(Діти вітаються) - Малята, сьогодні я вам пропоную здійснити дуже цікаву подорож. Але чи знаєте ви своє прізвище та ім’я, щоб я могла безпечно вирушити з вами в дорогу. (Відповіді дітей 3-4). - Діти, а скажіть мені, на чому можна подорожувати? (на автобусі, машині, поїзді, кораблі, велосипеді і т.д.). - Вірно, це звичайний вид транспорту. А сьогоднішню подорож я пропоную здійснити на чарівному транспорті. Ось такому «Килимі-літаку»! - Всіх запрошую на «килим-літак»! (Діти сідають на килим, прикрашений квітами, листочками тощо). - Промовляйте за мною слова:
- Обережно, приземляємось! - Що ви бачите на ній? (Діти оглядають і відмічають, що на ній ялинки, дерева зеленого кольору). - А які тварини живуть в лісі? (зайчик, лисичка, ведмедик, білка, їжак). - А як назвати одним словом? (Дикі.) - Ой, а що ж це під пеньочком у їжачка (обігрую)? - Якийсь дивний конверт (читаю). «Я від діда втік, я від баби втік, і від тебе утечу!» - З якої казки ці слова? («Колобок»). - Від кого втік Колобок? - Чи від усіх звірят втік Колобок? - Знайдіть Лисичку і розкажіть, яка вона в казці. (Хитра, брехлива). - Аня, покажи, як ходить Лисичка. (Читаю далі лист). «Мій Котику, мій братику, несе мене Лиса, через темнії ліса, високі гори …» - А як називається ця казка? - Який Котик в цій казочці? (Добрий, хоробрий, сміливий). - А який Півник? (Неслухняний). - Молодці! - Щось наші звірятка засумували, треба їх розвеселити. Гра «Добрі друзі».
- А тепер давайте попрощаємось із звірятами і продовжимо свою подорож далі.(Сідають на килим). - Обережно, приземляємось! - Ось і Палац Краплинок! І самі Краплинки нас зустрічають. - Сестрички-Краплинки дуже працьовиті і всім дуже потрібні. І ви вже з ними зустрічалися. Давайте разом подумаєм, де і коли? - Де живуть Краплинки? - Так, Краплинки живуть у воді, у крані, в акваріумі, в річці, в морі, в калюжі, коли іде дощ. - Для чого потрібна вода? (Пити, їсти, готувати, митися, прати речі. Вода потрібна також рослинам і тваринам). - А ще сестрички-Краплинки дуже веселі і люблять гратися в різні ігри. Ось зараз і пограємо в гру «Сонечко і Дощик». (1-2 рази). - Поки ми гралися, погляньте, що краплинки нам приготували. Давайте сядемо за столики і роздивимось. - Подивіться, а що у вас на столах? (Склянки). - Вони порожні чи в них щось є? - Як ви думаєте, що в них є? (Вода). - Що в цій скляночці? - А що в інших склянках? (Молоко). - А якого кольору молоко? (Білого). - Що в цій склянці? (Можливо сік, чай, компот). - А як нам дізнатися, що там насправді? - Так, покуштувати на смак. Візьміть трубочки і покуштуйте. (Відповіді дітей). - Отже, малята, ми за смаком дізналися, що в склянці ...сік. - Молодці, за те, що ви розпізнали, що знаходиться в склянках краплинки хочуть погратися з вами у гру «Хованки». - Ви закрийте очі, а Краплинка заховає іграшку в склянку, а ви відгадаєте в яку? (Кидаю спочатку в молоко, в сік). - А чому ми не можемо відгадати де іграшка? Тому що не видно. (Кидаю у воду і діти відгадують.) - А як ви дізналися? (Видно) Чому? Бо вода яка? (Вода чиста, прозора, немає кольору). - А знаєте, що означає слово «прозора», а це значить, що крізь воду нам усе добре видно. - Ну що ж, давайте подякуємо сестричкам-Краплинкам за цікаву зустріч. І попрощаємось з ними. - Дякуємо! До побачення! - Всі на чарівний «килим-літак» будемо рушати додому. - Але килим чомусь не летить, мабуть, забули щось сказати. - Яке чарівне слово треба сказати? «Будь ласка, летимо додому» (хором). (Сідають). - Дуже добре було нам,
- Подякуємо «килиму-літаку» за цікаву подорож. Заняття розробила: Ознамець О.Й. |