Повернутись на Головну
Повернутись на бібліотеку




Мандрівка до осіннього лісу

    Інтегроване заняття для молодшого дошкільного віку



Мета:Розвивати мову, мислення в дітей, увагу і пам’ять.
    Виховувати любов до природи рідного краю, бережне ставлення до неї.
    Розширити і закріпити знання дітей про осінні явища в природі, вміння розрізняти дерева (ялинка, горобина, береза). Вправляти в лічбі в межах 6, називати цифри, розрізняти геометричні фігури і навчитись виявляти закономірність у розташуванні фігур і продовжувати її, закріпити вміння дітей виразно читати вірші.
    Продовжувати навчати складати колективну композицію з готових форм (листочки), розвивати композиційні вміння і збагачувати досвід співробітництва і співтворчості під час створення колективної композиції.

Попередня робота: спостереження в природі, заучування віршів, викладання візерунків з осіннього листя, д/г «Склади фігуру», д/г «У кого стільки ж?».

Матеріал: декорація лісу, білочки, грибочки, геометричні фігури, осінні листочки, цифри.

ХІД ЗАНЯТТЯ

- У нас сьогодні, діти, свято,
Гостей зібралося багато,
Ану, малята, посміхніться
І привітайтесь як годиться.


- Добрий день!
- Сьогодні день, діти, і зовсім не звичайний.
- З вами нічого дивного не трапилось?
- Ні.
- А ось зі мною трапилось. Коли я йшла до вас сьогодні вранці, несподівано піднявся вітер і мені до рук приніс ось ці осінні листочки.
І ці листочки запропонували мені разом з вами розгадати їхні таємниці, які сховались в кожному листочку.
- Спробуємо розгадати?
- Так.
- Розпочинаємо з першого листочка.
- Зараз я прочитаю, що тут написано.
- Листочок пропонує розгадати загадку. Слухайте уважно.
Взимку чорний і сумний,
Навесні він гомінкий,
Влітку – щедрий і земний,
Восени – жовто-багряний.

(ліс)



- Молодці, відгадали загадку.
- Листочок запрошує нас до осіннього лісу.
- А щоб потрапити до лісу, потрібно вибрати стежину.
- Це яка стежина? (широка).
- А це яка? (вузька).
- То якою стежиною зручніше йти?
- Давайте станемо парами і підемо до лісу.
- Діти, подивіться, як гарно в осінньому лісі. Як тут тихо, затишно, не чути співу птахів. А як ви думаєте, чому не чути співу птахів?
- Тому, що птахи відлетіли в теплі краї. Подивіться, а скільки тут росте різних дерев. Назвіть, які дерева ростуть на лісовій галявині?
- А чому берізка і горобинка без листя?
- Бо вже осінь і листя облетіло. А ми про осінь вірші вчили, давайте присядемо і послухаємо. Прочитає вірш Віка, Софія і Юля.
- Що ж трошки відпочили, давайте продовжимо мандрівку.
- Але ще потрібно пригадати правила поведінки серед природи. Зараз пограємо в гру «Можна – не можна». Я буду називати, що можна робити в лісі, а що ні.
Якщо ви вважаєте, що це можна робити – плескаємо в долоні, а коли ні – ховаємо руки за спину. Тож будьте уважні:

• руйнувати пташині гнізда;
• бігати та галасувати;
• спостерігати за рослинами і тваринами;
• підгодовувати птахів;
• ламати гілки;
• зривати квіти.

- Молодці, я бачу, що ви знаєте правила поведінки в лісі. Ось ми і розкрили таємницю першого листочка. Зараз подивимось, куди запрошує другий листочок, далі мандрувати, але потрібно прочитати вірш про горобинку.
Хто в хустинці червоненькій
Став у лісі між дубів?
Може, дівчинка маленька
Назбирать прийшла грибів?
Ні, не дівчинка там стала,
Горобина вироста,
Їй хустину гаптувала
Щедра осінь золота.


- Давайте, діти, відшукаємо це деревце. Як називається дерево, до якого ми підійшли? А як ви здогадались, що це горобина?
- Тому, що є ягідки. Червоні, круглі. А хто любить прилітати і їсти ці ягідки? А що із ягідок горобини можна зробити? (Намисто).
- Ми нашій горобинці зробимо намисто незвичайне, а з геометричних фігур.



Давайте подивимось, які в нас є геометричні фігури
- Я почну робити намисто, а ви будете продовжувати.
- Почну намисто з геометричної фігури, яка називається як?


- Наступна фігура називається як?
- Як називається ця фігура?
- Діти, фігури повинні чергуватися. Як ви думаєте, яка наступна фігура? (Діти викладають намисто).
- Ось це намисто, ми залишимо для горобинки. Давайте ми ще пограємось біля горобинки. В мене є чарівна паличка і я перетворю вас на маленькі дерева горобинки.
- 1 – 2 – 3 на деревце перетворись.
- Я – дерево горобинки. Я стою в лісі, до якого завітала осінь. Мої руки – це гілки. Вони піднімаються долоньками до неба. Я відчуваю осіннє тепло, я вдихаю його в себе.
- Я – дерево. Я відкриваю очі і посміхаюсь до сонечка. Легкий вітерець грається моїми гілками і гойдає їх.
- Я – щасливе дерево і кружимо в повітрі, мов легкий метелик.
- А зараз, час нам продовжити мандрівку. В нас є ще один листочок, який пропонує відгадати загадку:

І маленькі, і старенькі,
Влітку, взимку, навесні,
Всюди вдягнені гарненько
У зелені сукні всі.

(ялинка)



- Давайте підійдемо до ялинки. Якого кольору ялинка? Чи є в неї листя? А що в неї замість листя? А які гілочки? (гострі, колючі).
- А хто це сидить на ялинці? (білочки). А хочете дізнатись скільки їх? Що потрібно зробити? Порахуєте білочок. ( Андрій, Оля).
- А під ялинкою ростуть грибочки. Давайте і їх порахуємо.
(Діти рахують грибочки).
- Потім білочки зможуть поласувати грибочками.
- А під ялинкою стоїть корзинка. Цікаво, що ж в ній є?
- В корзинці є цифри, ялинка хоче, щоб ми і біля неї програлись.
- Пограємо в гру «Плесни стільки разів, яку цифру покажу».
- Діти, а в корзинці ще й листочки є. Цей листочок з якого дерева? (береза). А цей з якого? (горобина).
- Давайте пограємось з листочками.

(Д/г «Знайди свій листок»).

Дівчатка візьміть листя берези, а хлопчики – з горобинки. А ці листочки я положу на пеньочки. Ану швиденько знайдіть свій листок. А зараз подув легенький вітерець і листочки полетіли, покружляли. 1 – 2 – 3 – листочок свій знайди. (Гру граємо 2 р.).
- Погралися, давайте сядемо і відпочинемо.
- Ось і розкрили таємницю всіх листочків.
- А щоб краще запам’яталась нам осіння подорож, давайте на згадку зробимо осінню картину з листочків.
- Дівчатка, підійдіть і покладіть листя з берези по куточках, а я березовий листок покладу по серединці. А ви хлопчики, підходьте і кладіть листя з горобини навколо березового листочка.
- Подивіться, яка гарна картина вийшла.
- Ліза, підійди до картини і прочитай вірш.
- На цьому наша осіння подорож закінчилась.

Розробила заняття: Половнікова Г.В., вихователь ДНЗ №8