Вихователь :- Дітки, а осінь яка? Дидактична вправа “ Осінь яка? ” Діти: золота, мокра,кольрова, тепла, похмура.... Вихователь : Друзі, що нам Осінь принеосить? Давайте подивимось,що у кошику? Дидактична гра “Назви правильно”, “Опис предметів” (наприклад-”Морква яка?”- оранжева, довга, солодка. На яку геометричну фігуру подібна?) Розгляд та опис всіх овочів та фруктів. Овочі: капуста. Морква, буряк, картопля,цибуля. Фрукти:груша, слива, виноград, 2 яблука- червоне та жовте. Вихователь :- Так, молодці, дітки! А скажіть, що тут оранжового кольору? А жовтого? Зеленого? - А де ростуть яблука, сливи,груші?( в саду) - А яким одним ,узагальнюючим словом можна їх назвати?(фрукти) - А де ростуть картопля, морква, буряковочі? (на городі) - А яким одним, узагальнюючим словом можна їх назвати?(овочі) Вихователь :- Так, молодці”. А тепер давайте поділимо наші овочі та фрукти на 2 групи — на один піднос -фрукти, а на друний -овочі. Дидактична гра “ Не помились” Вихователь :- Скільки всіх овочів та фруктів разом?( багато) Дидактична гра “Порахуй” Вихователь :А зараз , давайте порахуємо. Скільки овочів? Діти: -1,2,3,4, 5- Вихователь :- Вірно, молодці. А скільки фруктів? Діти: -1,2,3,4, 5- Вихователь :- Правильно. А чого більше фруктів чи овочів? - Так, порівно. А зараз пограємось.. - Коли я заберу 1 яблуко, чого зостанеться більше- фруктів чи овочів? ( овочів) - А чого менше? (фруктів) - Молодці, рахувати вмієте.А зараз перевіримо, як ви знаєте цифри. - Давайте зараз тихесенько сядемо за столики і подивимось, що пeред вами на тарілочках. Правильно, цифри. - Зараз ми з вами викладемо цифри по порядку.З якої почнемо? - Так, з 1. Дидактична гра “Виклади числовий ряд” Вихователь :- Чудово, дітки, молодці. А тепер пограємося у гру “Що зайве?”.Давайте зараз відвернемось та міцно заплющим очки. (Поки діти відвертаються помічник до овочів кладе 1 фрукт (яблуко). Вихователь :- Кругом! Знайдіть, що зайве. (діти відповідають, гра повторюється 2-3 рази) Вихователь :- Молодці, добре знаєте фрукти та овочі.А зараз- цікава гра-загадка”Вгадай за смаком”. Дитина, що смакує закриває очі, а ми всі тихенько, не підказуючи,чекаємо відповіді. Якщо відповідь правильна, плещемо в долоньки, а якщо -ні тупочемо ніжками. Діти відгадують, смакуючи яблучком чи морквою... Вихователь : - А зараз — “Смачна перерва” Всі діти смакують фруктами та овочами. Вихователь :- А зараз, після смачної перерви, дайте мені відповідь на питання? Ви до бабусі у село їздили? А город у бабусі є? А що росте на городі? (Відповіді дітей) - А давайте посадимо свій город. - А тепер сядемо за свої столики і викладемо,що де росло. Уявімо, що аркуш перед вами- це наш город .Підсуньте до себе тарілочки — що там? Діти : - Овочі. Вихователь : - Вірно.А тепер будьт уважні. Зліва вверху у нас росте капуста. Справа вверху - картопля Зліва внизу росте морква, Справа внизу — бурячок. А посередині у нас ростуть кавуни. - Ну що ж, зараз перевіримо,хто як посадив свій город. Молодці, ви впоралися з завданням.У Максимка великий город вийшов, а у Дениса менший, ще й місце залишилося.Мабуть, ще щось посадиш? - Ось вирос у нас гарний урожай, пора збирати його. А скажіть мені, будь ласка, яка техніка залучається до збору урожаю? Яка техніка працює на полях? Діти : - Машини, трактори, комбайни... Вихователь :- А коли зібрали урожай, як ми його доставляєм додому? Діти : - Несем, везем машинами . Вихователь :- А з яких частин складається машина ? Діти : - Кабіна, кузов, колеса... Вихователь :- А на яку геометричну фігуру схожа кабіна ? ..... кузов? .... копеса ? Діти : - Квадрат, прямокутник ,кружечок. Вихователь: - Молодці, чудово знаєте геометричні фігури.Давайте зараз викладемо великий автомобіль з лего-блоків на килимку, щоб везти урожай кавунів. А які ще запчастини потрібні у автомобілі, давайте підберемо їх у нашому гаражі.Ну, що ж ,гарна вийшла машина.Давайте грузити кавуни. - А на що схожий кавун? Діти : На м 'ячик, кульку, кулю. Вихователь: Вірно, молодці. Кавун схожий на велику чи малу кулю, об 'ємний. Ну, що ж , давайте викладати велуку машину. На килимку з великих лего-блоків діти викладають машину, вихователь слідкує, щоб всі діти приймали у цьому участь. Вихователь: Чудово! А тепер грузимо кавуни. Рухлива гра “ Погрузка кавунів” Вихователь: - Працюємо обережно, слідкуємо, щоб кавунчики не падали.А що буде, якщо кавун впаде ? Діти : - Розіб 'ється. Вихователь:- Так, розіб 'ється . Що ж , погрузили кавуни? Діти : - Так! Вихователь: - Куди веземо? Діти : - Додому, на базар, в магазин.... Вихователь: - Тоді поїхали .... Допобачення, шановні гості, до зустрічі. |