Перша пелюсточка відпадає, що написано на ній читаю.
-Що це за віконця? Правильно. Оченята наші - це віконечка у світ. Скільки їх? Де вони розташовані, для чого вони? (бачити, розрізняти предмети, їх колір, форму, розмір.) Перевіримо. Дидактична гра «Що ти бачиш навкруги?». -Чарівна квіточка розкриває нам ще одну пелюстку. Розгляд будови ока. - Діти, погляньте на малюнок. Що це? Подивіться це зіниця - вона завжди чорного кольору, коло навколо ока – це райдужка: вона різного кольору. А ось це що, як ви вважаєте? Це повіки. Ось це верхня повіка, це - нижня повіка. На краю повік знаходяться - вії. То що це діти? Якого зіниця кольору? А це що? Якого вона кольору? А які є повіки? А що знаходиться на краю повік?. А тепер сідайте, будь ласка, за столи. У вас є дзеркальця. Розгляньте уважно свої очі. Де у вас зіниця, райдужка, покліпайте повіками, доторкніться до вій. Розгляньте якого кольору ваші очі? Всі уже розглянули. Положіть дзеркальця на столи і скажіть, якого кольору Ваші очі. Які очі у тебе Саша, а у Ані?..... Коричневі очі називають карими. Отже, у вас у всіх різні очі. У вас на столах є схематичний малюнок очей, ви зараз розфарбуєте їх таким кольором, якого кольору ваші очі. Дидактична вправа «Зафарбуйте зіницю». (Подивитись у дзеркало визначити колір очей і зафарбувати їх) Чарівна квіточка відкрила ще одну пелюсточку. Фея. - Діти, подивіться, будь-ласка, на малюнок, який зображений на цій пелюсточці. Очі допомагають діяти, мислити,через очі йде сигнал у мозок, а там народжується фантазія ось ми з вами і пофантазуємо. Давайте пограємо в гру «На що схоже». (Вихователь показує картинку з малюнком, а діти називають на що це може бути схоже). -Бачте, діти, скільки ми з вами нафантазували. А що нам в цьому допомогло? Пелюсточка загадкова, але ми її з вами розгадали. - Подивимося, що ще нам запропонує чарівна квітка. (Розгляд картинки із зображенням червоного хреста.) - Діти, як ви думаєте, що б це могло означати? (Відповіді дітей). - Так, діти, це пов’язано з лікарнею. Очі можуть також хворіти. Ось, погляньте, хто це? А що з ним сталося, як ви гадаєте? (Знаходимо ведмедика з перев’язаним оком. Думки дітей.) (Попала смітинка, поранив палицею, надув вітер, дивився на сонце, влетіла комашка, попало мило, можливо пісок). - Як ми можемо допомогти ведмедику? (промити чистою водою, кліпати поки не вийде сльоза). - А якщо, ми не можемо допомогти, то до якого лікаря можна звернутися за допомогою? Висновок:- Отже діти, треба берегти очі. - Щоб дізнатися, який малюнок буде зображений на наступній пелюсточці, потрібно відгадати загадку. Слухайте уважно.
(Захист від сонця, лікування). А щоб окулярів не носити, щоб очі не хворіли, потрібно робити зарядку для очей. Сідайте зручненько і зробимо зарядку для очей. 1. Піднімаємо очі вгору-вниз. Сідайте рівно, голову тримаємо прямо, а працюють тільки очі. Піднімемо їх вгору-вниз, вгору-вниз. (П. 3 рази). Тепер покліпаємо, закриємо-відкриємо очі. (3 рази). 2. Вправо-вліво. Сідаймо рівненько. Голова прямо, а очі дивляться вліво, вправо, в одну сторону, в іншу. (3 рази). Знову покліпаємо (3 рази). 3. Наступна вправа «Парканчик». Сидимо рівно, голова прямо. Ставимо перед собою долоню і пальці розчепірені. Подивіться очима в кожну дірочку між пальцями. В одну сторону, а тепер в іншу сторону. 4. Подивіться будь-ласка на кінчик носа, а тепер годинник на стіні. Голова не рухається, а тільки очі. (3 рази). Покліпайте очима. 5. Закрити долонями очі і посидіти декілька секунд. Закрийте очі долонями, дивіться в темноту, а тепер відкрийте. (3 рази). Такі вправи розвивають зір, захищають очі від хвороби і окуляри вам не потрібні вам будуть до самої старості. Дидактична гра «Запам’ятай та виклади». - Діти, давайте перевіримо, як наші очі відпочили і готові працювати. Сідайте, будь-ласка, до столу. Візьміть із тарілочки предмети і розгляньте їх. Що є у тебе Саша, Іванки…? Подивіться уважно на картинку, яка прикріплена на фланелеграфі. Що тут зображено? Що перше, друге, третє, четверте, п’яте. Назвали. А тепер подивіться ще раз і запам’ятайте, що тут зображено і в якому порядку. Запам’ятали? А картинка заховалася. Викладіть, будь-ласка, у себе на столі таку ж саму картинку. А я подивлюся, чиї очі були уважні. А тепер ще одну картинку розглянемо. (Аналогічно). - Чарівна квіточка розкривває ще одну пелюсточку. Розглянемо її. А чому вся пелюстка чорного кольору? Як ви думаєте, діти? (Думки дітей.). Є люди, у яких хворі очі і вони нічого не бачать. Цих людей називають сліпими. Я вам прочитаю оповідання про сліпу дівчинку і про те як хлопчик Сергійко навчився жаліти. Написав оповідання В.Сухомлинський і називається воно «Як Сергійко навчився жаліти?».
- Погляньте Діти залишилась остання пелюстка. Розглянемо її. Що зображено на цій пелюстці? Як це все назвати одним словом? Підійдіть до стола і погляньте. Ось у тарілочці я насушила гілочок чорниці разом з ягідками. З них можна завирити смачний духмяний чай, який оздоровлює наші очі. Зараз Лариса Володимирівна наллє нам чаю. А ми з вами пригадаємо про що ми сьогодні дізналися? Що вам найбільше запам’яталося? Як потрібно береги очі? Яка пелюсточка найбільше вас здивувала? Очі наші люблять все смачненьке: морква,чорниця, обліпиха, капуста, перець, помідори, абрикоси, часник, риба лососева, петрушка, селдерей, вівсянка. І ми їх зараз пригостимо чаєм, пиріжками з чорниці та салатом. - Дякуємо гостям за увагу, кажемо до побачення і будемо пити духмяний чай з чорниці. Розробила урок Валентина Холшевнік, вихователь ДНЗ №8 |