Повернутись на Головну
Повернутись на бібліотеку












Подорож сторінками казки «Снігова Королева»







Мета: Розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення, уяву, мовлення, дрібну моторику пальців рук, тактильні відчуття; бажання реалізувати свої здібності, здобутий досвід. Виховувати любов до зими, зимових явищ, казок про зиму, вміння бачити прекрасне, бажання співпрацювати з вихователем.
    Уточнити і розширити знання дітей про зиму, зимові явища, властивості станів води; зміст казки „Снігова Королева”. Закріпити знання про цифри та лічбу в межах 9, геометричні фігури. Вправлятися у вживанні прикметників, збагатити словник дітей словами зимової тематики. Закріплювати вміння писати та викладати пряму та хвилясту лінії. Збагачувати творчу уяву. Формувати вміння асоціювати та співвідносити предмети. Продовжувати проводити досліди з водою: зафарбовування, розливання, заморожування.

Матеріал: Демонстраційний матеріал: чарівна скринька, троянда, дзеркало, сніжинки, картинки квітів, дзеркало-пазл, дзеркало із зображенням Снігової Королеви.

Роздатковий Матеріал: цифри з шорсткою поверхнею, набори геометричних фігур, картки з лініями, кришталики, стаканчики з водою, пензлики, підставка для пензлів, фарби гуашеві, формочки для заморожування, картки-схеми, кришталики для викладання, мішечки з різних матеріалів, дидактична гра «Відгадай на дотик» .

ХІД ЗАНЯТТЯ

Добрий день, мої малята!

Любі хлопчики й дівчата,

Станем дружно всі ми в круг,

Щоб тепло сердець і рук

Всім сьогодні передати

З посмішкою працювати.

Привітайтесь й посміхніться нашим гостям.

- Діти, яка зараз пора року? (Зима).

- А зима-чарівниця. Вона може творити дива. І уявіть, що ми з вами перетворились на сніжинки. Сніжинки покружляли і опустилися додолу. (Діти сідають на килимок).

А як можна сказати про зиму? Зима яка? (відповіді дітей: холодна, чарівна, морозяна, засніжена, білосніжна, красива тощо).

-  Діти, скажіть за що ви любите зиму? (Відповіді дітей).

- Дійсно, скільки всього гарного навкруги: блискучі бурульки, тендітні сніжинки, таємничі кучугури, дитячі розваги. Казкова краса притягує, хвилює, бентежить нашу уяву...

- А які казки про зиму ви знаєте? („Снігуронька”, ”Дідова дочка й бабина дочка”, ”Зайчикова хатка”, ”Рукавичка”, ”Снігова королева”,тощо).

- Діти, сьогодні ми з вами помандруємо сторінками казки, а якої саме, спробуємо відгадати. (Вихователь дістає чарівну скриньку, в якій знаходиться три предмети: троянда, сніжинка, дзеркало).

- Ой, погляньте, яка чарівна скринька! Цікаво, що в ній знаходиться. Давайте відкриємо, можливо у ній є відповідь. (Вихователь відкриває, дістає предмети).

- Що це? (Сніжинка). Яка вона? (Красива,біла,ніжна,холодна). Вона вражає нас своєю геометричною красою, неповторністю.

- Діти, погляньте, а це що? (Троянда). Яка вона? (Красива,пахуча,червона). Вона теж вражає нас красою, ніжністю.

- А це що? (Дзеркало). Яке воно? (Красиве,сріблясте). Так, це необхідна, корисна для всіх річ а в казках ця річ - чарівна.

- Діти, а як ви думаєте , в якій казці зустрічаються ці чарівні речі? („Снігова королева”).

- Вірно. Снігова королева використовувала дзеркало, щоб оглядати свої володіння: як виконує обов’язки Завірюха, Заметіль, Снігопад, Мороз... Але у її царстві сталося лихо: дзеркало розбилось на частини і Снігова Королева втрачає свої сили. Давайте ми з вами допоможемо їй і зберемо ці частини дзеркала.

- Отже, діти, вирушаємо у подорож. Ви ж пам’ятаєте, що ми з вами сьогодні чарівні сніжинки і щоб допомогти Королеві, нам необхідно переміститися на місця за столами. (Діти переходять на місця за столами).


       1 завдання.

-  Мені стало відомо, що одна частина цього дзеркала потрапила до Жінки Чарівниці, яка вирощувала квіти в чарівному саду у казці ”Снігова королева” і вона погодилась нам його повернути, якщо ми назвемо їй номер телефону головного Квіткаря.

-  Ось перед нами зашифрований номер телефону головного Квіткаря, він дуже необхідний  для Жінки Чарівниці, давайте спробуємо його відгадати. (На дошці розташований плакат із зображенням різних квітів, які розташовані в п’ять рядів. В кожному ряді інша кількість квітів).

-  Погляньте, ось ряди квітів. Кількість квітів у кожному ряді відповідає одній цифрі номера телефону. Діти,  зверніть, будь ласка, увагу на перший ряд. Які квіти тут зображені? (Волошки). Давайте їх порахуємо і виложимо відповідну цифру. (Одна дитина рахує біля дошки, інші діти перевіряють і викладають відповідну цифру). (Так само виконуються завдання з іншими рядами квітів).

Перший ряд – 3 голубі волошки

Другий ряд -  7 рожевих троянд

Третій ряд -  5 червоних троянд

Четвертий ряд – 4 чорнобривці

 П’ятий ряд – 2 ромашки.

- Щоб запам’ятати цей номер, давайте обведемо пальцем кожну цифру: 3,7.5,4,2. (В дітей на столах цифри шершавчики).

- Діти, ви молодці, розшифрували номер телефону  і у нас з’явилась частина дзеркала. (Викладає на дошці частинку дзеркала).

2 завдання.

-  Ще одна частина дзеркала потрапила до Кая, який знаходиться у крижаному замку і викладає із крижин слова і фігури. Він пропонує нам також спробувати.

-  Ось перед вами лежать карточки. Візьміть ці карточки і положіть перед собою. Давайте уважно розглянемо, що на них зображено?

-  Правильно, лінії. А які лінії? (Пряма та хвиляста).

-  Діти, знайдіть пряму лінію, проведіть по ній вказівним пальцем правої руки, зліва на право. А зараз олівцем поведіть пряму в наступному прямокутнику, зліва направо. А в наступному прямокутнику виложіть пряму лінію із кришталиків. (Аналогічно із хвилястою лінією).

- Молодці діти. Каєві сподобалось і у нас з’явилась ще одна частина дзеркала.


         ФІЗКУЛЬТХВИЛИНА.


-  Ми з вами трішки стомилися, давайте відпочинемо. Ну що, чарівні сніжинки – полетіли на килимок. (Діти за вихователем ідуть на килимок і під музику виконують імітації).

          Ми сніжинки малі, покружляли в вишині,

           А зима нас підганяє, землю всю нами встеляє.

           Ми тепер спочинем трішки,

           Розімнемо ручки й ніжки,

           Руки вгору, руки вниз, на всі боки повернись,

           У долоньки поплескали і руками помахали,

           Ніжками затупотіли, потім дружно всі присіли.

           Встали хутко, посміхнулись і до праці повернулись.


3 завдання.

-  Діти,  ми зараз відправляємось у незвичайне місце – чарівну майстерню. Ідіть за мною, сідайте за столики. Справа в тому, що ще одна частина дзеркала знаходиться у маленької розбійниці,  яка полюбляє коштовності. Ми з вами спробуємо виготовити коштовності своїми руками. Для цього ми скористаємося звичайною водою. Подивіться, якого кольору вода? Давайте пригадаємо, що відбувається з водою якщо її заморозити? (Замерзає, перетворюється на лід). А якого кольору лід? (Прозорий). Діти, а чи можна змінити колір води? Яким чином? (Зафарбувати воду). А як ви гадаєте, якщо ми заморозимо кольорову воду, якого кольору буду лід? А де ми можемо заморозити воду? (Припущення дітей).

-  Але ви говорили, що зараз зима. На вулиці намело снігові намети. Ми можемо заморозити воду у цих наметах? (Припущення дітей).

-   Погляньте, діти,  перед вами на столі стоять формочки, в яких ми будемо заморожувати воду. Зверніть увагу, які вони різноманітні за формою. Отже ми з вами зараз зафарбуємо воду в стаканчиках в бажаний колір, який ви оберете і переллємо її у спеціальні форми, потім заморозимо заготовки і у нас будуть коштовності як справжні. (Діти виконують завдання, по завершенню помічник вихователя виносить заготовки у холодильник).

-  Діти, ви молодці. Подивіться знову з’явилася частина дзеркала.


5 завдання.

-  Діти, наступна частина дзеркала знаходиться у замку Принца і Принцеси, вони маленькі розумники і пропонують нам таке завдання із сніжинками: дидактична гра ”Зима яка?”, відповідатиме той у кого в руках знаходиться сніжинка.

    - Зима яка? (Біла, холодна, крижана, морозна, сніжна, вітряна).

    - Чого взимку не буває? (Листочків на деревах, трави на землі, квітів на клумбах, веселки, перелітних птахів, звірів, які перебувають у зимовій сплячці).

- Молодці, ви гарно погралися із сніжинкою і Принц з Принцесою задоволені. Погляньте з’явилася ще частина дзеркала.

4 завдання.

-  Діти, остання частина дзеркала  знаходиться у бабусі Кая та Герди. Вона ніяк не може дочекатися повернення дітей додому. Щоб вони швидше повернулися, бабуся вирішила допомогти їм орієнтирами. Вона вийняла із комірчини багато мішечків, а ми виберемо із них основні зимові орієнтири.

Мішечки ми будемо обирати на дотик, тому для початку давайте підготуємо наші пальчики, трішки з ними прогуляємось:

   Вийшли пальчики гуляти,

   Другі - їх наздоганяти.

  Треті пальчики - бігом,

  А четверті пішачком.

  П’ятий пальчик пострибав,

  Наздогнавши всіх упав.

- Діти, вийміть із великого мішка чарівні подушечки та покладіть їх перед собою. Проведіть по поверхні кожної подушечки рукою.

 - Перший орієнтир: знайти поверхню, яка на дотик нагадує сніг.

- Другий орієнтир: знайти поверхню, яка на дотик нагадує ковзанку.

- Третій орієнтир: знайти поверхню, яка на дотик нагадує пористий, твердий сніг або лід у відлигу.

- Молодці. Тепер Кай і Герда прийдуть додому по снігу, по ковзанці і ближче додому через відлигу. І у на з’являється остання  частина дзеркала.

- Діти, ми з вами відшукали і склали дзеркало для Снігової Королеви. Крізь нього вона знову зможе оглядати свої володіння і вправно керувати своїм зимовим царством.

Зачекайте, у мене є ще якесь повідомлення (читає його):  «Любі діти! Коштовності виготовлені вами замерзли і дуже красиві. Але я живу у теплій країні і вони у мене розтануть. Мені їх буде дуже шкода. Тому подаруйте ці коштовності в царство вічного холоду для Снігової Королеви. Її володіння безбарвні та білі і ці крижинки зроблять їх яскравими!”

- Ну що, діти, зробимо подарунок для Снігової Королеви? (Так.)

- Подивиться Снігова Королева спостерігає за нами крізь дзеркало! (На дошці дзеркало із зображенням Снігової королеви).

Діти, давайте пригадаємо, як ми допомагали Сніговій Королеві повернутися  у свої володіння.

(Відповіді дітей.)




Наталія Пилипюк, вихователь ДНЗ №8