Повернутись на Головну
Повернутись на бібліотеку





“Подорож до країни казок”
(сфера життєдіяльності «Культура»)

Відкритий показ роботи заняття з мовленнєвого спілкування з використанням інноваційних технологій М.Монтессорі



Мета. вчити дітей впізнавати знайомі казки, казкових героїв; розв’язувати мовленнєві завдання; підвести до моделювання за кольором. Продовжувати формувати художню виразність дитячого мовлення. Викликати позитивні емоції. Розвивати мовлення, мислення, творчість, уяву, фантазію. Виховувати любов до української казки, добрі почуття-співпереживання, дружелюбність.

Матеріал. . «чарівна» скриня, яєчко, ілюстрації до казок, маски курочки, курчат, іграшковий колобок, геометричні фігури для моделювання, мольберт, цукерки, чупа-чупс.


Хід заняття.
Вихователь: - Діти, сьогодні ми з вами потрапимо в Країну Казок. Щоб там опинитися, давайте заплющимо оченята і скажемо ось такі слова:
По доріжці ми підем,
Чарівну казку ми знайдем.
Кругом себе повернись.
Казка де ти? Нам з’явись!
(Відкривається ширма, стоїть чарівна скриня).
Вихователь: - Подивіться, що це? Щоб потрапити в Країну Казок, нам треба відчинити замок.
(Пальчикова вправа «Замок»).
Ось висить замок міцний,
Чарівний він, не простий.
Потягли ми, покрутили,
Постукали й відчинили.
Вихователь: - Зазирнемо в скриню? Погляньте, що там лежить. Це казкові речі. Хто знає з якої казки цей предмет?
(Дістає яєчко) Діти: з казки «Курочка Ряба».
Вихователь: А хто зніс яєчко?
Діти: Курочка.
Вихователь: Вірно.
Курочка знесла яєчко
Не просте, а золоте.
Хто бабу з дідом засмутив
І яєчко те розбив
Діти: Мишка.
Вихователь: - Молодці! Подивіться, тут є ще багато картинок про казочку, але мишка бігла, хвостиком зачепила, всі картинки розсипались і переплутались. Допоможіть скласти картинки до казочки «Курочка ряба».
(Діти, сидячи на килимочку вибирають і складають картинки, вихователь питає, що на них намальовано).
Вихователь: - Дякую, що зібрали казочку про Курочку Рябу, а тепер давайте з вами пограємо в курочку й курчат.
(Вихователь роздає маски курчаток та курочки).


Фізкультхвилинка «Слухняні курчата».
Квочка вийшла у садок,
Привела своїх діток.
Кво – кво – кво.
Мої маленькі, ви пухнасті
Та гарненькі.
Ось насіннячко лежить:
Тук – тук – тук ,
Ось так робіть.
В землю носик опустіть,
Черв’ячка собі знайдіть,
Та ціленьким проковтніть.
Хмарка швидко налетіла,
Дощиком задріботіла.
Кво – кво – кво мої маленькі
І біленькі, і чорненькі
Всі під крильце поховайтеся,
І нічого не лякайтеся.
Вихователь: - А давайте подивимось, що ще лежить у чарівній скрині. Хто це?
(Дістає Колобка. Він падає із рук і котиться).
Вихователь: - Діти, погляньте, казка й справді началася, і Колобок став справжнім. Спробую спіймати.
(Бере в руки).
Колобочку, не тікай, ми знаємо про тебе казку.
Хто з борошна назмітаного
Спік колобка рум’яного,
Щоб порадувати дідуся
Ну, звичайно, це…. (бабуся).
Вихователь: - Покажіть. Як бабуся пекла Колобка?
(Діти показують рухи і повторюють: «я по коробу метений, я на яйцях печений»).
Вихователь: - Який Колобок вийшов?
(Красивий, круглий, гарячий, смачний, рум’яний).
Вихователь: - Давайте побудуємо казку про Колобка. Давайте сядемо за столики. Подивіться, тут лежать різні фігурки. Це буде хатка. (Бере квадрат). Треба зробити дах? (трикутник). Покажіть, де наш Колобок?
(Діти вибирають жовте коло).
- Покотився Колобок. Покажіть як?
- Першим зустрів він у лісочку веселого (зайчика). Яким буде зайчик?
(сіре коло).
- Кого другого зустрів Колобок?
(Вовка).
- Яким буде вовк?
(сірий трикутник)

Від вовка утік і зайця
Наш веселий Колобок.
А кому наступну пісню
Заспівав і втік в лісок? (Ведмедика).

- Яким буде ведмідь?
(коричневий квадрат).
- Колобок утік від багатьох звірів, а хто ж його з’їв?
(лисичка).
- Яку фігуру ми візьмемо?
(оранжевий трикутник)
- Діти, а чи щасливо закінчилась наша казка?
(Ні).
- Давайте ми з вами змінимо кінець нашої казочки, врятуємо нашого Колобочка, щоб нікому не було сумно і всі були щасливі.
(Діти з допомогою вихователя складають казочку).
Вихователь: - Мені здається, що колобок хоче там щось сказати.
(Підносить колобка до вуха).
- Колобочок каже, що за те, що ви були такі хороші, розумні, кмітливі, слухняні він приготував нам сюрприз. Та наші дітки про сьогоднішню зустріч з тобою теж хочуть зробити подарунок і намалювати твій портрет.
(малювання пальчиком на манці)
- А ось і сюрприз від колобка. Давайте зазирнемо в скриню. Та це маленькі солодкі друзі нашого колобка. На що схожі цукерки? Що треба сказати колобочку?
(Діти дякують)
Вихователь: - Ось наша подорож закінчилась. А щоб повернутись до дитячого садка, давайте скажемо такі слова:
- По доріжці ми підемо,
У садочок попадемо.

Заняття закінчується.