- Дітки, як ви гадаєте, що це за зіронька з неба злетіла? Діти: Сніжинка. Вихователь: Правильно, це сніжинка.
(Вихователь звертає увагу дітей на прикрашену сніжинками групу і підлогу). Вихователь: - Дітки, подивіться, яка гарна доріжка. Сніжинки нам вказують шлях, де на нас буде чекати диво. Давайте підемо по цій доріжці і подивимось, куди вона нас приведе. (Діти йдуть «змійкою» між сніжинок. Підходять до столу, на якому стоять склянки з водою: чистою, брудною). Вихователь: - Дітки, як ви гадаєте, що це в склянках? Діти: Вода. Вихователь: Яка вода у першій склянці? Діти: Чиста. Прозора. Вихователь: Яка вода у другій склянці? Діти: Брудна. Каламутна. Вихователь: Яку воду можна пити? Діти: Чисту воду можна пити, а брудну ні. Вихователь: Чому не можна пити брудну воду? Діти: Бо можна захворіти. Брудна вода не смачна. Вихователь: А чи знає хто-небудь з вас, мої маленькі, прислів’я про воду? Діти: * Без води й борщу не звариш. * Де вода, там і верба. * Куди водиця тече, там травиця росте. * Щоб спрагу вгасити, треба води попити. * Пролиту воду назад не збереш. Вихователь: Які ви розумні – стільки багато прислів’їв про воду знаєте. Малята, чуєте дзвін? (Дзвенить дзвіночок). Вихователь: Дітки, сніжинки нас кличуть далі у подорож. (Діти підходять до наступного столу, на якому стоять кімнатні рослини). Вихователь: Що ви бачите на столі? Діти: Кімнатні рослини. Вихователь: Назвіть ці кімнатні рослини. (Діти називають рослини). Вихователь: Надворі зима, а подивіться, які розкішні квіти у нас в групі. Як ви думаєте, чому? Діти: Тому що в групі тепло. Вихователь: Що ще потрібно, щоб кімнатні рослини росли? Як потрібно доглядати за ними? Діти: Треба поливати. Витирати пил з листя. Розпушувати землю. Вихователь: Давайте разом з вами пригадаємо, як це потрібно робити правильно. (Розпушування землі супроводжується словами:)
Вихователь:
Вихователь: Скажіть мені, будь ласка, які сніжинки? Діти: Сніжинки білі, легкі, чарівні, гарні, пухнасті, срібні, блискучі. Вихователь: Які гарні слова ви підібрали, щоб описати сніжинки. Я пропаную скласти сніжинки у цю гарну коробочку і взяти їх з собою у нашу чарівну подорож. (Діти складають сніжинки у коробочку). Вихователь: Я бачу ви втомились і тому пропоную вам трішечки погратися. Проводиться фізкультхвилинка Білий сніг, білий сніг Заміта стежинки. (Колові рухи руками) Цілий день, цілий день Падають сніжинки. (Нахили тулуба вперед) Вітерець-жартівник Віхолу здіймає. (Повороти навколо себе) А мороз чарівник З діточками грає. (Підстрибування) (Дзвенить дзвіночок). Вихователь: Доріжка не кінчається, далі нас кличуть за собою сніжинки. Але що це? Дітки, поки ми з вами гралися , сніжинки у коробці розтанули, і замість них з’явилися краплинки. Хто мені скаже чому це сталося? (Вихователь дістає з чарівної коробочки, куди діти клали сніжинки, краплинки з паперу). Діти: Тому що в групі тепло. Сніжинки – це замерзла вода. Вихователь: Знову ми з вами говоримо про воду. Я зараз кожному роздам по краплинці, а ви подумайте і скажіть, для чого потрібна вода? Проводиться д/гра «Для чого потрібна вода?» (Перед дітьми картина із зображенням людей, птахів, тварин, рослин у зимову пору року. Діти беруть краплинку, ставлять її біля зображень, яким потрібна вода і пояснюють свою відповідь) Діти: Воду п’ють люди, тварини, птахи. Вода потрібна рослинам. Воду треба берегти. Вихователь: Як треба берегти воду? Діти: Закривати кран. Не лити довго води. Не кидати сміття у джерела. Вихователь: Які розумні в мене дітки: як багато вони знають про воду. А чи знаєте ви, що за допомогою води можна створювати дива? Дивіться, наша чарівна доріжка закінчилась, і десь на нас чекає диво. А що це за диво ви дізнаєтесь, коли підійдете до своїх міст. На столах у вас лежать чарівні картинки, які потрібно розчаклувати кольоровою водою. На них з’явиться те саме диво, яке чекало на нас. (Картинки намальовані методом фотокопії – свічкою. Коли діти зафарбують аркуш, з’являться різні малюнки.) Вихователь: Візьміть чарівні тампончики і починайте працювати. (Діти зафарбовують аркуші). Вихователь: Настусю, що в тебе з’явилося? А в тебе, Владе? (Діти розповідають про свої картинки: квітку, дерево, пташку, кішку, рибку, .людину). Вихователь: Як ваші диво-малюнки пов’язані з водою? Діти: Тому що тваринам, птахам, рибам, людям і квітам потрібна вода. Вихователь: На цьому наша подорож закінчилась. Давайте ще раз пригадаємо, навіщо потрібна в природі вода. Підсумок заняття Діти: Без води не можуть жити люди.
Вихователь: Так, дітки Без води життя немає, Переконані ми в тім. І тому водичку, діти, Ми повинні берегти. Заняття розробила: Ірина Черняк, вихователь ДНЗ №8 |