Повернутись на Головну
Повернутись на бібліотеку




Допоможемо Айболиту потрапити в Африку



Мета : розвивати уяву, логічне мислення, збагачувати мову дітей. Виховувати інтерес до живої природи, повагу до праці ветеринара, бажання допомагати іншим. Узагальнити знання дітей про Африку; формувати у дітей поняття про різні види транспорту; закріпити знання про цифри, вчити бачити їх у картинах – схемах; вправляти малюків в умінні писати схему речення, знаходити довгі та короткі слова. Продовжувати роботу по підготовці руки до письма.

Матеріал: карта Африки, картки із пунктирним зображенням Африки та різними видами транспорту, картинки із зображенням тварин цифрами, картки із зображенням круга та трикутника, олівці, папуга, конверти із завданнями.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Отримуємо лист, який з’являється на повітряній кулі.
Вихователь. – Що це може бути?
Відкриваю конверт, дістаю і читаю лист.
Ви приїдьте, лікарю,
В Африку скоріш,
Та врятуйте, лікарю,
Наших малюків.
Вихователь. – Цікаво, для кого цей лист?
Діти. – Для Айболита.
Вихователь. - Хто такий Айболит? (лікар, який лікує тварин).
- Як називається ця професія?
Діти. – Ветеринар.
Вихователь. - Цікаво, чи знає Айболит що таке Африка та як туди добратися?
Вихователь. – Розглядаємо карту Африки. – Запитую – На що вона схожа.
Відповіді дітей (на папугу, яка сидить ).
Вихователь. – Що знаходиться навколо Африки?
Діти. – Вода, океан…
Вихователь. – Діти, давайте допоможемо Айболиту, намалюємо для нього Африку та відмітимо чим до неї можна доїхати.
Діти сідають за столи і виконують завдання.
Вихователь. – Тож скажіть мені, на чому ж можна потрапити в Африку?
(Відповіді дітей).
Вихователь. – Чому в Африку можна потрапити тільки водним та повітряним транспортом? (Відповіді дітей).
Вихователь. – Давайте перевіримо, чи всі правильно вказали маршрут для нашого лікаря. (Показую правильну схему).

Фізкультхвилинка.
Стали струнко всі швиденько – І на місці біг легенький. Пострибали, як тигрята Треба м’язи розробляти. Підняли по черзі ніжки, Не втомились анітрішки. Всі присіли – підвелися, Знов присіли – підвелися. Руки в боки ви розкиньте І птахами ввись полиньте. Розімніть гарненько пальці. Потанцюйте стильні танці!

Вихователь. – Які ж тварини потребують допомоги? (Дістаю з конверта інше завдання: портрети тварин зашифровані цифрами).
Вихователь. – Нічого не розумію, хто це? (Розглядаємо зображення, діти називають тварин).
- Давайте визначимо з яких цифр складені ці портрети.
Діти виконують завдання ( викладають цифри біля портретів).
Вихователь. – Бачу ви гарно попрацювали, то ж перевірте, себе
(Виставляю на мольберт правильні відповіді).
Вихователь. - Ми вже багато попрацювали, давайте складемо наші підказки для Айболита у конверт, і трішки перепочинемо.
Діти виходять на килимок і виконують вправи.
Вихователь. – Цікаво, яка ж дитинчата захворіли?
У слона – слоненя
У лева - левеня
У жирафа – жирафеня
У мавпи - мавпеня.
Вихователь.(Звертаю увагу на папугу).
– До нас прилетіла папуга. Вона хоче з нами пограти. В нього є для нас завдання.
Розглядаємо карту – схему, уточнюємо що зображено – круг, трикутник, які поєднуються один з одним.
Вихователь. – У папуги є друзі, які теж хочуть з нами пограти. То ж сідайте за столи і починаємо гру.
Вихователь – Жили три папуги у двох сусідніх дворах, один двір – круглий (обведіть пальчиком) другий – трикутний (обведіть пальчиком), частина двора – спильна (покажіть її).
Летіли папуги, летіли, стомилися й сіли. І вийшло, що в трикутному дворі сидять дві пташки, а в овальному – три. Як це могло бути?
Розсадіть птахів так, щоб у трикутному дворі їх було дві, а в круглому – три. (Діти виконують завдання).
Вихователь. - Перевіряємо (показую зразок, в той час дитина пояснює як це сталося).
Друге завдання.
Вихователь. – Нехай тепер дві пташки сядуть в круглому дворі, а три – в трикутному. Перевіряємо (показую зразок). Пояснюємо.
Вихователь. - Дякуємо папугам, гарно пограли, тепер треба написати шифровку Айболиту. Він же не знає хто захворів. Візьміть папір і олівець і слухайте уважно.
- Слоненя поранило ногу.
Перевіряємо. – Скільки слів у реченні? (3).
- У жирафеняти ангіна.
Перевіряємо. - Скільки слів у реченні ? (3).
Вихователь. – Я думаю, що тепер можна відправити Айболиту нашого листа, з якого він відразу дізнається кому і де потрібна його допомога.
(Вкладаємо зашифровані речення у конверт, просимо помічника вихователя віднести його на пошту, щоб воно потрапило за призначенням).
Вихователь. – Стільки всього зробили багато, не втомились? Давайте пригадаємо що ми робили.
Підсумок.
Вихователь. – Тепер можна і відпочити і чаю з цукерками попити. Тож ідемо мити руки, а гостям кажемо до побачення.

заняття розробила: Бондарчук І.Ф.