Повернутись на Головну
Повернутись на бібліотеку




Наші оченята – це віконечка у світ
Інтегроване заняття для дітей молодшого дошкільного віку (з 4 до 5 років)




Мета: Розвивати зорову пам'ять, мислення, уяву. Виховувати бережне відношення до свого організму, співчуття до людей. Розкрити значення зору для сприймання навколишнього світу; ознайомити дітей з профілактичними заходами охорони зору, закріпити знання про будову ока, роль вітамінів і нетрадиційних методів оздоровлення у покращенні зору. Пояснити значення дотримання правил гігієни та бережного поводження з очима. Збагатити словник прикметниками: сірі, чорні, карі, блакитні, зеленуваті.

Матеріал: Квітка Здоров’я, малюнки, на яких зображені різні предмети, дзеркальця для кожної дитини, малюнок, на якому зображено око, роздатковий матеріал: схематичне зображення ока, набори картинок, Звучить музика. В групу заходить Фея Здоров’я (з квіткою в руках).

ХІД ЗАНЯТТЯ

Фея.
- Добрий день малята!
Я Фея Здоров’я, Добра і Щастя!
Сьогодні у гості до вас прийщла Я.
Маю квіточку чудову, різнокольорову.
Разом з нею поведемо цікаву розмову.


Перша пелюсточка відпадає, що написано на ній читаю.
На ніч два віконця
Самі закриваються,
А зі сходом сонця –
Самі відкриваються.


-Що це за віконця? Правильно. Оченята наші - це віконечка у світ. Скільки їх? Де вони розташовані, для чого вони? (бачити, розрізняти предмети, їх колір, форму, розмір.) Перевіримо.
Дидактична гра «Що ти бачиш навкруги?».

-Чарівна квіточка розкриває нам ще одну пелюстку.
Розгляд будови ока.
- Діти, погляньте на малюнок. Що це? Подивіться це зіниця - вона завжди чорного кольору, коло навколо ока – це райдужка: вона різного кольору.
А ось це що, як ви вважаєте? Це повіки. Ось це верхня повіка, це - нижня повіка. На краю повік знаходяться - вії.
То що це діти? Якого зіниця кольору? А це що? Якого вона кольору? А які є повіки? А що знаходиться на краю повік?.
А тепер сідайте, будь ласка, за столи. У вас є дзеркальця. Розгляньте уважно свої очі. Де у вас зіниця, райдужка, покліпайте повіками, доторкніться до вій. Розгляньте якого кольору ваші очі?
Всі уже розглянули. Положіть дзеркальця на столи і скажіть, якого кольору Ваші очі. Які очі у тебе Саша, а у Ані?.....
Коричневі очі називають карими. Отже, у вас у всіх різні очі. У вас на столах є схематичний малюнок очей, ви зараз розфарбуєте їх таким кольором, якого кольору ваші очі.

Дидактична вправа «Зафарбуйте зіницю».
(Подивитись у дзеркало визначити колір очей і зафарбувати їх)

Чарівна квіточка відкрила ще одну пелюсточку.
Фея.
- Діти, подивіться, будь-ласка, на малюнок, який зображений на цій пелюсточці. Очі допомагають діяти, мислити,через очі йде сигнал у мозок, а там народжується фантазія ось ми з вами і пофантазуємо. Давайте пограємо в гру «На що схоже».
(Вихователь показує картинку з малюнком, а діти називають на що це може бути схоже).

-Бачте, діти, скільки ми з вами нафантазували. А що нам в цьому допомогло?
Пелюсточка загадкова, але ми її з вами розгадали.
- Подивимося, що ще нам запропонує чарівна квітка.
(Розгляд картинки із зображенням червоного хреста.)

- Діти, як ви думаєте, що б це могло означати?
(Відповіді дітей).

- Так, діти, це пов’язано з лікарнею. Очі можуть також хворіти. Ось, погляньте, хто це? А що з ним сталося, як ви гадаєте?
(Знаходимо ведмедика з перев’язаним оком. Думки дітей.)
(Попала смітинка, поранив палицею, надув вітер, дивився на сонце, влетіла комашка, попало мило, можливо пісок).

- Як ми можемо допомогти ведмедику?
(промити чистою водою, кліпати поки не вийде сльоза).

- А якщо, ми не можемо допомогти, то до якого лікаря можна звернутися за допомогою?
Висновок:- Отже діти, треба берегти очі.
- Щоб дізнатися, який малюнок буде зображений на наступній пелюсточці, потрібно відгадати загадку. Слухайте уважно.
Два кружечки, два гачечки
З’єднані до пари,
Осідлали ніс і вуха
Що це?...
Так, діти, це окуляри. Зараз поглянемо. Так , на цій пелюстці зображені окуляри. А навіщо людям окуляри? Думки дітей.
(Захист від сонця, лікування).

А щоб окулярів не носити, щоб очі не хворіли, потрібно робити зарядку для очей. Сідайте зручненько і зробимо зарядку для очей.
1. Піднімаємо очі вгору-вниз. Сідайте рівно, голову тримаємо прямо, а працюють тільки очі. Піднімемо їх вгору-вниз, вгору-вниз. (П. 3 рази). Тепер покліпаємо, закриємо-відкриємо очі. (3 рази).
2. Вправо-вліво. Сідаймо рівненько. Голова прямо, а очі дивляться вліво, вправо, в одну сторону, в іншу. (3 рази). Знову покліпаємо (3 рази).
3. Наступна вправа «Парканчик». Сидимо рівно, голова прямо. Ставимо перед собою долоню і пальці розчепірені. Подивіться очима в кожну дірочку між пальцями. В одну сторону, а тепер в іншу сторону.
4. Подивіться будь-ласка на кінчик носа, а тепер годинник на стіні. Голова не рухається, а тільки очі. (3 рази). Покліпайте очима.
5. Закрити долонями очі і посидіти декілька секунд. Закрийте очі долонями, дивіться в темноту, а тепер відкрийте. (3 рази).

Такі вправи розвивають зір, захищають очі від хвороби і окуляри вам не потрібні вам будуть до самої старості.


Дидактична гра «Запам’ятай та виклади».

- Діти, давайте перевіримо, як наші очі відпочили і готові працювати. Сідайте, будь-ласка, до столу. Візьміть із тарілочки предмети і розгляньте їх. Що є у тебе Саша, Іванки…?
Подивіться уважно на картинку, яка прикріплена на фланелеграфі. Що тут зображено? Що перше, друге, третє, четверте, п’яте. Назвали.
А тепер подивіться ще раз і запам’ятайте, що тут зображено і в якому порядку. Запам’ятали? А картинка заховалася. Викладіть, будь-ласка, у себе на столі таку ж саму картинку. А я подивлюся, чиї очі були уважні.
А тепер ще одну картинку розглянемо.
(Аналогічно).

- Чарівна квіточка розкривває ще одну пелюсточку.
Розглянемо її. А чому вся пелюстка чорного кольору? Як ви думаєте, діти?
(Думки дітей.).

Є люди, у яких хворі очі і вони нічого не бачать. Цих людей називають сліпими. Я вам прочитаю оповідання про сліпу дівчинку і про те як хлопчик Сергійко навчився жаліти.
Написав оповідання В.Сухомлинський і називається воно «Як Сергійко навчився жаліти?».


Читання оповідання В.Сухомлинського
«Як Сергійко навчився жаліти».


Маленький хлопчик Сергійко гуляв біля ставка. Він побачив дівчинку, що сиділа на березі.
Коли Сергійко підійшов до неї, вона сказала:
- Не заважай мені слухати, як хлюпають хвилі.
Сергійко здивувався. Він кинув у ставок камінець.
Дівчинка запитала: - Що ти кинув у воду?
Сергійко ще більше здивувався.
– Невже ти не бачиш? Я кинув камінець.
Дівчинка сказала:
- Я нічого не бачу. Бо я сліпа.
Сергійко від подиву широко розплющив очі і довго дивився на дівчинку.
Так, дивуючись він і додому прийшов. Він не міг уявити: Як це воно, коли людина нічого не бачить?
Настала ніч. Сергійко ліг спати. Він заснув з почуттям подиву.
Серед ночі Сергійко прокинувся. Його розбудив шум за вікном.
Шумів вітер, у шибки стукав дощ. А в хаті було темно, Сергійкові стало страшно. Йому пригадалася сліпа дівчинка. Тепер хлопчик вже не дивувався. Його серце стиснув жаль.
Як же вона, бідолашна, живе в отакій темряві?!!
Сергійкові хотілося, щоб скоріше настав день. Він піде до сліпої дівчинки. Не дивуватиметься більше. Він пожаліє її.
Діти, як називається оповідання? Хто написав оповідання? Про кого розповідається оповіданні?
Яка була дівчинка? Що сказала дівчинка, коли підійшов Сергійко? Що зробив Сергійко?
Чому Сергійкові стало страшно? Що схотів зробити Сергійко зранку? Як Сергійко навчився жаліти?
Діти, подумайте і скажіть як потрібно відноситися до хворих людей?



- Погляньте Діти залишилась остання пелюстка. Розглянемо її. Що зображено на цій пелюстці? Як це все назвати одним словом?
Підійдіть до стола і погляньте. Ось у тарілочці я насушила гілочок чорниці разом з ягідками. З них можна завирити смачний духмяний чай, який оздоровлює наші очі.
Зараз Лариса Володимирівна наллє нам чаю.
А ми з вами пригадаємо про що ми сьогодні дізналися? Що вам найбільше запам’яталося?
Як потрібно береги очі? Яка пелюсточка найбільше вас здивувала?
Очі наші люблять все смачненьке: морква,чорниця, обліпиха, капуста, перець, помідори, абрикоси, часник, риба лососева, петрушка, селдерей, вівсянка. І ми їх зараз пригостимо чаєм, пиріжками з чорниці та салатом.

- Дякуємо гостям за увагу, кажемо до побачення і будемо пити духмяний чай з чорниці.

Розробила урок Валентина Холшевнік, вихователь ДНЗ №8