- Добрий день! - Сьогодні день, діти, і зовсім не звичайний. - З вами нічого дивного не трапилось? - Ні. - А ось зі мною трапилось. Коли я йшла до вас сьогодні вранці, несподівано піднявся вітер і мені до рук приніс ось ці осінні листочки. І ці листочки запропонували мені разом з вами розгадати їхні таємниці, які сховались в кожному листочку. - Спробуємо розгадати? - Так. - Розпочинаємо з першого листочка. - Зараз я прочитаю, що тут написано. - Листочок пропонує розгадати загадку. Слухайте уважно.
- Молодці, відгадали загадку. - Листочок запрошує нас до осіннього лісу. - А щоб потрапити до лісу, потрібно вибрати стежину. - Це яка стежина? (широка). - А це яка? (вузька). - То якою стежиною зручніше йти? - Давайте станемо парами і підемо до лісу. - Діти, подивіться, як гарно в осінньому лісі. Як тут тихо, затишно, не чути співу птахів. А як ви думаєте, чому не чути співу птахів? - Тому, що птахи відлетіли в теплі краї. Подивіться, а скільки тут росте різних дерев. Назвіть, які дерева ростуть на лісовій галявині? - А чому берізка і горобинка без листя? - Бо вже осінь і листя облетіло. А ми про осінь вірші вчили, давайте присядемо і послухаємо. Прочитає вірш Віка, Софія і Юля. - Що ж трошки відпочили, давайте продовжимо мандрівку. - Але ще потрібно пригадати правила поведінки серед природи. Зараз пограємо в гру «Можна – не можна». Я буду називати, що можна робити в лісі, а що ні. Якщо ви вважаєте, що це можна робити – плескаємо в долоні, а коли ні – ховаємо руки за спину. Тож будьте уважні: • руйнувати пташині гнізда; • бігати та галасувати; • спостерігати за рослинами і тваринами; • підгодовувати птахів; • ламати гілки; • зривати квіти. - Молодці, я бачу, що ви знаєте правила поведінки в лісі. Ось ми і розкрили таємницю першого листочка. Зараз подивимось, куди запрошує другий листочок, далі мандрувати, але потрібно прочитати вірш про горобинку.
- Давайте, діти, відшукаємо це деревце. Як називається дерево, до якого ми підійшли? А як ви здогадались, що це горобина? - Тому, що є ягідки. Червоні, круглі. А хто любить прилітати і їсти ці ягідки? А що із ягідок горобини можна зробити? (Намисто). - Ми нашій горобинці зробимо намисто незвичайне, а з геометричних фігур. Давайте подивимось, які в нас є геометричні фігури - Я почну робити намисто, а ви будете продовжувати. - Почну намисто з геометричної фігури, яка називається як? - Наступна фігура називається як? - Як називається ця фігура? - Діти, фігури повинні чергуватися. Як ви думаєте, яка наступна фігура? (Діти викладають намисто). - Ось це намисто, ми залишимо для горобинки. Давайте ми ще пограємось біля горобинки. В мене є чарівна паличка і я перетворю вас на маленькі дерева горобинки. - 1 – 2 – 3 на деревце перетворись. - Я – дерево горобинки. Я стою в лісі, до якого завітала осінь. Мої руки – це гілки. Вони піднімаються долоньками до неба. Я відчуваю осіннє тепло, я вдихаю його в себе. - Я – дерево. Я відкриваю очі і посміхаюсь до сонечка. Легкий вітерець грається моїми гілками і гойдає їх. - Я – щасливе дерево і кружимо в повітрі, мов легкий метелик. - А зараз, час нам продовжити мандрівку. В нас є ще один листочок, який пропонує відгадати загадку:
- Давайте підійдемо до ялинки. Якого кольору ялинка? Чи є в неї листя? А що в неї замість листя? А які гілочки? (гострі, колючі). - А хто це сидить на ялинці? (білочки). А хочете дізнатись скільки їх? Що потрібно зробити? Порахуєте білочок. ( Андрій, Оля). - А під ялинкою ростуть грибочки. Давайте і їх порахуємо. (Діти рахують грибочки). - Потім білочки зможуть поласувати грибочками. - А під ялинкою стоїть корзинка. Цікаво, що ж в ній є? - В корзинці є цифри, ялинка хоче, щоб ми і біля неї програлись. - Пограємо в гру «Плесни стільки разів, яку цифру покажу». - Діти, а в корзинці ще й листочки є. Цей листочок з якого дерева? (береза). А цей з якого? (горобина). - Давайте пограємось з листочками. (Д/г «Знайди свій листок»). Дівчатка візьміть листя берези, а хлопчики – з горобинки. А ці листочки я положу на пеньочки. Ану швиденько знайдіть свій листок. А зараз подув легенький вітерець і листочки полетіли, покружляли. 1 – 2 – 3 – листочок свій знайди. (Гру граємо 2 р.). - Погралися, давайте сядемо і відпочинемо. - Ось і розкрили таємницю всіх листочків. - А щоб краще запам’яталась нам осіння подорож, давайте на згадку зробимо осінню картину з листочків. - Дівчатка, підійдіть і покладіть листя з берези по куточках, а я березовий листок покладу по серединці. А ви хлопчики, підходьте і кладіть листя з горобини навколо березового листочка. - Подивіться, яка гарна картина вийшла. - Ліза, підійди до картини і прочитай вірш. - На цьому наша осіння подорож закінчилась. Розробила заняття: Половнікова Г.В., вихователь ДНЗ №8 |