Головна → Подорож по закладу → Група 'Веселка'

Дошкільний навчальний заклад ( ясла – садок) №8
«Золотий ключик»

Інтегроване заняття
Тема: «Весна крокує по землі»
(старший дошкільний вік)

  Вихователь:
Дикусар О.П.

    м.Нетішин
2014 р.

 

                 Тема : «Весна крокує по землі»

Інтегроване заняття дітей старшого дошкільного віку (мовленнєвий розвиток, логіко-математичний розвиток,  навчання елементів грамоти, креативний розвиток, підготовка руки до письма.)

Програмовий зміст: розвивати спостережливість, логічне мислення, увагу, чуття рідної землі; виховувати дбайливе ставлення до об'єктів природи, почуття прекрасного; систематизувати уявлення дітей про весняні зміни в живій та неживій природі, відрізняти суттєві зміни від несуттєвих; продовжувати вчити дітей уважно слухати та відгадувати логічні загадки, розуміти їх зміст; розширити словник дітей приказками, прислів'ями, малими фольклорними жанрами. Продовжувати вчити дітей проводити звуковий аналіз слів, послідовно визначати і називати кожен звук у слові, удосконалювати навички арифметичних дій; продовжувати вчити вимірювати об'єм сипучих речовин умовною міркою (результат фіксувати фішками), порівнювати результат; вдосконалювати граматичну правильність мови.
Хід заняття
I.Вступна частина
Вихователь з дітьми заходить в групову кімнату, вітаються з гостями.
Встало вранці ясне сонце,
Зазернуло у віконце.
Всі до нього поверніться,
Одне одному всміхніться.
До нас гостей прийшло багато,
Треба всіх їх привітати : « Добрий день !»

Вихователь:  - Діти, подивіться, який гарний сьогодні день. Здається, усе навколо радіє, прокидається, оживає. Що трапилось ? (Прийшла весна.)
             

 

I I. Основна частина.
Вправа «Розкажи про свої відчуття»
(Діти уявляють, що вони на весняній галявині.)
Вихователь: ласкавий сонячний промінчик відчинив весні двері - і все навколо захвилювалось... Природа оживає. Як ще можна сказати?
Відповіді дітей. (Відроджується, воскресає, пробуджується, прокидається, рухається...)
Вихователь: - Як легко дихається весною. Вдихніть весняне повітря. Чим пахне весна?
Відповіді дітей. (Зеленою травою, теплою землею, росою, бруньками, первоцвітами...)
Добре діти, я бачу що ми з вами  дійсно відчуваємо та бачимо, що до нас  прийшла весна. Але звірі в лісі кажуть, що їхні володіння ще не покинула зима, і дуже нас просять їм допомогти, переконати зиму, що їй вже час повертатися додому.

Вихователь: - Діти, допоможемо звірям? . Бо в лісі дуже холодно, сонечко не гріє , на деревах листочки не розпускаються, квіти не квітнуть, звірі не можуть прокинутися від сплячки, не чути пташиного співу.

Відповіді дітей: - Так допоможемо.

Вихователь : Але Зима так просто не  піде. Вона хоче,щоб ми виконали її завдання, які зовсім нелегкі. Якщо ми виконаємо, то вона піде з лісу і прийде сестриця Весна.
Завдання 1. Логічні задачі
Вихователь: - Щоб повернути сонечко треба відгадайте загадки.

  1. Назвіть три дні підряд, не користуючись назвами днів тижня, числами.

(Вчора, сьогодні, завтра).
2.На дубі дві гілки, на кожній по три яблука. Полічіть урожай.
(Яблукам на дубі не ростуть).
3.Настала зима. Спочатку розцвіла одна яблунька, а потім - ще три сливи.            Скільки дерев зацвіло?
(Взимку дерева не цвітуть).

(Вихователь показує картину на, якій зображений ліс в якому панує Зима.)

Вихователь: Ви молодці, виконали завдання, за це вам Зима повертає сонечко.(вихователь пропонує одному із дітей приклеїти сонце на картині.)

 

Завдання 2. Звуковий аналіз слова [весна].

  1. Скільки звуків у слові? (5)

-   Як нам дізнатися які саме ці звуки? (Потрібно зробити звуковий аналіз) Викликати дитину.
-   Як визначити перший звук? (Проінтонувати).
В-в-в-есна [в ] - приголосний, твердий
Ве-е-есна [е] - голосний
Вес-с-сна [с] - приголосний, твердий
Весн-н-на [н] - приголосний, твердий
Весна-а-а [а] – голосний

  1.  Скільки в слові [весна] голосних звуків?
  2.  Скільки приголосних твердих? М'яких?

 

Вихователь: -І з цим завданням ви також впоралися, молодці. В нас вже є тепле сонце, то мабуть нам потрібні ще хмаринки.А якого кольору хмаринки нам потрібні? (сині). Бо в народі кажуть що саме сині хмари - на тепло і весняний дощ.
(Прикріпити на дерево цілей).

 

Завдання 3. Розв'язання прикладів.
-    Щоб пташки повернулися з теплих країв, вам потрібно розв'язати приклади.
-    До годівнички прилетіло 2 пташки, вони їдять зернята. Ще 3 пташки летять до годівнички, вони теж хочуть підживитися.
-   Яку арифметичну дію потрібно виконати? (Додавання.)
-   Чому? (Тому що три пташки приєдналося.)
-   Викладіть розв'язання прикладів за допомогою цифр та знаків.
(Інші два приклади діти виконують самостійно.)
-    Ось і повернулися пташки з теплих країв, чуєте їх веселий спів. Діти уявіть себе пташками і давайте всі разом виконаємо рухи відповідно до слів вірша.

Фізкультхвилинка
Крильця пташки розправляють,
їх до сонця піднімають.
Потім можна політати
І комашок поганяти.
На галявину злетілись,
Там зернят вони наїлись.
Потім знову прилетіли,
У гніздечко хутко сіли.

 

                      Завдання 4. Вимірювання сипучих речовин умовними мірками

  1. Птахи подолали дуже далекий путь. І дуже зголодніли. Давайте їх пригостимо. Запрошую сісти на місця.
  2. Ось дивіться у мене є чашка, таку чашку їжі приблизно з’їдає одна пташка за день.
  3. Давайте ми з вами спробуємо виміряти скільки умовних мірок вміститься в цю чашку.
  4.  Умовною міркою буде маленька чашечка.
  5.  Ось у мене є миска з зерном, а біля неї маленька чашечка з ложечкою, завдяки ложці ми будемо набирати зерно в умовну мірку і висипати в чашку, при цьому результат вимірювання будемо фіксувати фішками.

(Показ вихователя.) А далі діти виконують самостійно.
Діти виконують завдання.
Вихователь: -  Ми обов'язково пригостимо пташок які прилітають до нас на майданчик, але більшу частину ми занесемо до лісу, адже там птахів набагато більше.
Як каже народна мудрість. Як прилетять весняні птахи, то холодів великих уже не буває.
(Прикріпити силует птахів на дерево цілей).
                               Завдання 5.Готуємо руку до письма «Пробудження звірів»

Вихователь: - Вже так стало тепліше в лісі, якось зовсім по весняному,та й птахи вже повернулись з теплих країв, мені здається, що і тваринам час пробуджуватися після зимового сну.

Діти обводять силуєти тварин та заштриховують тільки ті, які прокинулися після зимового сну.
Вихователь: Молодці діти із цим завданням впоралися.

А ще діти не тільки земля, звірі та птахи зустрічають весну,а й люди особливо молодь. З давніх традицій молоді люди закликали різними закличками весну та грали в різні ігри. Давайте і ми пограємо в гру, яка називається « Топчим,топчим ряст».

        Н/гра «Топчим, топчим ряст» (Діти діляться на дві команди, розходяться  в різні сторони і повертаються обличчям один до одного, проводиться імітація рухів із словами.)
(Прикріпити квіти і травичку біля дерева).

Діти підходять до картини і з’ясовуть чи дійсно прийшла Весна в ліс до звірів.

Підсумок:

Тема: Звірі наші друзі.

 

Інтегроване заняття дітей старшого дошкільного віку (мовленнєвий розвиток, логіко-математичний розвиток, підготовка руки до письма, навчання  елементів грамоти).

 

Мета: Розвивати логічне мислення, уяву, пам'ять, дрібну моторику кисті руки, пізнавальний інтерес, фонематичний слух. Виховувати інтерес до мешканців зоопарку, любов і дбайливе ставлення до звірів, бажання допомагати їм.

Закріпити і розширити знання дітей про звірів та їхніх дитинчат. Активізувати вживання дітьми прикметників, що характеризують зовнішність, риси поведінки звірів.

Удосконалювати вміння аналізувати склад слів, визначаючи перший і останній звуки у словах.

Удосконалювати вміння графічно зображувати речення. Формувати вміння обводити зображення за контуром, правильно тримати олівець. Вправлятися у штрихуванні прямими та похилими лініями. Вчити з’єднувати предмети між собою.

Вправлятися у порядкованій лічбі в межах 7, закріпити вміння розрізняти цифри від 1 до 7, називати їхніх сусідів, розв’язувати логічні задачі.

Матеріали: мікрофон, демонстраційна дошка для підготовки руки до письма, предметні картки звірів та їхніх дитинчат, д/г «Хто що їсть?», картинки для обведення та штрихування, прості олівці.

 

Хід заняття

 

-         Діти у нас сьогодні ніби свято, гостей зібралося багато. Ви довкола подивіться, нашим гостям посміхніться, привітайтесь з усіма.

 

Добрий день вам люди добрі

Щиро просим до господи

Раді вас у нас вітати

Щастя та добра бажати.

 

- А зараз, любі діти, повертайтеся до мене, щось я хочу вам сказати.

 

Я кудись ходила з татом.

Звірів бачила там багато.

А птахів там різних – сила,

Слон водою ніс облив.

Де це я була? Куди ходила?

 

- А ви були у зоопарку? Тож давайте зараз усім розкажемо хто живе у зоопарку? (д/г «Хто живе у зоопарку?» з мікрофоном)

- Молодці багато звірів ви бачили у зоопарку. А чи знаєте ви, що люблять їсти різні звірі, де вони беруть собі їжу?

 

- Підійдіть до мене і уважно роздивіться, як ви думаєте, якою доріжкою потрібно пройти мавпочці, щоб дістатися до бананів? А тигрові? Що він полюбляє?

 

- А для кого ось ці гостинці? По якій доріжці буде йти жирафа?

 

- Діти ви уважно подумайте , по якій доріжці звірі найшвидше прийдуть до гостинців? Чому?

 

- Добре діти зараз запрошую вас за столи, Знайдіть картки, на одній стороні яких зображені тварини, а на іншій те, що вони полюбляють їсти, з’єднайте їх між собою.

- Молодці, ці картки ми відправимо для працівників зоопарку, щоб вони знали, що кому давати їсти.

 

- У вас на тарілочках є цифри виложіть їх перед собою по порядку від 1 до 7.

 

Яка цифра іде після 2?

Назвіть сусідів числа 4.

Яка цифра передує 7?

 

- Зараз пропоную вам пограти гру «Мовчанко». Я називаю завдання, а ви мовчки показуєте мені відповідь.

 

Скільки лап у слона?

Скільки вух у двох жираф?

Скільки хвостів у трьох рижих котів?

Скільки очей у двох ведмедів?

Скільки днів у тижні?

Скільки робочих днів у тижні?

Скільки вихідних днів у тижні?

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Пропоную вам малята

Зоопарком погуляти

Нас звірята вже чекають

Радо гостей зустрічають.

А тепер ви не малята,

А маленькі ведмежата.

Ми – ведмеді незвичайні,

А веселі й дуже гарні.

Любимо вільно походжати

І у танці покружляти

Вліво, вправо повернулись

І в маляток обернулись.

 

- Ось тут звірі наші сперечаються, необхідно їм допомогти, потрібно вишикувати їх по порядку. Маша, подивись, кого ми поставимо першим? Чому? Хто стоїть третім? А яким стоїть слон?

 

Нумо в коло всі  ставайте

Гру веселу починайте

 

Я кидаю вам м’яч і називаю звіра, а ви говорите який він, добирайте слова, які найкраще характеризують кожного звіра.

Д/г «Тварина яка»

 

- Діти, а як ви думаєте, чи добре нашим звірям у зоопарку? Чому?

 

Тоді, щоб не було їм так сумно, давайте передамо їм їхніх друзів. Сідайте за столом, там вас чекає ще одне завдання. Обведіть по контору зображення тварин і заштрихуйте її.

 

- Хто в тебе вийшов? (слон)

А як ти думаєш, який звук стоїть у слові слон на початку?

А які ще звірі живуть у зоопарку і їх назви починаються на звук -с- (страус)

А який звук ми чуємо в кінці слова слон-н-н?

Давайте попробуємо пригадати назву тварини, щоб починалось на звук -н- (носоріг; гіпопотам; мавпа; антилопа)

Давайте підпишемо наші картинки. Напишіть речення:

     

     Звірі наші друзі.

      ___  ___  ___.

 

І відправимо для звірів у зоопарк.

 

Діти, чути плач і тут і там

Це звірята кличуть мам.

Діти, ви допоможіть

Хто батьки у них підкажіть.

(Діти розглядають  дитинчат, називають їх і називають батьків)

 

- Діти, як ви думаєте, а чим ми сьогодні допомогли звірятам? Що запам’яталося вам найбільше?

Молодці, ви дуже гарно працювали, а тепер вже час і відпочити.