Повернутись на Головну
Повернутись на бібліотеку




Подорож до країни Знань

Інтегроване заняття для старшого дошкільного віку





Мета: Розвивати допитливість, логічне мислення, уважність, пам'ять, зорову пам'ять, просторові уявлення. Виховувати інтерес, активність на заняттях, охайність під час роботи, посидючість, бажання допомагати один одному. Формувати уявлення дітей про тварин, звернути увагу дітей на різноманітність слідів, продовжувати учити класифікувати тварини з відповідними слідами. Продовжувати формувати позитивне ставлення до навколишнього світу на основі емоційно – чуттєвого досвіду, вміння орієнтуватися на аркуші паперу та виконувати завдання на слух. Закріплювати знання про геометричні фігури, дати уявлення про відношення частин до цілого, дні тижня, послідовність, виокремлювати вихідні. Вправляти в умінні складати і розв'язувати поставлені перед собою завдання за сюжетними малюнками. Учити впевнено іти до завершення поставлених завдань, мети.

Матеріал: Лялька Буратіно, карта подорожі, фланелеграф, роздатковий матеріал на кожну дитину, золотий ключик, клей, пензлики, два розноси, книга Буквар.

ХІД ЗАНЯТТЯ

    Діти на килимочку зробили коло взявшись за руки, щоб створити піднесений настрій
    Вихователь: Сьогодні у нас незвичайний день, погляньте скільки завітало гостей до нас, тож давайте ми з ними привітаємось.
Діти: "Доброго ранку", - мовлю за звичаєм; "Доброго ранку", - кожному зичу я;
"Доброго дня", - вам люди бажаю.
    Вихователь: Діти на цій веселій ноті , я хочу вам загадати загадку, то ж уважно послухайте і дайте відповідь.
З ним подружить кожен з вас,
Як піде у перший клас.
Бо хоч завжди він мовчить,
Та читати вас навчить.
    Діти: Буквар.
    Вихователь: Молодці. А давайте ми з вами пригадаємо у якій казці зустрічається пригода з букварем.
    Діти: Золотий ключик.
    Вихователь: Вірно. А ви любите казки, а подорожувати?
    Вихователь: Тоді послухайте, якщо ви були уважними, то ви мабуть помітили, що до нас завітав сам Буратіно із казки: "Золотий ключик". Але він чомусь не дуже життєрадісний, як у казці, напевне, щось з ним трапилося, а що трапилося зараз я його запитаю .
    Вихователь підходить до Буратіно нахилившись до нього запитує, що трапилось з тобою поділися з нами, може ми тобі зможемо допомогти, де уважно слухає, щоб розповісти дітям.
    Вихователь: Буратіно розповідає про те, що у нього є найкраща подруга Мальвіна. І вона в усьому хоче його навчати, щоб мав хороші знання, і навіть подарувала для нього "Золотий ключик" до країни Знань, але з такою умовою, що він зможе потрапити до країни тоді, коли по дорозі до цієї країни має виконати завдання, які приготувала йому Мальвіна. Та поспішаючи до країни Знань, якимось дивом він загубив ключа, тай не зміг самостійно справитися із поставленими завданнями Мальвіни. Тоді Буратіно вирішив не марнувати час, а прийти за допомогою до нас. Щоб ми допомогли вирішити усі завдання, які дала йому Мальвіна та відшукати "Золотий ключик". Ну, що діти ви маєте бажання допомогти нашому другові? А щоб краще та швидше ми з вами могли допомогти Буратіно він нам дарує карту шляху, яким саме шляхом він подорожував.
    Вихователь розгортає карту, діти стоять так, щоб усі мали доступ розглянути її, та вирішити як краще і з чого розпочинати подорож.
    Вихователь: То ж давайте не будемо марнувати час, а швиденько розпочнемо пошук ключа, та вирішення загадкових завдань Мальвіни. Як ви уже напевно здогадалися, що подорож у нас не проста тоді пропоную вам подорожувати на чомусь, а на чому саме хочете подорожувати прошу вас назвати.
    Діти: Машиною, автобусом, потягом, ногами тощо.
    Вихователь: Так можна подорожувати багато чим, але я вважаю що краще нам буде подорожувати потягом тому, що нас багато і ми можемо усі поміститися в різних вагонах. Тоді давайте швиденько розселяйтесь та у подорож.
    Діти шикуються один за одним, щоб розпочати свою подорож до першої зупинки, приїхавши зупиняються на середині килимка. Вихователь пропонує уважно розглянути першу зупинку із – завданням, після того, як діти розглянули вихователь пропонує підійти до фланелеграфа де висять готові зразки кляк та зробити півколо присівши на килимок, щоб усім було видно, для виконання завдання.

    1. Зупинка: Д/ГРА: "На, що схоже", Д/ГРА: "Стань по порядку".

На аркуші паперу намальовані: зошит, ручка, різноманітні геометричні фігури різного кольору. Знизу написане завдання, що потрібно зробити: на дошці висять готові клякси, які мають подібність будь чого.
    Вихователь: Розповів Буратіно про те, що Мальвіна хотіла його навчити писати, але як він не старався усе марно, що нічого в нього не виходить, тільки те, що у школі зветься кляксами. Вихователь повертається до Буратіно, звертається до нього - не сумуй адже не у всіх зразу усе виходить, навіть твої клякси на щось подібні, а на що саме діти уважно розглянуть та назвуть на, що подібні. То ж давайте ми з вами підійдемо до дошки уважно розглянемо та назвемо на що подібні клякси Буратіно. Діти підійшовши до фланелеграфа зробивши півколо, уважно розглядають і висловлюють свою думку.

    Після завершення завдання вихователь пропонує пограти у гру: "Стань по порядку"

    Вихователь: Діти ви мабуть усі чекаєте тієї миті, що підете у школу, але я хочу у вас поцікавитися чи знаєте ви дні тижня, щоб раптом не прийти у школу на вихідні дні. Тоді давайте ми з вами разом пригадаємо. Скільки днів є у тижні? Назвіть мені, їх.
    Скільки робочих?. А скільки вихідних?
    Вихователь запитує у Буратіно чи знає він теж, але Буратіно мовчить, тоді вихователь каже – що він мабуть не знає тому і мовчить, щоб не було йому соромно, що він не знає. Тоді вихователь пропонує дітям пограти у гру, яка називається «Стань по порядку» може таким чином Буратіно зможе запам'ятати у які дні потрібно ходити до школи. Вихователь роз'яснює правила гри, діти підійшовши до вихователя, де лежать геометричні фігури, взявши їх вихователь пропонує уважно подивитися на них , на колір, та послухати, що кожна геометрична фігура відповідає кожному дню тижня. Понеділок – ромб зеленого кольору, вівторок – прямокутник синього кольору, середа – трикутник рожевого кольору, четвер – овал жовтого кольору, п'ятниця – квадрат червоного кольору. Дати можливість дітям уважно подумати та пригадати попередньо сказане вихователем та запропонувати поділитися на дві команди і стати за порядком, як дні тижня. Діти діляться на дві команди, де самостійно стають за робочими днями тижня після того, як діти построїлись вихователь перевіряє знання дітей повторюючись раніше сказаним.
    Вихователь: Ось ми з вами справились із першим завданням Мальвіни допомагаючи Буратіно. Після завершення ми отримуємо першу частину від ключа – овал. Тож давайте ми розпочнемо нашу подорож дальше, до другого завдання. Вихователь під час промовляння своїх слів підносить другий фланелеграф із – завданнями другої зупинки.

    2. Зупинка: Д/Гра: "Сліди звірів".
    На аркуші паперу зображені сліди звірів: лисиці, зайця, корови, дикого кабана, кота, та дитини. Знизу написане завдання, що потрібно відшукати слід кожної тварини та назвати чиї це сліди, вживаючи прикметники. Вихователь пропонує дітям сісти за столи та вирішити друге завдання Мальвіни. Діти сідаючи за столи мають перед собою роздатковий матеріал з готовими надрукованими звірами та їх слідами, простий олівець на кожну дитину. Вихователь пояснює дітям, що перед ними стоїть завдання де потрібно відшукати відповідні сліди звірів та їх з'єднати. Після завершення роботи дітей вихователь пропонує назвати чиї це сліди вживаючи прикметники, та перевірити чи справився так само з цим завданням Буратіно, звернути увагу який слід зайвий і чому. На фланелеграфі висить зразок уже з готовими з'єднаними слідами, діти разом з вихователем звіряючи свої виконані завдання із завданнями Буратіно. Після завершення завдання вихователь пропонує дітям відкласти усе те, чим працювали діти та встати із – за столів, щоб виконати фізкультхвилинку:
Буратіно потягнувся
Вліво, вправо повернувся,
Раз нагнувся, два нагнувся
Руки в сторони розвів.
Мабуть ключик загубив.
А, щоб ключика дістати,
Треба швидко присідати.
    Після завершення фізкультхвилинки діти отримують другу частину ключа – прямокутника. Отримавши частинки від ключа вихователь приєднує один до одного на дошці питаючи дітей, які геометричні фігури ми з вами знайшли для ключа.
    Вихователь: Ну, що продовжуємо подорожувати далі, щоб відшукати ключ та допомогти Буратіно виконати дальше поставлені завдання Мальвіною. Під час, слів вихователь підносить фланелеграф з третім завданням.

    3. Зупинка: Д/ГРА: "Назви правильно".

На аркуші паперу намальовані два звука А, С. Вихователь показуючи їх наголошує, що звуки А – це голосний, С - приголосний. Дітям потрібно відібрати відповідні картинки, які розпочинаються з певного звука. Після завершення роботи, вихователь запитує у дітей, як вони справилися із – завданнями. І по завершенню завдання діти отримують третю останню частинку до ключика – квадрат, закріпити з ними геометричну фігуру.     Вихователь: Ось і відшукали ми для Буратіно його «Золотий ключ», та допомогли розв'язати завдання, які дала йому подруга Мальвіна, щоб він зміг потрапити у країну Знань. Але ми з вами старанно працювали виконуючи завдання Буратіно і напевно кожен із вас хотів би мати власного ключа до цієї країни. Діти відповідають, тож пропоную виготовити його самостійно, а щоб він був такий, як у Буратіно, вам діти потрібно пригадати з яких геометричних фігур складався ключ. Діти називають. А зараз давайте підійдіть до мене та погляньте, як можна здобути з клаптиків паперу зробити потрібні нам геометричні фігури.
    (Вихователь перед показом виготовлення потрібних фігур загадує дітям загадку: Два кільця, Два кінця, По середині цвяшок. Діти дають відповідь. (Ножиці). Перед початком роботи з ножицями вихователь частково нагадує правила користування ними. Вихователь взявши в руки готовий клаптик паперу демонструє, як з нього можна зробити овал, (взявши ножиці в праву руку папір в ліву та зрізати кути так, щоб вийшов овал тому, що ми з вами знаємо що в геометричної фігури овала кутів немає). А давайте ми з вами уважно розглянемо де можна зустріти овала у нашій групі. Діти розглядають та називають. Так само демонструвати показ з іншими частинами. Після завершення останнього показу вихователь показує, як слід правильно прикласти фігури одну до одної та приклеювати (нагадуючи правила користування клеєм). Вихователь пропонує дітям сісти за столи та розпочати роботу у самостійному виготовленні «Золотого Ключа» Діти сівши за столи, де лежить усе що потрібне для роботи розпочинають самостійно виконувати завдання, вихователь при нагоді допомагає дітям. Після завершення діти діляться своїми враженнями від свого власноручно виготовленого "Золотого Ключа".
    Вихователь: Зачекайте любі діти, щось хоче нам сказати Буратіно, підійшовши до нього вихователь переповідає слова Буратіно, а він хоче поділитися зі своїми враженнями про нашу з ним подорож та подякувати, що ми допомогли розв'язати поставлені перед ним завдання. І за нашу допомогу він нам хоче подарувати свій ключ до країни Знань, та не тільки ключ, а ще й першу книгу, яка необхідна для справжнього школяра.

Заняття розробила: Бортнік Н.І., вихователь ДНЗ №8