Повернутись на Головну
Повернутись на бібліотеку




Я сам.



Мета: Розвивати вміння дітей підтримувати позитивне ставлення до себе, сприяти першим проявам статевого самоусвідомлення (я – хлопчик, я дівчинка) на підставі ознак – одягу, зачіски, прикрас тощо; закріплювати значення частин тіла, їх призначення; виховувати дбайливе ставлення до себе. Матеріали: демонстраційний: аудіозапис повільної музики; ілюстрації «В перукарні», «Мама миє дитину»; Роздавальний: люстерко, коробка з предметами особистої гігієни.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Гра «Доброго ранку»
Вихователь пропонує дітям стати в коло й привітати одне одного.
- Вам треба сказати: «Доброго ранку!»- й назвати імя того, до кого ти звертаєшся.
Діти вітаються по колу, вихователь слідкує за тим, щоб вони дотримувались правил гри. Проводячи гру вдруге, можна під час привітання посміхатись.

Гра «Хто ти такий».
Вихователь пропонує дітям подивитися в люстерко.
Ти не просто дитина
Ти - маленька людина
Що про себе знаєш ти?
Мусиш все розповісти.
Вихователь запитує кожну дитину.
- Ти хлопчик чи дівчинка?
- Як тебе звати?
- Скільки тобі років?
- Який (яка) ти на зріст?
- Якого кольору твої очі, волосся? Далі вихователь звертається до дітей.
- Всі люди різні. Подивіться один на одного й спробуйте сказати, чим ви відрізняєтесь?
Дітям треба дати час, щоб вони роздивились одне одного та дали відповідь на запитання.
Вихователь продовжує, звертаючись до певної дитини:
- У мене волосся довге. А у тебе?
- У мене очі блакитні. А у тебе?
- Кожен з вас не схожий на іншого. Таких як ви, більше не має.
Наприкінці гри дітям можна запропонувати відгадати одне одного. Дитині закривають очі, підводять її по черзі до дітей. Вона, обережно торкаючись волосся, верхнього одягу називає хто це.

Фізкультхвилинка.
Ця вправа допоможе краще запамятати назви різних частин тіла, усвідомлюючи їх. Одночасно розвивається вміння орієнтуватися в просторі. Перед виконанням вправи вихователь звертається до дітей.
Одна у нас є голова.
А вуха- два, і ока – два,
І скроні дві, і дві щоки,
І дві руки і дві ноги.
Один язик. А якби два?
То що було б?
Були б дива.
Діти розуміють та відповідають. Далі вихователь пропонує дітям рухатися по группі під музику.
- Коли я назву яку-небудь частину тіла, ви повинні зупинитися, потім підбігти до столу
доторкнутися до нього тією частиною тіла, яку було названо.
Гра «Відгадай та покажи».
Вихователь пропонує дітям відгадати загадки та показати слова-відгадки, не промовляючи їх вголос.
Часом сопе, часом чхає,
Сюди-туди зазирає.
На морозі замерзає,
Бо одежини не має. (ніс)

Два брати разом живуть,
Один одного не бачать. (Очі)

Чують тишу, чують мишу,
Чують, як дзижчить і муха,
Бо це гарні наші ….. (вуха)

Вправа «Що до чого»

У вихователя на столі стоїть коробка, в якій міститься мило, мильниця, шампунь, зубна щітка, паста, іграшкові ножиці, гребінець.
Вихователь пропонує дітям по черзі, не заглядуючи в коробку, взяти з неї предмет, назвати його і покластина стіл.
- Як ви гадаєте, для чого потрібні ці речі?
- За допомогою яких речей ми доглядаємо наші зуби? Тіло?
Вихователь демонструє дітям ілюстрації «У перукарні», «Мама купає дитину». Далі ділить дітей на дві группи: перша ілюстрація пропонується першій группі, друга – другій группі. Кожна група повинна дібрати до своєї ілюстрації певний предмет. Для цього вихователь пропонує ще одну коробку з речами (крем, фен, гребінець тощо). У цій вправі можна використовувати предметні картки. Коли діти закінчили роботу, вихователь може звернутися із запитанням, чому були обрані ті чи інші предмети.

Підсумок заняття.

- Чим ви схожі?
- Чим ви відрізняєтесь?