Повернутись на Головну
Повернутись на бібліотеку




Подорож в Палац Краплинок

Конспект інтегрованого заняття для молодшого дошкільного віку







Мета:формувати елементарні уявлення про воду, вчити визначати її якості і властивості у порівнянні з іншими рідинами (молоко, сік). Удосконалювати вміння дітей пізнавати героїв у знайомих казках, висловлювати своє ставлення до них. Стимулювати дітей до знань свого прізвища, імені, по-батькові. Розвивати пізнавальні інтереси, допитливість дітей, вміння слухати один одного. Виховувати бережне відношення та любов до природи.

Матеріал: «Килим-літак», «Палац Краплинок» - ширма, дерева, ялинки, іграшки – тварини дикі: зайчик, лисичка, ведмедик, білка, їжак; конверт, сестрички-краплинки, 36 прозорих склянок, 3 великі склянки, соломинки, 3 дрібні іграшки.

ХІД ЗАНЯТТЯ

-Любі хлопчики й дівчатка!
Також гості дорогі!
А чому такі сумні?
Всі до мене поверніться,
Гарно й щиро усміхніться:
Квіточці і сонечку,
Гілочці й траві.
Ось гостей у нас багато
Треба всіх їх привітати –
«Добрий день» сказати!


(Діти вітаються)
- Малята, сьогодні я вам пропоную здійснити дуже цікаву подорож. Але чи знаєте ви своє прізвище та ім’я, щоб я могла безпечно вирушити з вами в дорогу. (Відповіді дітей 3-4).
- Діти, а скажіть мені, на чому можна подорожувати?
(на автобусі, машині, поїзді, кораблі, велосипеді і т.д.).
- Вірно, це звичайний вид транспорту. А сьогоднішню подорож я пропоную здійснити на чарівному транспорті. Ось такому «Килимі-літаку»!
- Всіх запрошую на «килим-літак»!
(Діти сідають на килим, прикрашений квітами, листочками тощо).
- Промовляйте за мною слова:
«Ми на килим цей гуртом
Сіли покататись,
З висоти всім довкола
Будем посміхатись.
Промайнули через міст,
Тут Ведмедик в лісі.
Ось вона, ось вона,
Чарівна галявина!»


- Обережно, приземляємось!
- Що ви бачите на ній?
(Діти оглядають і відмічають, що на ній ялинки, дерева зеленого кольору).
- А які тварини живуть в лісі? (зайчик, лисичка, ведмедик, білка, їжак).
- А як назвати одним словом? (Дикі.)
- Ой, а що ж це під пеньочком у їжачка (обігрую)?
- Якийсь дивний конверт (читаю).
«Я від діда втік, я від баби втік, і від тебе утечу!»
- З якої казки ці слова? («Колобок»).
- Від кого втік Колобок? - Чи від усіх звірят втік Колобок?
- Знайдіть Лисичку і розкажіть, яка вона в казці. (Хитра, брехлива).
- Аня, покажи, як ходить Лисичка.
(Читаю далі лист).
«Мій Котику, мій братику, несе мене Лиса, через темнії ліса, високі гори …»
- А як називається ця казка?
- Який Котик в цій казочці? (Добрий, хоробрий, сміливий).
- А який Півник? (Неслухняний).
- Молодці!
- Щось наші звірятка засумували, треба їх розвеселити.

Гра «Добрі друзі».

«Ми з тобою добрі друзі,
Всі гуляємо на лузі,
З тобою ми стрибаємо,
З тобою присідаємо,
Разом плещемо в долоні,
Над голівкою, біля скроні,
Дружно всі відпочивали,
Нових сил собі набрали!»


- А тепер давайте попрощаємось із звірятами і продовжимо свою подорож далі.(Сідають на килим).
- Обережно, приземляємось!
- Ось і Палац Краплинок! І самі Краплинки нас зустрічають.
- Сестрички-Краплинки дуже працьовиті і всім дуже потрібні. І ви вже з ними зустрічалися. Давайте разом подумаєм, де і коли?
- Де живуть Краплинки? - Так, Краплинки живуть у воді, у крані, в акваріумі, в річці, в морі, в калюжі, коли іде дощ.
- Для чого потрібна вода? (Пити, їсти, готувати, митися, прати речі. Вода потрібна також рослинам і тваринам).
- А ще сестрички-Краплинки дуже веселі і люблять гратися в різні ігри. Ось зараз і пограємо в гру «Сонечко і Дощик». (1-2 рази).
- Поки ми гралися, погляньте, що краплинки нам приготували. Давайте сядемо за столики і роздивимось. - Подивіться, а що у вас на столах? (Склянки).
- Вони порожні чи в них щось є?
- Як ви думаєте, що в них є? (Вода).
- Що в цій скляночці?
- А що в інших склянках? (Молоко).
- А якого кольору молоко? (Білого).
- Що в цій склянці? (Можливо сік, чай, компот).
- А як нам дізнатися, що там насправді?
- Так, покуштувати на смак. Візьміть трубочки і покуштуйте. (Відповіді дітей).
- Отже, малята, ми за смаком дізналися, що в склянці ...сік.
- Молодці, за те, що ви розпізнали, що знаходиться в склянках краплинки хочуть погратися з вами у гру «Хованки».
- Ви закрийте очі, а Краплинка заховає іграшку в склянку, а ви відгадаєте в яку? (Кидаю спочатку в молоко, в сік).
- А чому ми не можемо відгадати де іграшка? Тому що не видно.
(Кидаю у воду і діти відгадують.)
- А як ви дізналися? (Видно) Чому? Бо вода яка?
(Вода чиста, прозора, немає кольору).
- А знаєте, що означає слово «прозора», а це значить, що крізь воду нам усе добре видно.
- Ну що ж, давайте подякуємо сестричкам-Краплинкам за цікаву зустріч. І попрощаємось з ними.
- Дякуємо! До побачення!
- Всі на чарівний «килим-літак» будемо рушати додому.
- Але килим чомусь не летить, мабуть, забули щось сказати.
- Яке чарівне слово треба сказати? «Будь ласка, летимо додому» (хором). (Сідають).
- Дуже добре було нам,
Весело, цікаво.
Не даремно ми літали,
Про водичку все ми взнали,
Всі казки і всіх звірят
Будемо ми знати.
Саме головне: про них
Будемо ми дбати!
(Приземлилися).


- Подякуємо «килиму-літаку» за цікаву подорож.

Заняття розробила: Ознамець О.Й.