Повернутись на Головну
Повернутись на бібліотеку
|
Заняття з читання за методикою М.О.Зайцева
з використанням коректурних таблиць
Мета: продовжувати вчити дітей читати за методикою
М.О.Зайцева, використовуючи цікаві для дітей дидактичні ігри, ребуси, загадки, коректурні таблиці. Розвивати вміння логічно мислити, запам’ятовувати, відгадувати, бути уважними.
Матеріал: таблиці, кубики М.О.Зайцева, коректурні таблиці на теми «Ліс», «Дикі та домашні тварини», маски лисичок, зайчиків, білочок, загадки, слова-картки, квіточки.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Діти, ви хочете побувати в лісовій школі? Закрийте оченята, і я спробую перетворити вас у звірят
(Одягаю на голови дітям маски лисичок, зайчиків, білочок).
Сьогодні ми в нашій школі будемо вчитися читати. Пропоную дітям проспівати пісеньку великого і малого золотих кубиків.
А тепер заспіваємо пісеньку мухи – З-ЗА-ЗЕ-ЗИ-ЗО-ЗУ.
Далі пропоную проспівати пісеньку змії – С-СА-СЕ-СИ-СО-СУ
пісеньку листя – Ш-ША-ШЕ-ШИ-ШО-ШУ і т.д.
Вихователь: А зараз, білочки, лисички та зайчики, виходьте на галявину і пограємо в гру «Ми по лісу йшли».
(Діти називають ім’я та прізвище кубиків і придумують слова на заданий звук, визначаючи місце звука в слові та виділяючи наголос).
Вихователь: А зараз послухайте уважно загадки, а відгадки будете шукати по коректурній таблиці (малюнки) та викладати за допомогою кубиків:
|
Гарне дерево міцне,
Листя різьблене, рясне.
А на гілочках крилатих
Буде жолудів багато.
(дуб)
І зелена, і колюча,
І пухнаста, і пахуча,
Посеред кімнати стала,
Нас із святом привітала.
(ялинка)
Біла кора, тоненькі віти,
Що це? Відгадайте діти.
(берізка)
|
|
|
Проводиться дидактична гра «Якого кубика не стало?» (слова – дуб, ялинка, берізка).
|
Пропоную дітям придумати речення про дуб. Одне з них викладаємо за допомогою кубиків.
Наприклад: Дуб високий.
Пропоную дітям прочитати це речення з різною інтонацією, змінюючи в кінці розділові знаки.
Дуб високий.
Дуб високий?
Дуб високий!
|
Що означає кубик мовчання на початку речення?
(Що речення починається з великої букви).
Проводиться фізкультхвилинка.
Діти виходять на килимок. Я називаю певний звук. І та дитина, імені якої є цей звук, стрибає на місці.
Далі проводиться гра «Що зайве?» за коректурною таблицею на тему «Дикі та домашні тварини».
Діти читають слова по коректурній таблиці по горизонтальних чи вертикальних рядах, визначають зайве і називають узагальнене слово – дикі тварини та свійські тварини.
Вихователь: А зараз, щоб на нашій галявині було гарно, ми складаємо квіточки, а то налетів вітер і ось так порозкидав пелюстки (розкидаю).
Діти читаю частину слова, яка написана на пелюстці і на середині квітки і складають слова.
Коли діти виконають завдання, пелюстки перевертаємо і перевіряємо правильність виконаного завдання
(пелюстки на квітці мають бути одного кольору).
Вихователь: Ось і закінчилось наше заняття в лісовій школі. Всі звірята у цій школі були старанні, уважні.
|