Подорож сторінками казки «Снігова Королева»
Мета: Розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення, уяву, мовлення, дрібну моторику пальців рук, тактильні відчуття; бажання реалізувати свої здібності, здобутий досвід.
Виховувати любов до зими, зимових явищ, казок про зиму, вміння бачити прекрасне, бажання співпрацювати з вихователем.    
Уточнити і розширити знання дітей про зиму, зимові явища, властивості станів води; зміст казки „Снігова Королева”. Закріпити знання про цифри та лічбу в межах 9, геометричні фігури. Вправлятися у вживанні прикметників, збагатити словник дітей словами зимової тематики. Закріплювати вміння писати та викладати пряму та хвилясту лінії. Збагачувати творчу уяву. Формувати вміння асоціювати та співвідносити предмети. Продовжувати проводити досліди з водою: зафарбовування, розливання, заморожування.
Матеріал: Демонстраційний матеріал: чарівна скринька, троянда, дзеркало, сніжинки, картинки квітів, дзеркало-пазл, дзеркало із зображенням Снігової Королеви.
Роздатковий Матеріал: цифри з шорсткою поверхнею, набори геометричних фігур, картки з лініями, кришталики, стаканчики з водою, пензлики, підставка для пензлів, фарби гуашеві, формочки для заморожування, картки-схеми, кришталики для викладання, мішечки з різних матеріалів, дидактична гра «Відгадай на дотик» .
ХІД ЗАНЯТТЯ
Добрий день, мої малята! Любі хлопчики й дівчата,
Станем дружно всі ми в круг,
Щоб тепло сердець і рук
Всім сьогодні передати
З посмішкою працювати.
Привітайтесь й посміхніться
нашим гостям.
- Діти, яка зараз пора року?
(Зима).
- А зима-чарівниця. Вона може
творити дива. І уявіть, що ми з вами перетворились на сніжинки. Сніжинки
покружляли і опустилися додолу. (Діти сідають на килимок).
А як можна сказати про зиму? Зима
яка? (відповіді дітей: холодна, чарівна, морозяна, засніжена, білосніжна,
красива тощо).
- Діти, скажіть за що ви любите зиму?
(Відповіді дітей).
- Дійсно, скільки всього
гарного навкруги: блискучі бурульки, тендітні сніжинки, таємничі кучугури,
дитячі розваги. Казкова краса притягує, хвилює, бентежить нашу уяву...
- А які казки про зиму ви
знаєте? („Снігуронька”, ”Дідова дочка й бабина дочка”, ”Зайчикова хатка”,
”Рукавичка”, ”Снігова королева”,тощо).
- Діти, сьогодні ми з вами
помандруємо сторінками казки, а якої саме, спробуємо відгадати. (Вихователь
дістає чарівну скриньку, в якій знаходиться три предмети: троянда, сніжинка,
дзеркало).
- Ой, погляньте, яка чарівна
скринька! Цікаво, що в ній знаходиться. Давайте відкриємо, можливо у ній є
відповідь. (Вихователь відкриває, дістає предмети).
- Що це? (Сніжинка). Яка вона?
(Красива,біла,ніжна,холодна). Вона вражає нас своєю геометричною красою,
неповторністю.
- Діти, погляньте, а це що?
(Троянда). Яка вона? (Красива,пахуча,червона). Вона теж вражає нас красою,
ніжністю.
- А це що? (Дзеркало). Яке
воно? (Красиве,сріблясте). Так, це необхідна, корисна для всіх річ а в казках
ця річ - чарівна.
- Діти, а як ви думаєте , в
якій казці зустрічаються ці чарівні речі? („Снігова королева”).
- Вірно. Снігова королева
використовувала дзеркало, щоб оглядати свої володіння: як виконує обов’язки
Завірюха, Заметіль, Снігопад, Мороз... Але у її царстві сталося лихо: дзеркало
розбилось на частини і Снігова Королева втрачає свої сили. Давайте ми з вами
допоможемо їй і зберемо ці частини дзеркала.
- Отже, діти, вирушаємо у
подорож. Ви ж пам’ятаєте, що ми з вами сьогодні чарівні сніжинки і щоб
допомогти Королеві, нам необхідно переміститися на місця за столами. (Діти
переходять на місця за столами).
1 завдання.
- Мені стало відомо, що одна частина цього дзеркала
потрапила до Жінки Чарівниці, яка вирощувала квіти в чарівному саду у казці
”Снігова королева” і вона погодилась нам його повернути, якщо ми назвемо їй
номер телефону головного Квіткаря.
- Ось перед нами зашифрований номер телефону головного
Квіткаря, він дуже необхідний для Жінки
Чарівниці, давайте спробуємо його відгадати. (На дошці розташований плакат із
зображенням різних квітів, які розташовані в п’ять рядів. В кожному ряді інша
кількість квітів).
- Погляньте, ось ряди квітів. Кількість квітів у кожному
ряді відповідає одній цифрі номера телефону. Діти, зверніть, будь ласка, увагу на перший ряд.
Які квіти тут зображені? (Волошки). Давайте їх порахуємо і виложимо відповідну
цифру. (Одна дитина рахує біля дошки, інші діти перевіряють і викладають
відповідну цифру). (Так само виконуються завдання з іншими рядами квітів).
Перший ряд –
3 голубі волошки
Другий ряд
- 7 рожевих троянд
Третій ряд
- 5 червоних троянд
Четвертий
ряд – 4 чорнобривці
П’ятий ряд – 2 ромашки.
- Щоб
запам’ятати цей номер, давайте обведемо пальцем кожну цифру: 3,7.5,4,2. (В
дітей на столах цифри шершавчики).
- Діти, ви
молодці, розшифрували номер телефону і у
нас з’явилась частина дзеркала. (Викладає на дошці частинку дзеркала).
2 завдання.
- Ще одна частина дзеркала потрапила до Кая, який
знаходиться у крижаному замку і викладає із крижин слова і фігури. Він пропонує
нам також спробувати.
- Ось перед вами лежать карточки. Візьміть ці карточки і
положіть перед собою. Давайте уважно розглянемо, що на них зображено?
- Правильно, лінії. А які лінії? (Пряма та хвиляста).
- Діти, знайдіть пряму лінію, проведіть по ній вказівним
пальцем правої руки, зліва на право. А зараз олівцем поведіть пряму в
наступному прямокутнику, зліва направо. А в наступному прямокутнику виложіть
пряму лінію із кришталиків. (Аналогічно із хвилястою лінією).
- Молодці
діти. Каєві сподобалось і у нас з’явилась ще одна частина дзеркала.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНА.
- Ми з вами трішки стомилися, давайте відпочинемо. Ну що,
чарівні сніжинки – полетіли на килимок. (Діти за вихователем ідуть на килимок і
під музику виконують імітації).
Ми сніжинки малі, покружляли в
вишині,
А зима нас підганяє, землю всю нами
встеляє.
Ми тепер спочинем трішки,
Розімнемо ручки й ніжки,
Руки вгору, руки вниз, на всі боки
повернись,
У долоньки поплескали і руками
помахали,
Ніжками затупотіли, потім дружно всі
присіли.
Встали хутко, посміхнулись і до
праці повернулись.
3 завдання.
- Діти, ми зараз
відправляємось у незвичайне місце – чарівну майстерню. Ідіть за мною, сідайте
за столики. Справа в тому, що ще одна частина дзеркала знаходиться у маленької
розбійниці, яка полюбляє коштовності. Ми
з вами спробуємо виготовити коштовності своїми руками. Для цього ми
скористаємося звичайною водою. Подивіться, якого кольору вода? Давайте
пригадаємо, що відбувається з водою якщо її заморозити? (Замерзає,
перетворюється на лід). А якого кольору лід? (Прозорий). Діти, а чи можна
змінити колір води? Яким чином? (Зафарбувати воду). А як ви гадаєте, якщо ми
заморозимо кольорову воду, якого кольору буду лід? А де ми можемо заморозити
воду? (Припущення дітей).
- Але ви говорили, що зараз зима. На вулиці намело снігові
намети. Ми можемо заморозити воду у цих наметах? (Припущення дітей).
- Погляньте,
діти, перед вами на столі стоять
формочки, в яких ми будемо заморожувати воду. Зверніть увагу, які вони
різноманітні за формою. Отже ми з вами зараз зафарбуємо воду в стаканчиках в
бажаний колір, який ви оберете і переллємо її у спеціальні форми, потім
заморозимо заготовки і у нас будуть коштовності як справжні. (Діти виконують
завдання, по завершенню помічник вихователя виносить заготовки у холодильник).
- Діти, ви молодці. Подивіться знову з’явилася частина
дзеркала.
5 завдання.
- Діти, наступна частина дзеркала знаходиться у замку
Принца і Принцеси, вони маленькі розумники і пропонують нам таке завдання із
сніжинками: дидактична гра ”Зима яка?”, відповідатиме той у кого в руках
знаходиться сніжинка.
- Зима яка? (Біла, холодна, крижана, морозна,
сніжна, вітряна).
- Чого взимку не буває? (Листочків на
деревах, трави на землі, квітів на клумбах, веселки, перелітних птахів, звірів,
які перебувають у зимовій сплячці).
- Молодці,
ви гарно погралися із сніжинкою і Принц з Принцесою задоволені. Погляньте
з’явилася ще частина дзеркала.
4 завдання.
- Діти, остання частина дзеркала знаходиться у бабусі Кая та Герди. Вона ніяк
не може дочекатися повернення дітей додому. Щоб вони швидше повернулися, бабуся
вирішила допомогти їм орієнтирами. Вона вийняла із комірчини багато мішечків, а
ми виберемо із них основні зимові орієнтири.
Мішечки ми будемо обирати на
дотик, тому для початку давайте підготуємо наші пальчики, трішки з ними
прогуляємось:
Вийшли пальчики гуляти,
Другі - їх наздоганяти.
Треті пальчики - бігом,
А четверті пішачком.
П’ятий пальчик пострибав,
Наздогнавши всіх упав.
- Діти,
вийміть із великого мішка чарівні подушечки та покладіть їх перед собою.
Проведіть по поверхні кожної подушечки рукою.
- Перший орієнтир: знайти поверхню, яка на
дотик нагадує сніг.
- Другий
орієнтир: знайти поверхню, яка на дотик нагадує ковзанку.
- Третій
орієнтир: знайти поверхню, яка на дотик нагадує пористий, твердий сніг або лід
у відлигу.
- Молодці.
Тепер Кай і Герда прийдуть додому по снігу, по ковзанці і ближче додому через
відлигу. І у на з’являється остання
частина дзеркала.
- Діти, ми з
вами відшукали і склали дзеркало для Снігової Королеви. Крізь нього вона знову
зможе оглядати свої володіння і вправно керувати своїм зимовим царством.
Зачекайте, у
мене є ще якесь повідомлення (читає його):
«Любі діти! Коштовності виготовлені вами замерзли і дуже красиві. Але я
живу у теплій країні і вони у мене розтануть. Мені їх буде дуже шкода. Тому
подаруйте ці коштовності в царство вічного холоду для Снігової Королеви. Її
володіння безбарвні та білі і ці крижинки зроблять їх яскравими!”
- Ну що, діти, зробимо
подарунок для Снігової Королеви? (Так.)
- Подивиться Снігова Королева
спостерігає за нами крізь дзеркало! (На дошці дзеркало із зображенням Снігової
королеви).
Діти, давайте пригадаємо, як ми
допомагали Сніговій Королеві повернутися
у свої володіння.
(Відповіді дітей.)
Наталія Пилипюк, вихователь ДНЗ №8
|