Калабська Р.В. – ІІ місце в номінації „Розвиток особистості” за програму «Юні краєзнавці», практичний психолог Черняк І.М. – ІІ місце в номінації «Психолого-педагогічна лабораторія» за програму «Перший раз у перший клас». Творчі напрацювання педагогів Шевчук О.А., Бондарчук І.Ф., Конончук В.М., Табачинської Л.Ф., Ємельянової О.В. рекомендовані для участі в обласній виставці передового педагогічного досвіду та інновацій «Освіта Хмельниччини на шляхах реформування».

    На особливу увагу заслуговує участь вихователів у Всеукраїнських конкурсах. Так, вихователь Васільєва Л.П., стала лауреатом Всеукраїнського конкурсу «Енциклопедія дошкільної освіти» і нагороджена дипломом ІІ ступеня. Програма «Юні краєзнавці» надрукована в газеті БВДС №4 за квітень 2012 р. та затверджена на засіданні міської методичної ради. В газеті БВДС №1 за січень 2012 року надруковано програму з гендерного виховання дітей дошкільного віку «Світ дівчаток і хлоп’яток» вихователя Телиці Л.Л., яка також стала переможцем ІІ туру Всеукраїнського конкурсу «Країна дошкілля запрошує» у 2011 році.

    У вересні 2011 року дошкільний навчальний заклад взяв участь у міському конкурсі на кращий ігровий майданчик, в якому посів ІІІ призове місце. У цьому ж році заклад посіл І місце в міському конкурсі сайтів дошкільних навчальних закладів та нагороджений грамотою відділу освіти виконавчого комітету Нетішинської міської ради. Значною заслугою є відзначення роботи закладу в цьому напрямку управлінням освіти Хмельницької облдержадміністрації. Сайт дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №8 «Золотий ключик» впродовж 2 років поспіль посідає І місце в області.

    В 2011-2012 навчальному році на базі дошкільного навчального закладу №8 пройшло міське методичне об’єднання вихователів груп раннього віку. Теоретичний аспект методичного об’єднання готували Самчук Л.А., вихователь-методист, Черняк І.М., практичний психолог. Вихователь Войтюк О.М. провела інтегроване заняття з дітьми раннього віку групи №4 «В гості до звірят», де дошкільнята показали високий рівень знань за темою «Дикі та домашні тварини».

    Поза планом на базі дошкільного навчального закладу №8 пройшло засідання Школи молодого музичного керівника міста, в ході якого був проведений практичний показ організованої діяльності дітей (музичний керівник: Горпинченко Ю.А.). Керівником школи молодого педагога відзначено високий, інноваційний підхід організованої діяльності дітей музичним керівником Горпінченко Ю.А.

    Зміст методичної роботи в дошкільному навчальному закладі будується на основі державних документів про освіту, науково-педагогічних досліджень, навчальних планів, програм, новинок психолого-педагогічної літератури, інструктивно-методичних матеріалів з проблеми організації методичної роботи. Велика увага приділяється спрямуванню зусиль педагогічного колективу на реалізацію завдань, які передбачають формування у дитини здібностей і бажання усвідомлювати себе як особистість. Ці домінуючі завдання викладені у Програмі розвитку дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №8 «Золотий ключик» на 2011-2017 рр., обговорені на педагогічних радах, виробничих нарадах, під час індивідуальних і групових консультацій; на їх основі здійснюється корекція педагогічного стилю роботи вихователів.

    Слід зазначити, що пошук композиції рішення організації навчання вихователів мало вигляд інтегрованого процесу, що припускало варіації вже відомих методів роботи з інтерактивними. Під час інтерактивної взаємодії відбувалося не тільки накопичення знань, а також формувався механізм самореалізації кожного вихователя. Крім того, методична робота організована за допомогою інтерактивних заходів не тільки насичувала її зміст, а у певній мірі впливала на якість безпосередньої роботи з дітьми.

    Кількісний і якісний аналіз оцінювання методичних заходів, проведених упродовж навчального року показав, що всі вони носили науково-методичний і пізнавальний характер, сприяли підвищенню професійної компетентності педагогів. З допомогою аналізу, шляхом розкладання предмета на складові частини нам вдалося зробити оцінку виконання запланованих методичних заходів, яка подана в гістограмі.

   

    Причинами часткового не виконання запланованих заходів є: недостатній рівень особистої участі педагогів у проведенні певних заходів, недостатня професійна компетентність педагогів у деяких питаннях, хвороба працівників.

    Для вирішення завдань, спрямованих на вдосконалення кваліфікації та професійної майстерності педагогів, реалізацію поставлених пріоритетних завдань були проведені педагогічні ради: “Шляхи організації освітньо-виховного процесу, спрямованого на всебічний розвиток особистості дитини», «Марія Монтессорі і українська освіта XX-XXІ століття», «Вивчаємо права дитини», семінари-практикуми: «Зміцнення здоров’я дошкільнят засобами фізичного виховання», «Інтелектуальний розвиток дітей дошкільного віку», теоретичний та практичний курс семінарів щодо впровадження системи М.Монтессорі у освітньо-вихований процес, під час проведення яких використовувалися нетрадиційні форми роботи: методи «мозкового штурму», «дебатів», «ділових ігор», «інсценування», «колективного/групового проектування», «кола ідей», інформаційно-творчі вправи, інтелектуальні ігри. У формі дискусії пройшло засідання за круглим столом «Чи є у дитини права?». Заздалегідь готувалися питання до обговорення, списки рекомендованої літератури. Систематично проводились тематичні педгодини: «Обов’язкова освіта дітей старшого дошкільного віку. Програма «Впевнений старт»», «Організація самостійної діяльності з дітьми дошкільного віку», «Заняття в педпроцесі: сучасний погляд», «Розвивальне середовище в освітньо-виховному просторі дошкільного закладу».

    На виконання завдання «Формування життєвої компетентності дитини з урахуванням гуманітарного підходу (інтелектуальний розвиток, правова культура)» проведено педагогічну раду «Вивчаємо права дитини», інтерактивний семінар «Формування логіко-математичної компетентності дошкільників», засідання за круглим столом «Чи є у дитини права?» де були розглянуті проблеми правового виховання та інтелектуального розвитку дошкільників, визначені завдання, методи і форми організації освітньо-виховної роботи з дошкільниками з даного питання. Вважаємо що і надалі необхідно продовжувати формувати життєву компетентність дитини з урахуванням гуманітарного підходу, а саме працювати над проблемою морально-духовного розвитку дошкільнят. Враховуючи те, що педагогічний колектив поглиблено працював над проблемою здійснення особистісно-орієнтованого підходу в становленні цілісної особистості дошкільника шляхом створення розвивального середовища, впровадження інноваційних технологій, альтернативних методик (зокрема системи М.Монтессорі) було проведено 2 теоретичних та 2 практичних курси семінарів щодо впровадження системи М.Монтессорі, педагогічні читання з вивчення педагогічної спадщини М.Монтессорі, під час яких педагоги поповнили теоретичний багаж знань з даного питання: визначили завдання, засоби системи М.Монтессорі, які можна використовувати у роботі з дошкільниками на сучасному етапі. Над впровадження системи М.Монтессорі у освітній процес працювала також творча група. І результатом такої роботи є напрацювання щодо використання у роботі з дошкільниками вправ у соціальній поведінці. Педагогічний колектив з метою удосконалення навчально-виховного процесу використовував спеціалізовані програми, альтернативні методики та технології, а саме:

- технологію розв’язання винахідницьких завдань (гр. №8, вихователі: Черняк І.М., Шумбарська Т.Г., гр. №2, вихователі: Холшевнік В.А., Сторожук І.І., гр..№12, вихователі Пилипюк Н.І., Ємельянова О.В.);
- педагогічну концепцію К.Орфа (музичний керівник Зелінська С.В.);
- методи ейдетики (гр. №10, вихователі: Телиця Л.Л., Бондарчук Л.М., гр.. №12 вихователі Пилипюк Н.І., Ємельянова О.В., гр..№7, вихователь Погонець Н.П.);
- методику М.Єфименка «Театр фізичного виховання» (інструктор з фізичної культури Хмельовська Н.В.).

    В методичному кабінеті створено банк даних інноваційних технологій, які запроваджуються в практику роботи, розроблені картки інновацій та нововведень з визначенням проблеми, цілей нововведення, прогнозованих результатів.

    Про ефективність інноваційної діяльності педагогів свідчить проведене анкетування серед вихователів, що дозволило побачити професійний рівень і педагогічну позицію, зацікавленість і особисте ставлення кожного вихователя і колективу в цілому до проблем та перспективи розвитку ДНЗ в інноваційному режимі. Після узагальнення даних анкетування ми визначили показники інноваційного потенціалу педагогічного колективу. Так, у 25% педагогів відзначена сильно виражена сприйнятливість до нового, у 55% - помірно виражена, у 20% - виявляється, але не завжди. Разом з тим, за результатами аудиту тільки 26% педагогів активно впроваджують в освітню роботу з вихованцями інноваційні технології, що допомагає дітям в оволодівати знаннями, розвиває їх особисті задатки, креативне мислення.

    Тому проблема впровадження інноваційних технологій, альтернативних методик в освітньо-виховний процес дошкільного закладу визнана пріоритетною і в наступному році.

    Педагогічний колектив ДНЗ великого значення надає питанню вивчення, узагальнення та впровадження в практику роботи передового педагогічного досвіду. У 2011-2012 н.р. вивчався досвід роботи Бондарчук І.Ф., вихователя, з проблеми створення предметно-розвивального середовища студії зображувальної діяльності як основи розвитку особистості. Вихователі також ознайомилися з досвідом роботи вихователя ДНЗ №7 Товстюк Т.М. з питання «Театралізована діяльність в дитячому садку».

    Шевчук О.А., завідувач, та Самчук Л.А., вихователь-методист, постійно аналізують питання фахового зростання працівників, працюють над поліпшенням ділової атмосфери та психологічного мікроклімату в колективі. Адміністрація закладу диференційовано підходить до вихователя-початківця і до досвідченого педагога-майстра. З метою створення умов для успішної соціально-психологічної адаптації молодих педагогів практикується така форма роботи як наставництво (вихователь Погонець Н.П. протягом трьох років була наставником молодого педагога Ознамець О.Й.).

    Якість реалізації пріоритетних завдань ДНЗ вивчалася під час спостереження за освітньо-виховним процесом, бесід з дітьми, педагогами, під час тематичних та комплексної перевірок. Так, під час тематичної перевірки „Логіко-математичний розвиток дітей старшого та молодшого дошкільного віку” було виявлено, що в групах молодшого (групи №5,№8,№13) та старшого (група №10) дошкільного віку створені необхідні умови для логіко-математичного розвитку дітей. Вихователями Бондарчук Л.М., Телицею Л.Л. (групи №10), Морозюк А.Г., Шостак Н.В. (група №5), Шумбарською Т.Г. (група №8), Бортнік Н.І., Половниковою Г.В. (група №13) проводиться систематична та планомірна робота з пізнавального розвитку дітей відповідно до Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі», створені належні умови для виконання завдань логіко-матаматичного розвитку. Проте педагоги недостатньо використовують у роботі з дошкільниками інноваційні технології та методики, які сприяють розвитку пізнавальної активності дітей дошкільного віку.

    Тематична перевірка з проблеми „Організація роботи з дітьми старшого дошкільного віку з правового виховання ” показала, що вихователі старших груп №10 Телиця Л.Л. та Бондарчук Л.М., №12 Ємельянова О.В. та Пилипюк Н.І. проводять правовиховну роботу на належному рівні. Відзначено якісність проведення тематичних занять з означеної теми, в ході яких у дітей формується моральне уявлення про права людини, гуманістичне ставлення до навколишнього світу. В ході комплексної перевірки групи старшого дошкільного віку №12 (вихователі: Ємельянова О.В., Пилипюк Н.І.) встановлено, що педагогами групи ведеться планомірна робота щодо вдосконалення змісту, форм та методів роботи. Відзначено високий рівень проведення занять, режимних моментів вихователями групи, створення розвивального середовища, що відповідає сучасним вимогам. Разом з тим було виявлено ряд недоліків. Вихователі Ємельянова О.В., Пилипюк Н.І. недостатньо використовують в організації освітньо-виховного процесу інноваційних методик і технологій, мало уваги приділяють нетрадиційним завданням на логічне мислення, на недостатньому рівні проводиться індивідуальна робота з дітьми.

    В ході проведення повторних контролів було виявлено, що всі зауваження та рекомендації виконано.

    У цьому навчальному році в закладі розпочала роботу група короткотривалого перебування дітей ( з 2 до 3 років). Діти перебували в групі 3 години. З ними працювали вихователі Сторожук І.І., Табачинська Л.Ф., які проводили з дітьми освітньо-виховну діяльність відповідно до режиму та розкладу затвердженого завідувачем ДНЗ. Вихователі створили сприятливі умови для адаптації дітей до умов дошкільного закладу, розвивально-ігрове середовище. Вся організація навчально-виховної діяльності з дітьми групи короткотривалого перебування здійснювалася відповідно до листа Міністерства освіти і науки України «Організація та зміст навчально-виховного процесу». Про ефективність роботи свідчить безболісна адаптація дітей до перебування в дошкільному закладі.

    Змістовне та естетичне оформлення групових приміщень, спальних кімнат, роздягалень кожної із 12 груп дошкільного закладу відповідає вибраній назві: група №1 «Малятко», група №2 «Зернятко», група №3 «Дзвіночок», група №4 «Ягідка», група №5 «Капітошки», група №7 «Веселка», група №8 «Чомучки», група №9 «Ромашка», група №10 «Сонечко», група №11 «Школярик», група №12 «Метелики», група №13 «Бджілки». Для забезпечення потреби дітей гнучко, варіативно використовувати розвивальний простір, виявляти свої інтереси, займатися улюбленими справами, вихователі постійно трансформують оснащення осередків розвитку: ігрові зони, куточки самостійної художньої діяльності, книги, природи, розвиваючих ігор, мовно-театральні, національні, чергових тощо. Разом з тим тематичні куточки оформлені та наповнені матеріалами, посібниками та іграшками не в достатньому обсязі, що не дозволяє повністю задовольнити індивідуальні інтереси дітей, зробити навчально-виховний процес диференційованим. Також не повністю реалізовуються принципи особистісно-орієнтованої побудови розвивального середовище, визначені в Концепції дошкільного виховання. Саме тому, педагогічний колектив продовжує працювати над створенням розвивального предметно-ігрового середовища.

    Основним завданням логопедичного пункту ДНЗ №8 протягом 2011-2012 н.р. було усунення мовленнєвих дефектів, запобігання відхилень мовленнєвого розвитку вихованців, пропаганда логопедичних знань серед педагогів та батьків. За результатами обстеження стану мовлення у дітей (вересень 2010р.) до логопедичного пункту було зараховано 25 вихованців та сформовано групи дітей.

    Основною формою організації навчально-корекційної роботи були групові заняття. З дітьми, у яких були наявні мовленнєві дефекти, спричинені порушенням будови артикуляційного апарату, проводилися індивідуальні заняття. Для подолання вад звуковимови вчитель-логопед Стєнькіна М.О. результативно використовувала елементи бібліотерапії, казкотерапії, ізотерапії, прийоми ейдетики.

    Випуск дітей з логопедичного пункту проводився після усунення дефектів мовлення. Протягом усього навчального року з логопедичного пункту було відраховано 24 дитини із виправленими вадами мовлення. 6 дітей мають значне поліпшення мовлення, але потребують подальшої логопедичної допомоги.

    З метою повноцінного фізичного розвитку дітей дошкільний навчальний заклад забезпечує проведення фізкультурно-оздоровчої роботи, занять з фізичної культури та організацію рухової активності дошкільників. Активну роботу в цьому напрямку проводить інструктор з фізичної культури, керівник Школи здорової дитини Хмельовська Н.В. Під час проведення фізкультурних занять, спортивних свят та розваг Хмельовська Н.В. активно впроваджує елементи ТРВЗ, методики М.Єфименка, що дає змогу формувати у дошкільників рухову уяву, осмислену моторику та творчі здібності.

    На засіданнях Школи здорової дитини розглядалися питання щодо збереження фізичного та психічного здоров’я дітей. Підготовлено ряд консультацій, методичних порад для педагогів дошкільного закладу.

    На реалізацію пріоритетного завдання проводилося обстеження рівня розвитку основних рухів вихованців, з допомогою якого вдалося продіагностувати якісні й кількісні зрушення в розвитку основних рухів дошкільників. Було обстежено 60 дітей молодшого дошкільного віку (3-4р.), 63 дитини – молодшого дошкільного віку (4-5р.), 45 дітей старшого дошкільного віку. Аналіз результатів обстеження засвідчує, що дошкільники молодшого дошкільного віку (3-4р.) ще не достатньо володіють основними рухами. Результати обстеження виконання основних рухів молодшими і старшими дошкільниками за 2011-2012 н.р. подані в діаграмах.

   

    Педагогічний колектив дошкільного закладу проводив планомірну роботу з ознайомлення батьків з результатами фізичного виховання та загартування дітей, пропагував здоровий спосіб життя через інформаційний блок для батьків. Останній включає стенди: „Зростаємо дужими”, листи здоров’я по всіх вікових групах, спортивні розваги, свята з участю батьків, піші переходи.

    Удосконаленню системи фізичного виховання в дошкільному закладі сприяв чіткий та систематичний медико-педагогічний контроль за станом здоров’я, фізичним розвитком та руховою активністю вихованців. Чітко розподілені обов’язки між завідувачем, лікарем, старшими медичними сестрами, вихователем-методистом щодо контролю за фізичним розвитком дітей.

    Медико-педагогічний контроль здійснювався за напрямками:
- контроль за станом здоров’я, нервово-психічного та фізичного розвитку дітей;
- контроль за розвитком рухів і фізичних якостей у дітей;
- оцінка впливу різних організаційних заходів на дитячий організм;
- нагляд за санітарно-гігієнічними умовами.

    Протоколи медико-педагогічного контролю за проведенням фізкультурних занять велися щомісячно.

    Вирішити питання психологічного комфорту дітей в ДНЗ допомагав практичний психолог Черняк І.А., яка проводила тренінги та психогімнастику для зняття чи значного зменшення нервово-емоційного напруження у дітей та членів колективу. Успішно використовувала музику, казкотерапію, арттерапію, «етюди душі», «екран настрою».

    На належному рівні проводилася робота щодо дотримання вимог Інструкції з харчування дітей в дошкільних навчальних закладах. Систематично здійснювався контроль за якістю продуктів та їх кулінарною обробкою. Результати контролю відображені в Журналі контролю за харчуванням, в протоколах виробничих нарад. Документація з питань харчування велася відповідно до встановлених вимог. Графік видачі готової продукції з харчоблоку дотримувався.

    Медико-профілактична робота здійснювалася відповідно до затвердженого плану. В дошкільному закладі виконувалися всі заходи лікувально-профілактичного характеру: профілактичні щеплення, антропометрія, визначення гостроти зору, перевірка постави, огляд на педикульоз.

    Особлива увага приділялася роботі щодо зниження захворюваності. Дане питання неодноразово розглядалось на виробничих нарадах, засіданнях Ради закладу. Аналіз показників стану здоров’я в ДНЗ не обмежувався їх констатацією. Він включав, зокрема, виявлення причин виникнення й поширення захворювань. Моніторинг рівня захворюваності протягом останніх трьох років виявив такі показники:

    Всього протягом 2011-2012 н.р. ДНЗ №8 відвідувало 245 дітей. Хвороби серцево-судинної системи має 11 дітей, психічні та нервові розлади – 3 дітей, хвороби зору – 2 дітей, анемію – 12 дітей, хвороби органів дихання – 12 дітей, органів травлення – 7 дітей, хвороби сечостатевої системи – 8 дітей, захворювання кістково-м'язової системи – 5 дошкільників, дерматологічні захворювання – 3 дошкільників. До дітей, які знаходяться на диспансерному обліку, посилена увага з боку старших медичних сестер та всього колективу ДНЗ.

    Питання безпеки життєдіяльності дошкільників – одне з найголовніших у роботі закладу. Протягом навчального року проводилась систематична робота з охорони життя та безпеки життєдіяльності, зміцнення здоров’я дітей: тематичні тижні, інструктажі, виставки малюнків, лялькові та музично-драматичні дійства, розваги. Цікаво, змістовно, з участю батьків пройшли тематичні дні: «Про вогонь потрібно знати і про нього пам’ятати», «Про безпеку треба дбати», конкурси-виставки дитячих та батьківських робіт, а в травні – Тиждень безпеки дитини тощо. Завдяки такій систематичній роботі травматизму та нещасних випадків у 2011-2012 н.р. не було.

    В оздоровчий період в ДНЗ були проведені оздоровчі заходи, які полягали в забезпеченні посиленого харчування, проведенні занять та розваг на свіжому повітрі, а також у проведенні С-вітамінізації. Всього за літній період в ДНЗ №8 було оздоровлено 123 дошкільники (з багатодітних сімей - 8, інвалідів -3, малозабезпечених – 3, ЧАЕС - 14). Організаційно-педагогічна робота з дітьми проводилась згідно розкладу занять та орієнтовного тематичного планування. Було збільшено кількість екскурсій в природу в порівнянні з навчальним роком, систематично проводилися розваги на свіжому повітрі.

    Відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний навчальний заклад, змісту Базового компонента дошкільної освіти в Україні, одним з головних завдань, що стоїть перед закладом, вважається взаємодія з сім'єю. Протягом року педагогічний колектив ДНЗ працював над питанням модернізації підходів у роботі з родинами та розвитку партнерських відносин між закладом та сім'єю. Так, у жовтні пройшла загальна батьківська конференція «Виховуємо серцем», на якій батьки ознайомились з перспективами і завданнями розвитку ДНЗ. Щоквартально вихователі проводили групові батьківські збори, на які запрошували, за бажанням батьків, завідувача, практичного психолога, вихователя-методиста, вчителя-логопеда. Заслуговує на увагу проведення батьківських зборів вихователями групи молодшого дошкільного віку №7 Погонець Н.П., Дикусар О.П. «Іграшка в житті дошкільника», в ході яких педагоги активно використовували інтерактивні форми та методи роботи.

    Вихователі дошкільного навчального закладу постійно поновлювали інформації в батьківських куточках, залучали батьків до організації освітньо-виховного процесу. Вдало проходили виставки робіт батьків і дітей за різними темами, конкурси малюнків, спільні свята та розваги.

    В 2012-2013 навчальному році в дошкільному закладі розпочав роботу Клуб молодої сім’ї (керівник: вихователь Васільєва Л.П.). В ході проведення тренінгів, круглих столів батьки були активними співрозмовниками, ділилися досвідом виховання в сім’ї, приймали активну участь в інтерактивних іграх.

    Враховуючи необхідність соціально-педагогічного патронату дітей, які не відвідують дошкільні заклади, педагогами установи був проведений облік дітей мікрорайону. Створено банк даних із зазначенням місця здобуття дітьми дошкільної освіти. За даними перепису троє дітей 5-ти річного віку не охоплені дошкільною освітою за станом здоров’я. Тому в закладі буде функціонувати консультативний пункт для батьків дітей, які не відвідують ДНЗ, розроблений план роботи з батьками та дітьми, складений графік роботи спеціалістів.

    Громадським інспектором з охорони дитинства і материнства Черняк І.М. систематично проводилася робота з соціально незахищеними сім’ями: щомісяця уточнювалися списки сімей пільгових категорій, проводились обстеження житлових умов сімей та складалися відповідні акти. З результатами цієї роботи батьки, працівники ДНЗ ознайомлювалися на батьківських конференціях, виробничих нарадах.

    Вже багато років спільні проблеми, принципи і цілі єднають дошкільний навчальний заклад із школами міста. Вперше цього року була складена угода такої співпраці між дошкільним закладом і початковою школою, яка узгоджена завідувачем ДНЗ та директором школи. Забезпечити цю єдність допоміг також план спільної роботи, який дав змогу упорядкувати і систематизувати діяльність педагогів у вирішенні завдань підготовки дітей до школи. Освітньо-виховна робота з дітьми 6-го року життя будувалася на основі особистісно-орієнтованого підходу до дошкільників, що забезпечило розвиток та саморозвиток дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей, здібностей, нахилів, інтересів, ціннісних орієнтирів та суб’єктивного досвіду, можливість реалізувати своє «Я». Проведено семінарське заняття для вчителів першого класу та вихователів старших груп «Шляхи оптимізації взаємодії ДНЗ та початкової школи», де педагоги ознайомилися з портретом дошкільника напередодні школи, обговорили проблеми адаптації шестирічок, загальні збори для батьків майбутніх першокласників «Без п’яти хвилин школяр», де батьки мали змогу дізнатися про фізичну, психічну та мотиваційну готовність дітей до навчання, познайомилися з вчителем та обговорили проблемні питання.

    Враховуючи важливість даного питання в дошкільному навчальному закладі практичним психологом Гольц І.Ю. проводилося обстеження дітей щодо рівнів розвитку психічних процесів за методикою К-Йірасека, тестом «ДАТ», «ВМІ». При цьому особливу увагу звертали на те, щоб вихователь не формально підходив до розв’язання цієї проблеми, а враховував результати в подальшій своїй роботі з дошкільниками.

   

Результати обстежень дітей старшого дошкільного віку

    Діти-випускники мають добрі потенційні можливості в галузі розвитку пізнавальних процесів, у них сформовані навички навчальної діяльності. Більшість вихованців мають достатній рівень саморегуляції і самостійності, уміють слухати і виконувати вказівки дорослого, контролювати себе, оцінювати свої відповіді й відповіді однолітків.

    Вихователі оцінювали досягнення дітей старшого та молодшого дошкільного віку за картою компетентності згідно вимог Програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі». Після обстеження, яке було проведено у вересні, педагоги склали індивідуальний план розвитку кожної дитини, за яким працювали з кожним індивідуально. Педагоги дійшли до висновку, що наявність у дитини певного віку знань та вмінь не є основним, а тим більше вичерпним показником оптимального для віку та індивідуальних можливостей ступеня розвитку. До того ж і знання слід оцінювати комплексно, у взаємозв’язку з різними сферами життєдіяльності, а не лише ті, що пов'язують дитину з майбутнім шкільним навчанням. Крім карти компетентності педагоги використовували портфоліо як зібрання досягнень дошкільників та фіксували їх досягнення в індивідуальному щоденнику розвитку дитини.

    Педагоги дошкільного закладу наполегливо працюють над виявленням творчого потенціалу дітей, розвитку їх інтелектуальних та творчих здібностей, забезпеченням умов для реалізації варіативної складової Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» шляхом роботи гуртків за інтересами:
- гурток "Пластика та грація" (керівник: Хмельовська Н.В., інструктор фізичної культури)
- гурток "Чарівні кружечки" (керівник: Бондарчук І.Ф., вихователь)
- гурток "Ляльки " (керівник: Зелінська С.В., музичний керівник)
- гурток "Співаночки" (керівник: Рибакова І.І., музичний керівник)
- гурток «Веселі нотки» (керівник: Горпінченко Ю.А., музичний керівник)

    Свої досягнення дошкільники демонстрували під час проведення музичних свят, розваг, звіту гурткової роботи.

    В ДНЗ обладнана студія зображувальної діяльності (вихователь: І.Ф.Бондарчук), яка призначена для збагачення життєвих та художньо-естетичних вражень, для творчого самовираження малят. В студії зібрані твори декоративно-ужиткового мистецтва, репродукції картин відомих світових митців та художників рідного краю, технічні засоби навчання.

    Слід зазначити, що завдяки тісній співпраці дошкільного навчального закладу з батьківською громадою, злагодженій роботі батьківських комітетів, за сприяння Ради закладу (голова Мельничук А.А.) було зміцнено матеріально-технічну базу ДНЗ: проведено косметичний ремонт в приміщеннях коридору І поверху, кабінеті медичної сестри, харчоблоку, 7 вікових груп, створено ігрове предметно-розвивальне середовище у групі №3, де організовано роботу групи короткотривалого перебування дітей.

    Відповідно до вимог Закону України «Про охорону праці» адміністрація закладу спільно з профспілковим комітетом працювали над впровадженням державної політики в галузі охорони праці, яка базується на принципі пріоритету життя і здоров'я працівників та дітей відповідно до створення безпечних умов праці, навчання та виховання.

    Результати перевірок з дотримання вимог охорони праці, техніки безпеки, протипожежної безпеки розглядалися на оперативних, виробничих нарадах. За наслідками контролю видавалися довідки та відповідні накази. Таким чином, контроль за необхідними і безпечними умовами праці, навчання та виховання у дошкільному закладі носив комплексний характер.

    На сьогодні в дошкільному закладі є ще ряд невирішених проблем: оновлення розвивального середовища в групах, заміна комп’ютерної техніки. Але колектив ДНЗ налаштований на працю в режимі розвитку, відновлення, впровадження інновацій. Враховуючи аналіз освітньої і методичної роботи у 2011-2012 н.р., вимоги Програми розвитку ДНЗ №8 на 2011-2917 роки, досягнення і перспективи розвитку, педагогічний колектив буде спрямовувати свою діяльність на розв’язання пріоритетних завдань: 1. Формувати активну життєву позицію щодо збереження та зміцнення здоров’я дітей в світлі вимог нової редакції Базового компонента дошкільної освіти.
2. Продовжувати формувати життєву компетентність дитини з урахуванням гуманітарного підходу (морально-духовний розвиток дошкільника).
3. Продовжувати здійснювати особистісно-орієнтований підхід у становленні цілісної особистості дошкільника шляхом створення розвивального середовища, впровадження інноваційних технологій, альтернативних методик.

    Функціонування ДНЗ №8 у 2012-2013 навчальному році буде регламентуватися нормативно-правовими актами, зокрема:

- Конституцією України;
- Законом України «Про дошкільну освіту», затвердженим Указом Президента України від 11 липня
- 2001р.№2628-11І;
- Закону України « Про мови в Українській РСР» від 28.10.89 р. № 8312 -11, зі змінами від 06.03.03р.
- Конвенцією прав дитини, ратифікованою Постановою Верховної ради України від 27 лютого 1991 р. №789-XІІ;
- Національною Доктриною розвитку освіти в Україні в XXІ столітті, затвердженою Указом Президента України від 17.04.2002р. №347/2002;
- Базовим компонентом дошкільної освіти в Україні, ухваленим рішенням колегії Міністерства освіти України від 28.10.1998 р. №14/2-7;
- Базовий компонент дошкільної освіти в Україні, затверджений наказом МОНмолодьспорту від 22.05.2012 р. №615 «Про затвердження Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція)»;
- Базовою програмою розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі», затвердженою Міністерством освіти і науки України від 21.03.2008 р. №3/2-2.;
- Програмою розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт», затвердженою наказом МОНмолодьспорту від 21.05.2012 р. №604;
- Методичними аспектами реалізації Базової програми розвитку дитини дошкільного віку « Я у Світі» (лист № 1\11-998 від 17.02.09)
- Положенням про дошкільний навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 р. №305;
- Наказом Міністерства освіти і науки України від 28.10.2008 р. №985 «Про затвердження Інструкції з організації охорони життя і здоров’я дітей у дошкільних навчальних закладах»;
- Наказом Міністерства освіти України від 30.01.1998 р. №32 « Про затвердження Інструкції про ділову документацію в дошкільних закладах»;
- Інструктивно-методичним листом Міністерства освіти і науки України №1/9-36 від 24.01.2007р. «Про режим роботи дошкільних навчальних закладів»;
- Інструктивно-методичним листом Міністерства освіти і науки України №1/9-263 від 07.05.2007р. «Про організацію обліку дітей дошкільного віку»;
- Інструктивно-методичним листом Міністерства освіти і науки України №1/9-583 від 04.10.2007р. «Про систему роботи з дітьми, які не відвідують дошкільні навчальні заклади»;
- Інструктивно-методичним листом Міністерства освіти і науки України №1/9-811 від 17.12.2008р. «Про здійснення соціально-педагогічного патронату»;
- Інструктивно-методичним листом Міністерства освіти і науки України №1/9-577 від 29.07.2011р. «Про організацію короткотривалого перебування дітей у дошкільних навчальних закладах»;
- Інструктивно-методичним листом Міністерства освіти і науки України №1/9-455 від 03.07.2009р. «Планування роботи в дошкільних навчальних закладах»;
- Інструктивно-методичним листом Міністерства освіти і науки України №1/9-563 від 16.08.2010р. «Фізичний розвиток дітей в умовах дошкільного навчального закладу»;
- Інструктивно-методичні рекомендації Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 20.05.2012р.№ 1/9-388 «Про організацію роботи в дошкільних навчальних закладів у 2012-2013 навчальному році»;
- Інструктивно-методичним листом Міністерства освіти і науки України № від 27.08.2004р. «Організація фізкультурно-оздоровчої роботи в ДНЗ»;
- Статутом дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №8 «Золотий ключик», зареєстрованого у виконавчому комітеті Нетішинської міської ради №425 від 25.12.2003р.









Зміст



1. Аналіз роботи дошкільного навчального закладу №8 (ясла-садок) «Золотий ключик» за 2011-2012 навчальний рік
2. Методична робота з кадрами
3. Вивчення стану життєдіяльності дітей
4. Організаційно-педагогічна робота
5. Робота методичного кабінету
6. Адміністративно-господарська робота



Повернутись на Головну

Повернутись на Головну