Повернутись на Головну
Повернутись на бібліотеку
|
Подарунок для синички
Конспект інтегрованого заняття для дітей раннього віку
Мета: розвивати зв’язне, активне мовлення; уяву, фантазію, увагу, тактильний аналізатор, дрібну моторику рук, вміння орієнтуватися в просторі.
Виховувати чуйність, доброзичливість, допитливість. Формувати у дітей комунікативну компетентність, уміння підтримувати діалог, вести бесіду.
Спонукати дітей до експериментально-дослідницької діяльності, виконання різноманітних дій з піком та снігом. Вчити самостійно визначати їхні властивості.
Закріплювати уявлення про зиму і її ознаки, поняття «довгий – короткий, широкий – вузький». Дати елементарні знання про життя птахів взимку.
Матеріал: зимовий ліс – дерева, сніг, іграшкові птахи, фото синич-
ки, тварини (зайчик, лисичка, ведмідь, вовк), пеньок, подарункова короб-
ка (зерно, шматочки хліба, вода, сало), 2 килимки здоров’я, стежка довга-вузька, коротка – широка, сліди дітей, музика вітру, спів синички, таця зі снігом та піском.
ХІД ЗАНЯТТЯ
- Діти, ви знаєте, сьогодні в мене є велике бажання відправитися в подорож. А, ви, хочете зі мною? Тоді я пропоную вам пройтися чарівною стежиною.
(килимки здоров’я). Ой, погляньте, ці доріжки привели нас до зимового лісу.
А як, ви гадаєте, хто живе в цьому лісі?
(зайчик, вовчик, ведмідь, лисиця, птахи).
- Ой, подивіться, а це що?
(на пеньочку подарунок)
- як ви гадаєте, що це?
(подарунок).
- Чому ви вирішили, що це подарунок? Напевне, хтось загубив його, або, навпаки - приготував комусь. Давайте подивимось, можливо це нам!
(розгортаємо подарунок).
- Що ж це тут є?
(зерно, шматочки хліба, сала, вода).
- Ви знаєте, я думаю, це не для нас. Як ви, гадаєте, хто може їсти таку їжу?
(відповіді дітей).
- Ану, погляньте, тут ще є якийсь лист. Давайте я його прочитаю, можливо, там написано кому належить цей подарунок.
(читаю лист).
Лист: Любі малята, якщо ви знайшли подарунок, то неодмінно побачите і цього листа. Я володар цього зимового лісу – Мороз Іванович, знаю, що взимку дуже важко живеться птахам.
Вони не мають де знайти собі їжу, тому я прошу, щоб ви, ось цей подарунок, віднесли для тієї пташки, що тут зображена. А допоможуть вам вказівки, які зустрічатимете по дорозі. Буду вам дуже вдячний.
- Діти, давайте подивимося, хто ж це тут зображений? (пташка).
- Так. А як зветься ця пташка? (синичка).
Вірно, а давайте ми спробуємо описати синичку?
Д/гра «Опиши синичку» (на мольберті фото синички).
- Що є в пташки? (голова, тулуб, крила, хвіст, лапи).
- Якого кольору в неї голова? (чорна).
- А крила? (сірі).
- Животик? (зеленкувато-жовтий).
- Молодці, пропоную продовжити нашу подорож.
- А що це стелиться поміж деревами? (доріжки).
-Давайте спробуємо визначити які ці доріжки.
Гра «Короткий - довгий, широкий – вузький».
- Ідіть всі до мене та й будемо іти по доріжці. Та що це, далі нема доріжки. Хто мені скаже, ця доріжка була довгою в нас чи короткою? (короткою).
- Вузька вона чи широка? Погляньте скільки місця вона займає. (широка).
- Так, вірно. А ось тут ще є одна доріжка. Цікаво, а куди ж веде ця доріжка? Можливо підемо перевіримо? Тоді ставайте один за одним і вирушаємо:
ідем, ідем, ідем, а тепер зупиняємося і подивимося на доріжку, скільки нас стоїть на ній? (багато).
- Чи далеко від мене стоїть (ім’я дитини)?
- А це означає, що стежка яка? (довга).
- А як ми стоїмо по одному чи вкупці?(по одному).
- А це означає, що стежка яка? (вузька).
- Цікаво, а куди веде ця стежка? Піщли подивимося далі.
- Ой, тут щось зображено! Як ви гадаєте, що це? Так це знак тиші (губи з приложеним пальцем).
- А це означає, що ми з вами маємо створити тишу.
Д/гра «Тиша» (тоді звучить музика вітру).
-А чи ви здогадалися, чия це пісенька? (вітру).
- Так. Вітер закрутив у віхолі сніжинки, а разом із сніжинками і нас. (кружляння).
- О, скільки снігу намело і до нас на стіл. (таця зі снігом).
Дослід із снігом.
- Давайте пальчиками попробуємо сніг, який він на дотик? (холодний).
- А коли візьмемо його в одну долоньку, накриємо другою та зігріємо, що ж тоді трапиться? Що сталося зі снігом ? (розтав).
- Тепер приложіть серветку на свою долоньку, що сталося з серветкою? (мокрим).
- А зараз візьміть і спробуйте пройтися пальцями по снігу, що з ними відбувається? (вони грузнуть).
- Отже, сніг ще й пухкий, а ще який? (мокрий, холодний).
- Так, вірно, молодці. Що ж, вирушаємо тоді далі, а допоможе нам ось ця доріжка (килимок з бігудями).
Подивіться вона привела нас на лісову галявину, на якій немає снігу, а є що? (пісок)
- і ми можемо погратися тут. Тоді приготуйте свої пальці так як я і пригадаємо кого ми зустрічали в зимовому лісі? (зайчика).
Дослід з піском.
-Давайте зробимо так, ніби на цій галявині гралися зайчата «Стрибки зайчиків», але в лісі живе ще й лисичка, яка прийшла на галявинку й замела всі сліди зайчиків «Загортання слідів».
Слідом за нею вийшли ведмежата «Сліди кулаками», але раптом налетів вітер у-у-у засипав сліди ведмежат «Піщаним дощем». Після дощу в лісі стало тихо-тихо.
Гра «Тишина» (звучить музика – пісня синички).
-Ой, дітки, ви чули, хтось співає. Як, ви гадаєте, чия це пісенька? (пташки).
- Мабуть, це нашої синички, якій ми маємо віддати подарунок. Вона ж хоче їсти, давайте ми зараз пригадаємо, що ж любить їсть синичка? (відповіді дітей).
- Вірно, тоді ми попросимо Наталію Володимирівну посипати в годівничку зараз трішки їжі, щоб синичка не плакала, а коли підемо на прогулянку, віднесемо решту.
Домовилися? На цьому наша подорож закінчилася, а чи сподобалося вам мандрувати?
Для кого ми несли подарунка?
- І ви, знаєте, синичка дуже вдячна вам за це.
Розробила заняття Симонець О.І., вихователь ДНЗ №8
|