Повернутись на Головну
Повернутись на бібліотеку




Здоров'я - це скарб збережемо його



Мета: Виховувати бережливе ставлення до свого організму, бажання його розвивати, тренувати, зміцнювати. Розвивати моторику, координації рухів і довільної уваги дитини. Закріпити знання з питань здорового способу життя; про будову тіла, про його призначення. Формувати у дітей розуміння необхідності берегти своє здоров'я. Вправляти дітей у найпростіших видах самомасажу. Сприяти активізації функцій внутрішніх органів.

Матеріал: Масажний килимкок, шишки, канат, магнітофонний запис музики, машина таксі, вказівник міста, телевізор, два кошики, два обручи, ялинки, різноманітність інвентару до гри «Що корисно, що шкідливо», дитяче кермо, шашка таксиста, маска зайця, емблема Пустуна та команд Бджілки, Капітошки.

ХІД ЗАНЯТТЯ

У нас сьогодні ніби свято,
Гостей зібралося багато.
Тепер на мене подивіться,
І веселенько посміхніться.
(діти вітаються до гостей)

Вихователь: Сьогодні ми всі разом побуваємо у чарівній країні здоров'я. В цій країні чекають з нетерпінням лише тих, хто з повагою ставиться до свого здоров'я та піклується про себе. Ой, діти, до нас хтось поспішає.
(Забігає зайчик).
Зайчик: Добрий день, діти та дорослі! Я так до вас поспішав.
Вихователь: Чому зайчику?
Зайчик: Я бачив одного хлопчика, який живе в країні Ледарії і звуть його Пустун. Йому дуже потрібна допомога, бо він весь час тільки грається, нічого не робить і взагалі не піклується про своє здоров'я. Якщо ніхто йому не допоможе, він захворіє.
Вихователь: Діти давайте допоможемо цьому хлопчику?
Зайчик: Бажаю вам успіху! До побачення!
Вихователь: Ну що, діти вирушаймо тоді в дорогу до країни Ледарії
Вихователь: А на чому ми зможемо потрапити туди?
(На потязі, на літаку, на таксі.)
Вихователь: А хто з вас знає номер таксі та уміє викликати
(Обрати дитину, яка набере в голос номер – 3 - 55 та викличе таксі називаючи адресу. Таксі приїхало).
Вихователь: Ось уже приїхало викликане таксі, прошу вас зайняти місця. Але насамперед нам потрібно визначитися хто з вас хоче бути водієм?
(Назначити водія, під супровід музики діти займають свої місця та вирушають в дорогу.)
Вихователь: Ну, що вирушаймо в дорогу, а щоб швидше нам доїхати, та було веселіше в дорозі я зараз вам загадаю загадку, а ви уважно послухайте та відгадайте.


Є у мого татка,
На колесах хатка
Возить хатка невеличка
І на дачу, і до річки. (Машина.)
Вихователь: Ось і приїхали ми з вами, зупинка - прошу виходьте, вам напевно трішки хочеться повеселитися.
(Розминка: «Ідем полювати на ведмедя»)
Ми йдем полювати на ведмедя
Ми сильні, ми мужні, ми непереможні
Ой, що це? А, двері
(відчинили, зайшли, зачинили)
Ідем далі.
Ми йдем полювати на ведмедя
Ми сильні, ми мужні, ми непереможні.
Ой, що це, а, річка (плевем)
Припливли, дивимось нема ведмедя?
Ідем далі.
Ми йдем полювати на ведмедя
Ми сильні, ми мужні, ми непереможні.
Ой, що це? А, кактус (знімаємо колючки)
Ідем далі.
Ми йдем полювати на ведмедя
Ми сильні, ми мужні, ми непереможні
Ой, що це? А, гора (лізимо)
Дивимось, нема ведмедя? Нема.
Ідем далі.
Ми йдем полювати на ведмедя
Ми сильні, ми мужні, ми непереможні.
Ой, що це? А, ведмідь.
Що?????? Ведмідь??????????
Тікаємо!
(лізимо через гору, знімаємо колючки, плевем через річку, відчинили двері, зачинили)
Втекли.
Погляньте, ось і знак стоїть на дорозі, що вказує шлях до країни Ледарії, але щоб дійти до нашого Пустуна нам потрібно подолати некороткий шлях з певними перешкодами, прошу вас не поспішаючи один за одним долати перешкоди
Звучить ритмічна музика

( На килимку сидить Пустун дивиться телевізор та їсть цукерки)
Пустун: А ви хто такі, і що ви тут робите?
Вихователь: По-перше, хлопчику, тобі потрібно привітатися тому, що коли ти вітаєшся – і сам здоровішим стаєш
(Хлопчик вітається і запрошує присісти біля себе на килимочку)
Вихователь: Ми знаємо, що тебе звуть Пустун, і що тобі потрібна допомога
Пустун: Яка це така мені допомога потрібна?
Вихователь: Ми навчимо тебе піклуватися про своє здоров'я, розповімо, як доглядати за своїм тілом. Чи знаєш ти з чого складається будова твого тіла?
Пустун: А хіба моє тіло має будову та з чогось складається?
Вихователь: Діти розповімо хлопчику Пустуну про будову нашого тіла та з чого воно складається?
Вихователь: Але тільки знати про будову тіла – це замало, нам потрібно знати, як за ним доглядати, щоб воно було здоровим? А які прислів'я ви знаєте про здоров'я?
Вихователь: Коли наше тіло здорове, тоді воно нас і слухатися буде
Пустун: А моє тіло і так слухняне.
Вихователь: А зараз ми перевіримо, яке слухняне твоє тіло
(Діти з вихователем виконують різноманітні вправи: повороти, присідання, стрибки, махання рук і т. д. Пустун виконує невміло)
Пустун: А чому я такий неповороткий?
Вихователь: Це тому, що ти не займаєшся фізкультурою
Вихователь: А щоб тіло працювало злагоджено, нам допомагають у цьому наші помічники. Ось загадка про першого. На ніч два віконця самостійно закриваються, а зі сходом сонця самостійно відкриваються. (Очі)
Для чого потрібні очі? Яких правил потрібно дотримуватися, щоб не пошкодити очі та мати хороший зір? Що потрібно робити, якщо стомилися очі?

Гімнастика для очей.
1. Витягніть перед собою руки і виставте один палець. Водіть пальцем по колу і слідкуйте за ним очима: спочатку в один бік, а потім в інший;
2. Широко відкрийте очі, а потім міцно заплющіть їх (5-6 разів);
3. Подивіться у гору, а потім опустіть очі додолу (5-6 разів);
4. Швидко покліпайте очима;
5. Закрийте очі і коловими рухами вказівних пальців по масажуйте повіки (1хв.)

Вихователь: Молодці гарно виконуєте гімнастику, тоді пропоную послухати наступну загадку про помічника нашому тілу:
Сопе, хропе, часом чхає
Сюди – туди зазирає
На морзі замерзає
Бо одежини немає
Вихователь: А скажіть но мені для чого нам потрібний ніс? А чи знаєте ви, що важливо вміти правильно дихати?Для зміцнення органів дихання потрібно обов'язково робити дихальну гімнастику. Тоді давайте ми з вами разом виконаємо дихальну гімнастику
Дихальна гімнастика.
1. «На лужку» - розминка. Руки вгору – вдих (носом), руки опустили – видих (ротом);
2. «Високі дерева та низькі кущі». Руки вгору, піднятися на носочки, вдихнути, руки вниз, сісти на п'ятки - видихнути;
3. «Нюхаємо квітку». Повільний вдих носом і різкий, ривками, видих через рот на уявні пелюстки;
4. «Комарики» - затримати дихання, плескати в долоні, як ловимо комариків
(Звучить магнітофонний запис спів пташок)
Вихователь: Що ви чуєте? Що нам допомагає чути ці чудові звуки?
Пустун: Пташки гарно співають, але тихо. От як я вмикаю магнітофон чи телевізор, то аж стіни двигтять і пташки розлітаються
Вихователь: А хіба для нашого слуху приємне голосне звучання магнітофона чи телевізора? Як берегти слух? Що потрібно робити, щоб не боліли вуха і не мали ніяких хвороб?
Вихователь: Тоді пропоную вам пограти у гру з вухами, щоб вони нам ніколи не боліли та мали ми хороший слух.
Гра з вушками. 1. Легке потирання шкіри за вушними раковинами до лінії шийних лімфовузлів (3 рази);
2. Пощипування вушних раковин у напрямку згори вниз (3 рази);
3. Витягнути вниз мочку вуха (5-6 разів);
4. Вставити в вухо мізинець і вібрувати ним (10-20 сек.) у кожному вусі;
5. Потерти вушні раковини;
6. Злегка поплескати по вухах (7 разів).

Вихователь: Діти , а що нам допомагало гратися з нашими вухами? Що ми маємо на руках? Скільки пальчиків? Всі пальці між собою дружать, люблять працювати і гратися. Давайте хлопчику Пустуну і розповімо про братиків - пальчиків, які одного разу вирішили спекти смачного колобка, але для цього їм потрібно було попрацювати Гра – забавлянка «Працьовиті пальчики».
(Масажуючи по черзі пальці промовляючи слова)

Оцей палець – дрова рубав;
Оцей палець – піч топив;
Оцей палець – воду носив;
Оцей палець – борошно сіяв;
Оцей палець – тісто місив
Лише потім усі пальці разом почали ліпити круглий смачний колобок
(Діти катають шишку у долонях, щоб вони почервоніли).
Ось, які вправні наші пальці адже вони старанно ліпили колобка, щоб він був смачненьким
Пустун: Аж у голові посвітлішало, й на серці стало легше, і втоми ніякої немає, і можна було б потанцювати та пограти.
Вихователь: Ти, Пустуне, такий веселий та й потанцювати не проти, тоді діти давайте ми разом з Пустуном потанцюємо у веселий танок
(Звучить пісня Макарена, діти танцюють).
Пустун: Ох і натанцювався, і пограти я б не проти.
Вихователь: Діти Пустун ще хоче і пограти з нами. Пропоную пограти у гру – естафету: «Що корисне, що шкідливе»
Звучить ритмічна музика
(Діти діляться на дві команди: «Капітошки», «Бджілки» у першого учасника в руках кошик, на килимку в обручі лежать речі шкідливі та корисні. Одна команда бере речі корисні, друга команда шкідливі, передаючи естафету. Після завершення гри вихователь робить підсумок гри – естафети.) Вихователь: А зараз пропоную трішки відпочити.

Психогімнастика. Ляжте на травичку розслабтеся. Ой скільки метеликів до нас прилетіло! Так і хочуть сісти дітям на губи. Не пустимо! Стиснули зуби, а губи зробили трубочкою. І на носа не дамо сісти – наморщимо носика. А метелики все кружляють, побавитися з дітьми хочуть. Нехай сядуть на брівки, а ми їх поколишемо: вгору-вниз, вгору-вниз. Поколихалися метелики й відлетіли
Вихователь: Вже час повертатися до дитячого садочка. А Пустуна запрошуємо в гості. Пригостимо смачним чаєм.
Пустун: Дякую вам, за те,що ви навчили мене піклуватися про своє здоров'я
Підсумок заняття.
Щоб росли ви, дітки, дужими,
Не будьте до себе байдужими.
Все тіло своє бережіть
Та з фізкультурою завжди дружіть.
Вихователь: А , щоб повернутися нам до нашого садочка, потрібно вертатися тим шляхом, яким ми потрапили сюди долаючи перешкоди та сісти у таксі, щоб доїхати
(Ходьба по доріжці здоров'я, канату, та проїзд на таксі. Діти зайняли свої місця вихователь робить підсумок заняття).
Вихователь: - Давайте ми разом з вами пригадаємо куди ми подорожували?
- Кого ми там зустріли? Що ми навчали хлопчика Пустуна?
- Що найбільше вам запам'яталося з цієї подорожі?

Бортнік Н. І., вихователь ДНЗ №8