Повернутись на Головну
Повернутись на бібліотеку
|
Конспект заняття
з безпеки життєдіяльності
(молодший дошкільний вік 4-5 років)
Мета:Продовжувати вчити дітей обирати безпечні предмети для розваг і
уникати небезпечних ситуацій під час відсутності дорослих;
повторити основні правила безпечного користування речами
домашнього вжитку.
Розвивати граматично правильне мовлення при складанні речень,
різних синтаксичних конструкцій.
Виховувати потребу повсякденного дотримання правил безпеки.
Матеріал:
Д/гра “Корисне чи шкідливе”; конверт з малюнком; грамзапис
розповідей звірят, цокоту копит; ширма; 3 ліжечка; іграшки:
ведмедик, киця, зайчик.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Вихователь:
Любі діти, знов до нас
Завітали люди щирі.
Привітаймо в добрий час
Гостей посмішкою й миром.
Діти: - Добрий день усім!
(Стук в двері, приносять лист)
Вихователь: - Цікаво, від кого цей лист? Так це ж лист від Айболита. Напевно в ньому знов цікава гра. Давайте сядемо тихенько і подивимось.
(Діти сідають на стільчики. Вихователь відкриває лист, виймає гру, супроводжуючи словами)
Вихователь: - Тут є два конверти різного кольору: червоний і зелений. А в них картинки, які є в квартирі. Я бачу, на картинках є предмети, якими можна гратись і якими – ні. А ось і завдання до гри.
Потрібно уважно послухати загадку, знайти картинку-відповідь і покласти у відповідний конверт. В зелений – картинку, де зображений предмет, яким можна гратись, а в червоний – яким не можна гратись без дозволу дорослих.
А зараз, малята, ви мені скажіть, які картинки ми будемо класти в зелений конверт?
Діти: - Картинки, на яких зображені предмети, якими можна гратись.
Вихователь: - Вірно. А червоний конверт?
Діти: - Картинки, де є предмети, якими не можна гратись.
Вихователь: - Молодці. Отже, слухайте загадки.
(Вихователь читає загадки. Одна дитина знаходить картинку-відповідь, ставить її в конверт, інша перевіряє правильність виконання завдання)
Загадки
|
1. Всім розкаже всі пригоди
А сама мовчить ізроду. (Книжка)
2. Дерев’яна скринька,
Голубе вікно.
Грає, розмовляє,
Показує кіно.
(Телевізор)
3. Хто всім нам хліб ділить?
(Ніж)
4. Довгі палички кругленькі, –
Сині, жовті, червоненькі,
На папері походили,
Кольори свої лишили.
Звуться палички оці
Кольорові... (Олівці)
5. Усіх обшиваю,
Сама я одягу не маю.
(Голка)
6. Два кінця, два кільця,
А посередині цвях.
(Ножиці)
7. Малювати можна нею
Будинки, хмари і поля,
Зелену затишну алею,
Високі гори і моря.
Зачарувати можна нею –
така вона чудова й гарна!
Ви знаєте, як звуть цю фею?
ЇЇ зовуть звичайно...
(Фарба)
8. Щоб гараж побудувати,
Що потрібно нам узяти?
(Кубики, конструктор)
9. Дерев’яна паличка,
Темну голівку має,
Темряву розганяє.
(Сірники)
10. В горлі стало щось першить,
Й тіло ніби аж горить.
Щоб температуру виміряти,
Що потрібно нам узяти.
(Термометр)
11. Каже дівчинка маленька:
“Доню ти моя рідненька.
Моя доня хоче спати,
Буду її колихати.”
Кого буде колихати дівчинка?
(Ляльку)
|
|
|
Вихователь: - Молодці, малята, справились з завданням.
Діти, тут є ще лист від лікаря.
(Вихователь виймає картку, на якій намальоване ліжечко, а над ним червоний хрест з боку картинки звірят)
Вихователь: - Уважно подивіться, подумайте і скажіть, що хотів Айболит повідомити нам цим малюнком?
Діти: - Лікар Айболит хотів повідомити нас, що звірята в лікарні.
Вихователь: - А чому ви так думаєте?
Діти: - Бо такий самий хрест є на машині швидкої допомоги.
Вихователь: - Молодці. Знаєте що, а давайте ми зараз підемо до лікарні, провідаємо звірят і занесемо їм цю цікаву гру від Айболита. А вирушимо в дорогу не на автобусі, машині чи потягу, а на конику.
Фізкультурна хвилинка
(Під запис цокоту копит діти рухаються змійкою по килимку за вихователем (ходьба, легкий біг, ходьба))
|
Є в нас коник вороний
І гривастий, і прудкий.
Любо їхати усім
До звіряток на коні.
Ну, поїхали мерщій,
Любий коник вороний.
|
|
|
(Діти разом з вихователем “під’їжджають доширми)
Вихователь: - Діти, ось ми і приїхали до лікарні.
(Ширма відчиняється. На ліжечках лежать звірята: ведмедик і киця – з перев’язаною лапкою, а зайчик – звернувшись калачиком
Вихователь: - А ось і звірята. Малята, давайте сядемо зручненько і послухаємо тихенько, що трапилось з звірятами. Ведмедику, яке лихо з тобою трапилось, що ти потрапив у лікарню.
(Відповіді звірят звучать в магнітофонному записі)
Ведмедик:
|
- Я ведмедик косолапий,
І болить у мене лапа.
Як лишився вдома сам,
Взяв з шухляди я ножа,
Щоб олівчик підстругати,
Та розрізав собі лапу.
Тож тепер отут лежу
І нічого не роблю.
|
|
|
Вихователь: - Ведмедику, ти ще маленький, щоб користуватися тим ножем і тому він для тебе є небезпечним. І не тільки ніж, а й виделки, голки, ножиці не для гри. Їх обов’язково слід класти на свої місця і не чіпати.
Лад у квартирі не тільки для краси, а й для безпеки. Малята знають і про це тобі розкажуть віршик, а ти його запам’ятай і перш, ніж взяти щось гостре, колюче чи ріжуче до своїх лапок, ти його пригадуй.
Діти:
|
- Щоб уникнути біди,
Все на місце поклади.
Ніж, виделки у шухлядку,
Голки теж тримай в порядку.
Заховай всі зайві речі –
Будеш ти тоді в безпеці.
|
|
|
Вихователь: - Зрозумів. І ви теж малята не забувайте це правило. А ти, кицю як тут опинилась?
Киця:
|
- Мама мишку ловити пішла,
А я в хаті лишилась сама.
Спочатку фарби узяла,
Малювати почала.
Набридло мені малювати,
Вирішила я білизну попрати.
В ванну я тоді пішла,
Пральну машину ввімкнула.
Лапку в воду запхала
І кігтики повідривала.
Ой, лапка у мене болить
І мишку не можу я більше ловить.
|
|
|
Вихователь: - Ти, кицю, забула, що гратись у ванній кімнаті та ще й справжньою пральною машиною не можна, а не те що лапку пхати, коли вона працює. Тому що не тільки кігтики, а й лапку можна одірвати і окропом обпекти.
Діти, а які ще є електроприлади в квартирі, якими не можна гратись, щоб не опинитись в безпеці.
Діти: - Телевізор, магнітофон, праска, міксер, пилосмок, відеомагнітофон, комп’ютер, фен, тостер, мікрохвильова піч, плита.
Вихователь: - Вірно. А давайте пригадаємо правила, які ми вивчили, коли розглядали ці речі.
Діти:
|
1. Праску до рук не бери,
Бо обпечешся нею ти.
2. Будь слухняним, пам’ятай -
До пральної машини руки не пхай.
3. Якщо немає мами й тата,
Електроприлади не можна вмикати.
і не тягти за електричний шнур,
Щоб тебе не вразив струм.
|
|
|
Вихователь: - Молодці, малята. Не забули правила безпеки з електроприладами. Зайчику, а яка пригода трапилася з тобою?
Зайчик:
|
- Як мама пішла по морквичку,
Залишила вдома зі мною сестричку.
Ми в лікарню стали грати,
Один одного лікувати.
Ліки справжні узяли,
В склянку їх усі злили.
А в баночці ще і пігулки лежали.
Ми також їх без дозволу взяли.
Ось так, коли вдома самі залишились,
Ліками ми потруїлись.
|
|
|
Вихователь: - Малята і звірята, ви знаєте, що ліки приносять користь, допомагають боротися зі шкідливими мікробами, що проникли в організм. Але приймати ліки можна лише після призначення лікаря та лиш з рук дорослих.
в іншому випадку це може призвести до біди. І ні в якому разі не можна ними гратись. Ось діти розкажуть нам про це вірш.
Діти:
|
Зайві ліки шкодять всім –
І дорослим, і малим.
Ти ж до них не доторкайся,
у безпечні ігри грайся.
|
|
|
Вихователь: - Діти, давайте разом з вами ще раз пригадаємо, які кімнати в квартирі можуть бути для нас небезпечними.
Діти: - Кухня, ванна кімната, балкон.
Вихователь: - Про кухню і ванну кімнату ми пригадали. А балкон чому є небезпечним?
Діти: - Коли гратись на балконі, то з нього можна випасти.
Вихователь: - А де можна гратись і чим? (Відповіді дітей)
Вихователь: - Молодці, малята. Я бачу, всі ви знаєте, що потрібно гратись в своєму куточку для ігор і дотримуватись правил безпеки. а вам, звірята, м принесли чудову гру.
Коли буде час, пограйтесь в неї і ще раз пригадайте правила поведінки вдома, коли лишаєтесь самі. Ну, а нам час повертатись назад в дитячий садок. Одужуйте. До побачення.
(Діти разом з вихователем повертаються назад в дитячий садок на конику)
Розробила урок Погонець Н.П., вихователь ДНЗ №8
|