Повернутись на Головну
Повернутись на бібліотеку




В гості до неділі

Розвивальне заняття для старших дошкільників






Мета: виховувати цікавість, організованість, зосередженість, самостійність; розвивати логічне мислення, зорову пам’ять, зосередженість, кмітливість; закріпити знання про дні тижня і геометричні фігури. Вправляти в умінні лічити кількісною і порядковою лічбою, називати сусідні цифри, розв’язувати логічні завдання. Вчити правильно називати та розрізняти цифри, обґрунтовувати свою відповідь.
Демонстраційний матеріал: : макет іграшкового поїзду, ведмідь-машиніст, номери на вагонах, набір картин з геометричних фігур, макет лісової галявини, іграшкові звірі, іграшковий барабан, рукавички різного кольору.
Демонстраційний матеріал: : набір геометричних фігур, набір цифр до 10, карточки з пропущеними цифрами.





ХІД ЗАНЯТТЯ


- Діти, чи знаєте ви, на чому люди подорожують?
(На автобусі, машині, літаку, потязі, кораблі).
- Ми з вами зараз вирушимо в подорож і поїдемо в гості до Неділі . А щоб сісти в поїзд, потрібно мати квитки, на яких зазначені ваші місця.
Ось підходьте, одержуйте квиткии. Але вони незвичайні. На цих квитках зображена різна кількість тварин. Скільки тварин на квитк - це буде номер вашого місця. Тож рахуйте, шукайте і сідайте у потяг. Машиніст вже зайняв своє місце.
Діти сідають до потягу і з веселою піснею вирушають у подорож:
А в поїзді нашім малята сидять
Чу-чу-чу-чу-чу-чу.
Та от і зупинка, час нам вставать.
Ми підемо дружно Неділю зустрічать!

Зупинка 1.

Ось і зупинка. Наш потяг зупинився у місті. І ми підемо до картинної галереї.

- Кого ви бачите на цих картинках? Із чого створені ці картинки?
З яких геометричних фігур створена ось ця картинка, а ця?
Назвіть, скільки квадратів на цій картинці, а трикутників на цій, а кружечків на цій, а прямокутників на цій, а овалів на цій?
Добре, діти. А тепер ви станете художниками і створите ось з цих геометричних фігур свої картини.
Діти виконують завдання. Після цього сідають до вагонів і з піснею їдуть далі.

Зупинка 2.

Ось і наступна наша зупинка.
- Скажіть будь ласка, яка зараз в нас пора року? Що нам допомагає зігрітись в таку холодну пору року? Діти виконують вправу «Погріємо ручки»
(діти дихають на свої долоні, ніби гріють ручки.)
Зараз ми поговоримо детальніше про рукавички. Ось тут, на дошці, прикріплені різні рукавички. І на столі таож розкладені рукавички. Вони трішки переплутались.
Я пропоную кожному з вас підійти до дошки, і вибрати ту рукавичку, яка вам сподобалася. Потім на столі ви побачите пару до обраної рукавичці. Діти виконують завдання. Після цього знову сідають у вагони і їдуть далі.

Зупинка 3.

Наступна зупинка у зимовому лісі. (Діти потрапляють на лісову галявину).
- Подивіться уважно навкруги, кого ви тут бачите?
- Хто сховався за пеньком, скільки їх? (За пеньком видно вушка зайців – 6, діти пояснюють, що це зайчикові вушка, їх там троє, бо кожний зайчик має по два вушка).
- Хто сидить на кущі калини? Чому ви так думаєте? (Видно хвостики горобців - 5).
- Скільки там горобців? (5 горобців, бо кожен горобчик має по 1 хвостику).
- Скільки за ялинкою звірів? (4 лапки лисички, а лисичка є одна, бо вона має 2 передні і 2 задні лапки).
Наша подорож продовжується. Ось і вже наступна наша зупинка.

Зупинка 4.

Діти сідають за столи. В кожної дитини лежать карточки з пропущеними цифрами. Вихователь пропонує пограти в гру «Знайди сусіда».
Вихователь розповідає, що на «планеті цифр» дуже сильний зимовий вітер, він розкидав цифри і вони переплуталися. Допоможемо їм. Завдання дітей – знайти пропущені цифри і заповнити пусті клітинки.
Потім вихователь пропонує пограти в гру «Не помились» (вихователь стукає по іграшковому барабані, а діти, заплющивши очі, рахують і показують відповідну цифру).

Фізкультхвилинка.

1-2 Дерева. (Руки вгору)
3-4 Птахи в лісі . (Помахали крилами)
5 -6 Летять сніжинки. (Кружляють присідають)
7-8 Сірий зайчик-пострибайчик. (Стрибки)
9-10 Вже скінчилась наша гра.
Діти сідають до вагонів і їдуть далі.

Зупинка 5.

На цій зупинці дітям пропонуються логічні завдання:
1. Настала зима. Спочатку зацвіла 1 яблуня, а потім 3 сливи. Скільки всього зацвіло дерев? (взимку дерева не цвітуть).
2. Що стає більше, якщо його поставити догори ногами (Число 6).
3. Настала зима. Зацвіла 1 троянда і 1 ромашка. Скільки квітів зацвіло? (квіти взимку не цвітуть.)
Діти відповідають, потім сідають у вагони і вирушають далі.

Зупинка 6.
Ось зупинка Неділі. Вже видно її хатинку. (Діти підходять до хатинки. Їх зустрічає Неділя. Всі діти вітаються).
Неділя: - Хто мені скаже, скільки у мене є братів і скільки сестер?
- Скільки всіх днів у тижні?
Неділя пропонує дітям допомогти їй доповнити вірш:
Вранці ми із добрим ділом
Привітали... (понеділок).
Ніченька минула скоро,
Трудовий іде... (вівторок).
Сирітка, вміла, молода,
Вже настала... (середа).
Йде четвертий день тепер,
Називається... (четвер).
Діло добре ладиться,
Як настане... (п'ятниця).
Дома скрізь кипить робота,
Коли настає ... (субота).
А субота з хлібом й сіллю
Привела сестру... (неділю).
Ось і тижневі кінець,
Хто трудився - молодець!
Неділя. Всі ви, діти, гарно попрацювали, час відпочити. Ось я хочу почастувати вас смачними фруктами та солодощами.
Діти пригощаються частуванням, яким їх пригостила Неділя.

Заняття розробила: Морозюк А.Г., вихователь днз №8