- Зараз ми пограємо у гру «Ну ж бо, спробуй відгадай!». Я буду вам показувати ілюстровані книжки з казками, а ви повинні відгадати назву казки. - Як називається ця казка? («Курочка Ряба») - Хто з героїв цієї казки вам сподобався найбільше? (Курочка Ряба) - А чому? (Коли плакали дід і баба, вона їх втішала, знесла їм яєчко) - А ця казка як називається? («Ріпка») - А хто посадив ріпку? - Хто доглядав ріпку? - А якими були баба, внучка, собачка Жучка, киця, мишка? ( добрими, коли їх кликали вони не відмовлялися в допомозі. Вони всі допомагали діду вирвати Ріпку) - А яка ж казка заховалася у цій книжці? («Півник і двоє мишенят») - Як звали півника? А мишенят? - Хто знайшов пшеничний колосок? - А хто його обмолотив? Борошно намолов? - А що ще зробив півник? ( Тісто замісив, пиріжки спік) - А що ж робити мишенята? - Діти, а на кого із героїв цієї казочки ви хотіли б бути схожими? Чому? - А хто із Вас хотів би бути схожим на мишенят? Чому? - Відгадайте наступну казку. Слухайте уважно: «Побачило Сонечко хвору дівчинку в ліжку. Дівчинка лежала, очі її були закриті. Вона тихо стогнала. Жаль стало Сонечкові Дівчинки. Нахилилося воно над її голівкою й тих прошепотіло:…» - Як називається ця казка? («Намисто з чотирма променями») - Що прошепотіло Сонечко? ( «Візьми, Дівчинко, чарівне намисто з чотирма променями. Чотирьох нещасних ти можеш зробити щасливими») - Хто був нещасним у Дівчинки? ( «Бабуся, дідусь, татко, мама. У бабусі зуб болить, у дідуся ліжко скрипить, у татка ніжка болить, мама сльози ллє») - На кого спрямувала дівчинка щасливі промінчики? - Коли ви здоровіла дівчинка? ( Коли всі стали щасливими, Дівчинка стала найщасливішою і хвороба залишила її) - Якою була Дівчинка у казочці? ( Доброю, тому що вона спрямувала промінці на дідуся, бабусю, тата і маму) - А яким було Сонечко? ( Добрим, йому стало жаль Дівчинки. Воно подарувало їй намисто з чотирма променями) - Давайте і ми зараз з вами перевтілимось у добре тепле сонечко. Психогімнастика «Я – сонце» Грає музика. Я – маленьке сонце. Я прокидаюся. Я вмиваюся. Я розчісую свої промені і піднімаюся повільно і урочисто. Я – велика куля. В мене багато тепла і світла. Я – велике сонце. Я дарую своє тепло всім: небу, хмаринкам, річкам, полям, людям. Я видихаю тепло. Я перетворююся на тоненький сонячний промінець. Я лечу на Землю і пірнаю у мілку зелень листя. Я купаюся в глибоких хвилях моря, я граюся в білій піні. Сонечко втомилось і хоче відпочити. Діти сідають на стільчики. (Вихователь показує рукавичку.) - Діти, що це у мене? Для чого вона потрібна? У яку пору року ми носимо рукавички? - А чи знаєте ви про неї казочку? - Як вона називається? - Які герої є у цій казці? - Чи хочете ви пограти в цю казочку? - Зараз ми побачимо, якими були герої цієї казки? (Вихователь починає розповідати казку, а діти виконують дії. ) - Дід губить рукавичку. - От біжить мишка.
- Тут я буду жити. - Коли це жабка плигає.
- А хто, хто в цій рукавичці? - Мишка - шкряботушка. А ти хто? - А я жабка-скрекотушка. Пусти й мене! - Іди! - Коли це біжить зайчик.
- А хто, хто в цій рукавичці? - Мишка - шкряботушка, жабка-скрекотушка. А ти хто? - А я зайчик-побігайчик. Пустіть і мене! - Та йди! - Коли це біжить лисичка.
- А хто, хто в рукавичці ? - Мишка - шкряботушка, жабка-скрекотушка, зайчик-побігайчик. А ти хто? - А я личичка-сестричка. Пустіть мене до рукавички. - Іди! - Аж суне вовк. - Та й собі до рукавички: - А хто, хто в цій рукавичці ? - Мишка - шкряботушка, жабка-скрекотушка, зайчик-побігайчик, лисичка-сестричка. А ти хто? - А я вовчик-братик. Пустіть мене до себе, лякатися не треба. Будем в мирі разом жити, працювати і дружити. - Та вже йди! - Де не взявся – біжить кабан. Та до рукавички, питається: - Хро-хро-хро! А хто, хто в цій рукавичці ? - Мишка - шкряботушка, жабка-скрекотушка, зайчик-побігайчик, лисичка-сестричка, вовчик-братик. А ти хто? - Хро-хро-хро! А я кабан-іклан. Пустіть і мене. - Оце лихо! Хто не бреде та все в рукавичку! Куди ж ти тут улізеш? - Та вже влізу – пустіть. - Та що вже з тобою робити? Йди! - Уліз і той. Уже так їм тісно, що й нікуди. Коли це тріщать кущі. Вилазить ведмідь. - А хто, хто в цій рукавичці ? - Мишка - шкряботушка, жабка-скрекотушка, зайчик-побігайчик, лисичка-сестричка, вовчик-братик, кабан - іклан. А ти хто? - Гу-гу-гу! Як вас багато! А я ведмідь-набрід. Пустіть і мене. - Куди ми тебе пустимо, коли і так тісно? - Та якось будемо. - Та вже йди, тільки скраєчку. - Уліз і ведмідь. Та вже так тісно, що рукавичка ось-ось розірветься. Коли це дід оглядівся – нема рукавички. Він тоді назад, шукати її, а собачка попереду побігла. Бачить, лежить рукавичка і ворушиться. Собачка тоді: «Гав-гав-гав!» Звірі як злякаються, як вирвуться з рукавички. Так усі і порозбігалися лісом. Прийшов дід та й забрав рукавичку. - Діти, сподобалося вам грати казочку? - Молодці! Ви грали, як справжні артисти. (Похвалити дітей, які грали найкраще) - А звірята в цій казці вам сподобалися? - Якими були звірята в казці? ( Дружні, добрі, пускали всіх до рукавички, щоб не змерзли на морозі) - Казка вчить нас бути мудрішими і добрішими. Вихователь читає вірш:
- Добро, доброта живе у наших сердечках. Будьте діти завжди добрими. |