Повернутись на Головну
Повернутись на бібліотеку




Осінь-щедра пора, дари осені.



Мета: Завдання:
Розвивальні . Розвивати логічне і конструктивне мислення, пам 'ять, мову, творчу уяву, пізнавальну активність, креативність,рухову активність протягом дня, використання предметів — замінників.

Виховні. Виховувати вміння працювати в колективі, спілкуватися з однолітками, цікавість до логіко-математичної діяльності.

Навчальні. Розширити знання дітей про овочеві та фруктові культури, що достигають восени,та місця, де вони ростуть , уточнити уявлення про їх вигляд та смакові якості,вчити дітей класифікувати предмети за спільними ознаками та виділяти зайвий предмет;формувати узагальнюючі поняття : фрукти,транспорт,геометричні фігури,порівнювати 2 групи предметів,встановити співвідношення більше-менше, порівно. Закріпити кольори та знання дітей про площинні та об ємні геометричні фігури, наприклад: куля, порядковий рахунок ; поняття зліва, справа, вверху, внизу, всередині. Продовжувати вчити дітей орієнтуватися на аркуші паперу.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Вихователь та діти заходять у групу.
Вихователь: - Дітки, подивіться, скільки гостей прийшло сьогодні до нас у групу. Привітаймося.
Діти: - Доброго ранку.
Вихователь :- Дітки, послухайте, хтось стукає до нас у двері Максимко,подивимось, хто там.
Дитина: - Немає нікого, тільки от, якась корзинка.
Вихователь :- Що ж це за кошик? Хто його для нас залишив?Хто нам цієї пори приносить дари?

( Звучить п єса А .Вівальді “Осінь”)

Вихователь : - Послухайте уважно музику, вона підкаже нам відповідь, хто приніс корзинку...Що ви уявили, слухаючи цей твір.Ось послухайте ще загадку.
Хтось мандрує по гаях
З диво-пензлем у руках ,
Все прикрасить на путі,
Дерева стануть золоті.
(Осінь)
Діти:- Осінь.
Вихователь :- Дітки, а осінь яка?

Дидактична вправа “ Осінь яка? ”

Діти: золота, мокра,кольрова, тепла, похмура....
Вихователь : Друзі, що нам Осінь принеосить? Давайте подивимось,що у кошику?

Дидактична гра “Назви правильно”, “Опис предметів”

(наприклад-”Морква яка?”- оранжева, довга, солодка. На яку геометричну фігуру подібна?)
Розгляд та опис всіх овочів та фруктів.
Овочі: капуста. Морква, буряк, картопля,цибуля.
Фрукти:груша, слива, виноград, 2 яблука- червоне та жовте.

Вихователь :- Так, молодці, дітки! А скажіть, що тут оранжового кольору? А жовтого? Зеленого?
- А де ростуть яблука, сливи,груші?( в саду)
- А яким одним ,узагальнюючим словом можна їх назвати?(фрукти)
- А де ростуть картопля, морква, буряковочі? (на городі)
- А яким одним, узагальнюючим словом можна їх назвати?(овочі)
Вихователь :- Так, молодці”. А тепер давайте поділимо наші овочі та фрукти на 2 групи — на один піднос -фрукти, а на друний -овочі.

Дидактична гра “ Не помились”

Вихователь :- Скільки всіх овочів та фруктів разом?( багато)

Дидактична гра “Порахуй”

Вихователь :А зараз , давайте порахуємо. Скільки овочів?
Діти: -1,2,3,4, 5-
Вихователь :- Вірно, молодці. А скільки фруктів?
Діти: -1,2,3,4, 5-
Вихователь :- Правильно. А чого більше фруктів чи овочів?
- Так, порівно. А зараз пограємось..
- Коли я заберу 1 яблуко, чого зостанеться більше- фруктів чи овочів? ( овочів)
- А чого менше? (фруктів)
- Молодці, рахувати вмієте.А зараз перевіримо, як ви знаєте цифри.
- Давайте зараз тихесенько сядемо за столики і подивимось, що пeред вами на тарілочках. Правильно, цифри.
- Зараз ми з вами викладемо цифри по порядку.З якої почнемо?
- Так, з 1.

Дидактична гра “Виклади числовий ряд”

Вихователь :- Чудово, дітки, молодці. А тепер пограємося у гру “Що зайве?”.Давайте зараз відвернемось та міцно заплющим очки.
(Поки діти відвертаються помічник до овочів кладе 1 фрукт (яблуко).
Вихователь :- Кругом! Знайдіть, що зайве.
(діти відповідають, гра повторюється 2-3 рази)
Вихователь :- Молодці, добре знаєте фрукти та овочі.А зараз- цікава гра-загадка”Вгадай за смаком”. Дитина, що смакує закриває очі, а ми всі тихенько, не підказуючи,чекаємо відповіді. Якщо відповідь правильна, плещемо в долоньки, а якщо -ні тупочемо ніжками.
Діти відгадують, смакуючи яблучком чи морквою...
Вихователь : - А зараз — “Смачна перерва”
Всі діти смакують фруктами та овочами.
Вихователь :- А зараз, після смачної перерви, дайте мені відповідь на питання? Ви до бабусі у село їздили? А город у бабусі є? А що росте на городі?
(Відповіді дітей)
- А давайте посадимо свій город.
- А тепер сядемо за свої столики і викладемо,що де росло. Уявімо, що аркуш перед вами- це наш город .Підсуньте до себе тарілочки — що там?
Діти : - Овочі.
Вихователь : - Вірно.А тепер будьт уважні.

Зліва вверху у нас росте капуста.
Справа вверху - картопля
Зліва внизу росте морква,
Справа внизу — бурячок.
А посередині у нас ростуть кавуни.

- Ну що ж, зараз перевіримо,хто як посадив свій город. Молодці, ви впоралися з завданням.У Максимка великий город вийшов, а у Дениса менший, ще й місце залишилося.Мабуть, ще щось посадиш?
- Ось вирос у нас гарний урожай, пора збирати його. А скажіть мені, будь ласка, яка техніка залучається до збору урожаю? Яка техніка працює на полях?
Діти : - Машини, трактори, комбайни...
Вихователь :- А коли зібрали урожай, як ми його доставляєм додому?
Діти : - Несем, везем машинами .
Вихователь :- А з яких частин складається машина ?
Діти : - Кабіна, кузов, колеса...
Вихователь :- А на яку геометричну фігуру схожа кабіна ? ..... кузов? .... копеса ?
Діти : - Квадрат, прямокутник ,кружечок.
Вихователь: - Молодці, чудово знаєте геометричні фігури.Давайте зараз викладемо великий автомобіль з лего-блоків на килимку, щоб везти урожай кавунів.
А які ще запчастини потрібні у автомобілі, давайте підберемо їх у нашому гаражі.Ну, що ж ,гарна вийшла машина.Давайте грузити кавуни.
- А на що схожий кавун?
Діти : На м 'ячик, кульку, кулю.
Вихователь: Вірно, молодці. Кавун схожий на велику чи малу кулю, об 'ємний. Ну, що ж , давайте викладати велуку машину.
На килимку з великих лего-блоків діти викладають машину, вихователь слідкує, щоб всі діти приймали у цьому участь.
Вихователь: Чудово! А тепер грузимо кавуни.

Рухлива гра “ Погрузка кавунів”

Вихователь: - Працюємо обережно, слідкуємо, щоб кавунчики не падали.А що буде, якщо кавун впаде ?
Діти : - Розіб 'ється.
Вихователь:- Так, розіб 'ється . Що ж , погрузили кавуни?
Діти : - Так!
Вихователь: - Куди веземо?
Діти : - Додому, на базар, в магазин....
Вихователь: - Тоді поїхали .... Допобачення, шановні гості, до зустрічі.