Повернутись на Головну
Повернутись на бібліотеку




Їжачкова пригода

(Конспект заняття з використанням нетрадиційних методів навчання рідної мови за проектом «Дикі тварини», молодший дошкільний вік)




Мета: Розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення, пам'ять, увагу, спостережливість, кмітливість, творчі здібності дітей, естетичний смак. Виховувати інтерес і турботливе ставлення до тварин, дружні стосунки, уважність.
    Вчити дітей складати розповіді за серією картинок. Розширювати знання дітей про тварин, учити виділяти і характеризувати особливості зовнішнього вигляду, способу їх життя.

Матеріал: Іграшковий їжачок, кошик, декорації лісу, мікрофон, подушечки для кожної дитини, серія картинок «Дикі тварини», д/г «Дикі тварини», д/г «Хто сховався в крапочках», музичний супровід, художнє слово.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Вихователь:
Ходіть, мої любі, під ніжки дивіться,
Гостям нашим щиро посміхніться.
Хай посмішка буде в кожній долоньці,
Мов промінчики весняного сонця.
А наше заняття хай цікавим стане,
Про нього розкажете татові й мамі.
( В груповій кімнаті створений в куточку ліс, там сидить їжачок, який має кошик, де лежать завдання для дітей). Вихователь:
- Погляньте, діти, в нашій групі виріс ліс, ходімо подивимось. Ой, дивіться, до нас хтось прийшов.
Вихователь:
- Хто ж це такий?
- Їжачок – відповідають діти.
Вихователь: діти, а що робить їжачок такої зимової, холодної пори року?
Діти: Спить!
Їжачок: Ви знаєте, я заснув дуже міцно, і мені наснився страшний сон, і я все ніяк не міг проснутися, але почув, що хтось шумить, почув веселий дитячий сміх, і від мене втік сон. Але скажіть, куди я потрапив.
Діти: В дитячий садок.
Їжачок: А де ж мої лісові друзі поділися?
Діти:ми не знаємо, але спробуємо їх відшукати.
Їжачок: а чи можна я побуду у вас?
Вихователь: Звичайно, їжачок, приєднуйся до нас! Ходи і будь уважним, адже наші діти дуже розумні і кмітливі. Сідай ось тут і послухай, що наші діти знають про твоїх лісових друзів, які вони.

1. Дидактична вправа «Інтерв’ю».
(діти сидять на килимку, на подушечках. По черзі діти беруть у руки мікрофон і розказують про лісових мешканців).
Їжачок мені каже, що ви дійсно багато знаєте про його лісових товаришів.
Вихователь: ти знаєш, їжачок, наші діти хочуть тобі розповісти одну пригодницьку історію, можливо це саме твій сон, який трапився з тобою.
(Діти сідають за столи).
Різні пригоди трапляються з лісовими звірятами, ось і з нашим їжачком сталася незвичайна пригода, яка захована в картинках. Сідайте діти за столи, і давайте розглянемо картинки та складемо розповідь за серією картинок.

2. Розповідь за серією карток.
Одного разу, лисичка хотіла зловити рибку, і нею поласуватися. Але це побачив їжачок, він вирішив врятувати рибку. Побіг до сови, розповів що лисичка хоче з’їсти рибку, але сова відповіла, що нічим допомогти не може. Їжачок побіг до білочки, в надії, що білочка допоможе, але й білочка відмовилася допомогти. Тоді їжачок вирішив сам врятувати рибку. Він тихенько підійшов до лисички, смикнув її за хвіст, а рибка тим часом стрибнула у воду і попливла. Ось так їжачок врятував рибку.

(Розповіді дітей за серією картинок «Їжачкова пригода»).
Вихователь: ви знаєте, діти, мені їжачок сказав, що такому лісовому трудівникові на місці не сидиться, хочеться з вами порухатися та повеселитися (діти виходять на килимок робити фізкультхвилинку).
Ми малята – здоров’ята,
Дуже любим пострибати.
Ось колючий їжачок,
На спині несе грибок.
Раз-до грибочка ми нагнулись,
Два – встали потягнулись,
Ось лисичка – хитра сестричка,
Хоч і невеличка.
На три-голівками похитали,
На чотири - поприсідали.
А лисичка рибку не зловила,
Вона лиха, і дуже зголодніла!
Молодці, діти!
Вихователь: Діти, їжачок мені каже, що у своєму лісі він забув корзинку, де є для вас одне завдання. Сідайте, діти, за столи, а я з їжачком зараз швиденько повернуся. Їжачок мені сказав мені, що стало йому шкода лисичку, бо вона лишилася голодна, давайте ми погодуємо її та інших лісових звірят.

3. Д/г «Хто що їсть, і де живе».
( Діти сідають за столи. Вихователь в ході виконання завдання задає питання: Що любить їсти ведмедик? Скільки лапок у їжачка? Де живе білочка? Скільки вушок у вовка? тощо).
Вихователь: Діти, мені їжачок прошепотів, що це не ті друзі, з якими він товаришує. Їжачку, не переймайся ми з дітками зараз пошукаємо їх.
Ой, погляньте, тут хтось сховався у крапочках. Нам цікаво знати хто ж це там такий.

4. Дидактична вправа «Хто сховався в крапочках?»
(Діти сідають до столу, де розложені для них завдання. Вони з’єднують олівцем крапочки).
Вихователь запитує у дітей, яка ж тваринка заховалася в крапочках?
Їжачок: Діти, я вам дуже вдячний, що ви мені допомогли знайти моїх друзів.
- Діти, а як ми називаємо лісових тварин?
Діти: Дикі тварини!
Вихователь: Молодці, діти, ми сьогодні гарно попрацювали, настав час відпочити.

5. Музично – дидактична вправа.
(Їжачок танцює разом з дітьми).
Вихователь: Їжачок мені сказав, що він вже стомився, і хоче спати. Давайте віднесемо його в нірку, і побажаємо йому солодкого зимового сну.
Вихователь: Кожний погляд, кожне слово має значення.
Поверніться до гостей, і скажіть – до побачення.


Розробила урок Шумбарська Т.Г.,вихователь ДНЗ №8