Головна → Подорож по закладу → Група 'Ягідки'

Заняття розробила: Васільєва Л.П., Вихователь днз №8

Добре діло роби сміло

Заняття для дітей молодшого дошкільного віку







Мета:закріплювати знання дітей про прикмети осені; розвивати інтерес до довкілля, спостережливість; вчити самостійно знаходити корисні справи. Вчити використовувати різні види матеріалу (природний, штучний), добирати його відповідно до задуму і призначення виробу. Виховувати доброзичливість, гуманність, турботливість, бажання робити добро.

Матеріал: іграшкові павучок та жук-сонечко, різноманітний бу¬дівельний матеріал (природний, штучний).

ХІД ЗАНЯТТЯ

Вихователь. Діти, пам'ятаєте, ми з вами нещодавно спостерігали за жучком. Що це була за комашка? (Сонечко).
Пропоную пограти у гру. Я розпочинатиму розповідь про цього жучка, а ви продовжуватимете:
-Сонечко маленьке, наче... (горошинка, ягідка, зернятко).
-Лапки в нього... (тоненькі, коротенькі).
-Цяточки у нього... (чорні, круглі).
-Сонечко червоне, мов... (калина, мак, вогонь).
-Гладеньке, як... (яблучко, скельце).
-Літає, наче... (пташка, метелик).

- Ось ми й пригадали, яке воно, сонечко, а тепер я розповім вам казочку про нього та про.,. Про кого буде інша казка, ви дізнаєтеся тоді, коли відгадаєте загадку: Хто тче без верстата та без рук? (Павучок).

- Які добрі слова ви могли б ще сказати про павука? (Діти відповідають).
Молодці, а зараз сідайте тихенько, слухайте уважненько. Хочу вас попросити ще й допомогти мені. Я розповідатиму казку і показуватиму рухи, а ви повторюватимете їх за мною, аби казочка була ще цікавішою. (Лунає тиха мелодія).

— Це було тоді, коли з дерев облітало жовте листячко, дув холодний вітер. Він гойдав оголені гілки, сухі трави. Сонце часто ховалося за сірі хмари, і йшли затяжні дощі. Як ви гадаєте, яка це була пора року? ( Осінь).
Які ви ще знаєте прикмети осені? (День став коротшим. Діти одягаються тепліше. Птахи відлетіли до вирію).
Так, слухайте далі. Птахи справді відлетіли в теплі краї, а Сонечко та Павучок залишилися зимувати. У своїх хатках їм стало холодно та сиро. Стали вони думати-гадати, що ж їм робити? Покажіть, як сумували Сонечко та Павучок. (Діти роблять сумний вираз обличчя).
А що ми можемо зробити для них? (Можемо знайти їм нове житло).
Молодці, добре придумали. Погляньте, ось осінній вітер зруйнував чиїсь будиночки. Полагодимо їх. Сподіваємося, нашим комахам будиночки сподобаються, і вони зимуватимуть у них. Проводиться гра "Склади будиночки". Діти розподіляються на три групи. Кожна складає із розсипаних частин будиночок. — Наші комахи дуже здивувалися. (Діти показують здивований вираз обличчя).
Сонечко і Павучок кажуть, що ви молодці, але чужі оселі вони не займатимуть, бо це нечемно. Зробимо друзям нові будиночки? Діти, Сонечко підказує мені, що хотіло б мати світлий будиночок, а Павучок — міцний. А з чого ж можна будувати? (Діти називають матеріал для будівництва).
Виберемо потрібні матеріали і збудуємо світлий і міцний будинки.

Проводиться гра "Добери матеріал для будівництва".

Діти підходять до столу, де лежить різноманітний будівельний матеріал.
Вихователь. - Як ви вважаєте, з якого будівельного матеріалу будиночок буде найсвітліший? ( Зі скла, пластмаси).
Але скло ми не будемо брати. Може, хтось скаже, чому? (Діти висловлюють свої міркування).
А з якого матеріалу будинок буде найміцнішим? ( із заліза, з камінців).
Ось ми з вами обрали матеріал для будівництва. Та перш, ніж будувати, трохи розімнемося.

Проводиться фізкультхвилинка.

Наш веселий павучок
Вісім ніжок має,
Про гімнастику для них
Він не забуває.
Раз-два, раз-два —
Вісім ніжок має.
Раз-два, раз-два —
Він не забуває.

Павутиння вітерець
День і ніч гойдає,
І на ньому павучок
Весело стрибає.
Гой-да, гой-да -
День і ніч гойдає,
Стриб-скік, стриб-скік -
Весело стрибає.
Ми добре відпочили, у всіх піднявся настрій. Тепер до роботи! А поки будуватимемо, пригадаємо прислів'я про працю.
Діти розповідають прислів'я:
Добре тому жити, хто працьовитий.
Бджола мала, а й та працює.
Більше роби, а менше говори.
Людину прикрашають добрі діла.
Щоб рибу їсти, треба у воду лізти.
Зробив діло, гуляй сміло.
Хочеш їсти калачі — не сиди на печі.

- Ми всі добре попрацювали. Тепер перевіримо, чи витримають наші будиночки сильний осінній вітер.
Діти дмуть на обидва будиночки. Будиночок із пластмаси частково розсипається.
Чому цей будиночок пошкодився? (Бо він дуже легкий).
Поміркуймо, що можна зробити, аби будиночок друзів став і світлим, і міцним. (Поєднати будівельні матеріали для обох будиночків).
(Дошкільнята будують один будинок).
Погляньте, який гарний дім вийшов! Сонечко та Павучок дуже зраділи. Діти, покажіть, як вони зраділи. (Показують).
Побажаймо нашим героям, щоб у новому будиночку вони не мерзли, дружили між собою, поважали одне одного.
А ми з вами підемо на прогулянку. Може, ще комусь буде потрібна наша допомога.