Повернутись на Головну
Повернутись на бібліотеку




Родина, сім'я.



Мета: познайомити дітей з поняттям «родина», «сім’я»; розширити знання про склад сім’ї, взаємини в ній; спонукати дітей до розповіді про свою сім’ю, розвивати вміння виражати свої почуття та емоції; виховувати любов і взаємоповагу одне до одного.

Матеріал: демонстраційний: макет квітки (на середині квітки наклеєно фотографію вихователя, а на 5-6 пелюстках наклеєні фотографії родини вихователя); роздавальний: конверти з макетом квітки (середина квітки, 5-6 пелюсток).

ХІД ЗАНЯТТЯ

1. Гра «Передай настрій»
    Вихователь запрошує дітей стати в коло, взятися за руки.
- Зверніть увагу, чи кожному є місце, чи кожному зручно.
(Діти дивляться одне на одного, переконуються, що кожному вистачило місця і зручно. Якщо хтось залишивсь поза колом, вихователь звертає увагу: «-Треба зробити крок назад, щоб коло стало більшим. Тоді всім вистачить місця.»)
Вихователь продовжує:
- Діти! Як сяють ваші оченята, мов сонечка. Спробуйте передати свій гарний настрій один одному. Підніміть праву руку вгору (вихователь оглядає кожну дитину,переконується, що всі підняли праву руку), зігніть її в лікті, покладіть пальчики на праве плече, пальчики спочивають, торкніться ліктем того, хто стоїть праворуч від вас, посміхніться йому.

2. Гра «Родинна квітка».
Вихователь пропонує дітям прослухати віршикаі відгадати, про що і про кого сьогодні йтиме мова.
Ми здорові і щасливі!
Ми веселі і красиві!
Тато, мама, брат і я-
Дуже дружна ми сім’я.
- У кожного з нас є сім’я. Це тато, мама, братики , сестрички. Сім’я це батьки і діти. Вони живуть разом, люблять і поважають одне одного. Сім’я повинна бути дружною. У кожної людини є батьки. У вас тато і мама, у них є свої батьки, для вас це дідусь і бабуся. А у дідуся і бабусі – свої батьки, для вас це прадід і прабабуся. Батьки, діти, бабусі, дідусі, прадіди та прабабусі – це родина, рід.     Вихователь дістає з конверта макет квітки: серединку та пелюстки. Дуже важливо, щоб на демонстраційній квітці були фотографії родини. Викладуючи родинну квітку, вихователь розповідає: - Серединку квіточки зі своєю фотографією я кладу до посередині. Це мій тато, моя мама, а ще в мене є сестричка. У моїй родині є два дідусі й дві бабусі.
( Вихователь викладає по черзі пелюстки квітки з фотографіями членів своєй родини.)
- Ось яка в мене велика родинна квітка.
Далі вихователь пропонує дітям взяти конверти з макетами квіток і викласти свою родинну квітку. Дітям треба спочатку покласти середину квітки (це сама дитина), а потім стільки пелюсток навколо себе скільки членів має родина.

3. Фізкультхвилинка.
Вправи виконуються за текстом віршика разом з вихователем.
Встало вранці ясне сонце,
Зазирнуло у віконце.
Ми до нього потяглися,
За промінчики взялися.
Будем дружно присідати,
Будем сонце розважати.
Встали- сіли, встали- сіли,
Дружно сонце звеселили.
Встало сонце танцювати,
Нас до танцю закликати:
- Нумо разом, нумо всі
Потанцюєм по росі.
4. Вправа «Матуся вміє, тато вміє»

Вихователь пропонує дітям пригадати, що вміють робити їхні батьки (варити суп, прати, прасувати, забивати цвяхи, керувати машиною тощо), та показати це за допомогою рухів.
Потім дві дитини (дівчинка та хлопчик) виходять із группі домовляються, що вони разом показуватимуть, інші діти мають відгадують. Після цього відбирається нова пара. Якщо дітям важко показувати, вихователь допомагає.
5. Підсумок заняття.

- Назвіть членів своєї сім’ї.
- Хто в вашій сім’ї найстарший? Наймолодший?