Повернутись на Головну
Повернутись на бібліотеку





Конспект заняття з ознайомлення з навколишнім
на тему:
«Ім’я – це ти, це він, це я.»

(для дітей середньої групи)

Мета. Формувати уявлення що власне ім’я вказує на індивідуальність, статеву належність, що це є перше право записане в конвенції про права дитини. Вправляти в умінні розрізняти чоловічі і жіночі імена. Допомогти дитині ототожнити себе з своїм іменем, спонукати називати свої ласкаві прізвиська, розуміти, що вони вказують на відмінність від інших, засвідчують позитивне ставлення рідних. Підвести до висновку, що ім’я потрібне кожній дитині, а прізвище і по-батькові вказує на її належність до роду. Розвивати слухову пам’ять під час гри «Запам’ятай і повтори» Розвивати вміння добирати рими у грі «Продовж вірш» Виховувати позитивне ставлення до власного імені, вміння цікавитись своїм походженням.

Матеріал. хустиночка, лялька хлопчик, м’яч, мікрофон, кубики Зайцева.


Хід заняття.
Проведення рухливої гри «Галя по садочку ходила».
Галя по садочку ходила,
Хусточку біленьку згубила.
Ходить по садочку блукає
Хусточку біленьку шукає.
Не журися Галю серденько
Ми знайшли хустинку біленьку
У садочку біля калини
Під зеленим листям тернини.
Ти хустинку не шукай
Хто знайшов відгадай.

- Діти як ми зверталися до ведучого? (по імені)
- Що таке ім’я? (назва, яка дається при народжені)
- Кому даються імена?
- Хто називає дітей?
- Отже кожна дитина має право на ім’я це записано в законі про права дітей. Імена дітям можуть давати батьки, братики, сестрички, дідусі і бабусі. І записані ці імена у вашому першому документі – свідоцтві про народження.

Прихід ляльки.
- Ви малята курчата?
- Ви малята козенята?
- Ви малята кошенята?
- А хто ви?
- Я хочу з вами познайомитись

Дидактична гра «Назви себе» з метою ототожнювати себе з певною статтю та називати своє ім’я
- У вас є імена, а для чого вони потрібні? Я теж хочу мати ім’я, але таке, щоб ні в кого не було.

Розповідь вихователя про імена, які давалися в давні часи.
«В давні часи люди давали імена беручи за основу якусь прикмету чи рису характеру. Неспокійним дітям та неслухняним давали такі імена як Крикун, Вередун, Гам, Безсон, добрим і спокійним – Добриня, любим, веселик, якщо дитину довго чекали – Бажан, Ждан, Богдан.»

- Які ви ще знаєте давні імена?
- А скажи нам будь ласка яка в тебе вдача і ми тобі виберемо ім’я.
- Якщо ти добрий то тобі підійде ім’я….(Добрик)
- Якщо ти веселий то…. (веселик, Веселун, Сміхотун)
- Якщо тебе довго чекали то…..( Ждан, Богдан, Бажан). Лялька обирає собі ім’я.

А тепер діти розкажуть що означають їхні імена.
Дидактична гра «Ознаку впізнай - ім’я називай»
Максим – превеликий
Маргарита - перлина
Олена – сонячна
Оксана – гостинна
Анна – ласкава
Даша – великий вогонь
Катя - чиста, здібна
Олександр - захисник
Женя – благородна
Денис - суперечливий
Маша – добра, лагідна
Іван – дар бога

ще кожного з дітей в родинні називають по різному і вони тобі про це розкажуть.
Дидактична гра «Назви лагідно» з метою утворення іменників за допомогою суфіксів пестливості і згрубілості.
Дитині кидають м’яч – вона називає лагідне ім’я, другий раз як називають її коли сердяться.

- А я Хочу пограти з вами в гру я буду називати вас а по імені а ви будете вставати.
- А чому встало дві дівчинки? Я ж назвав одне ім’я?
- Як вас можна розрізнити? (різні прізвища і по-батькові)
- А що таке по-батькові.
- Це ім’я її батька.

Так називають дорослих людей. Кожна людина має свого батька, тому поряд з ім’ям називають по-батькові. Це її відношення до певного роду. Зараз тобі діти назвуть як правильно це звучить. Діти передають мікрофон називаючи прізвище, ім’я, по-батькові.

- А ще я бачу що у вас є дівчинка Женя і хлопчик Женя? Чому в них однакові імена?
- Тому що є деякі імена є спільними для хлопчиків і дівчаток. Прочитайте їх.

Читання за кубиками Зайцева СА-ША, ЖЕ-НЯ, С-ЛА-ВА,РУ-С-ЛА-НА

Дидактична вправа «Запам’ятай і повтори» з метою розвивати слухову пам’ять, закріпити назви чоловічих і жіночих імен.

1. Катя, Маша, Настя, Віка, Галя.
2. Рома, Ваня, Саша, Денис,Максим.
3. Андрій, Маргарита, Максим, Марія, Артем, Анастасія.
4. Олександр, Олексій, Оля, Олег, Оксана(на який звук починаються слова)

Дидактична вправа «Добери риму» з метою вправляти в доборі рим з імені.

Рум’яна наче яблучко - …. (Оксаночка)
Сріблястий, як дзвіночок - … (Ігорьочок)
Неначе пташка галочка - … (Наталочка, Русланочка, Тетяночка)
Блискучий, як ліхтарик - …(Назарик)
Легенька, мов пір’їнка - …(Маринка, Даринка)
Гучне, мов барабанчик - …(Богданчик, Жданчик)
Кругленьке наче сонечко - …(Олечка)
Як розсипи барвінку - …Катеринка)
Ростуть під сонцем діти,неначе квіти
Його теплом і радістю зігріті.


Отже Добрик ти зрозумів, що кожна людина має прізвище, ім’я і по-батькові.
- Так, але щоб все запам’ятати і передати цю інформацію своїм лялькам я хочу взяти у ваз інтерв’ю і записати на плівку. Тому я буду ставити запитання а ви повинні відповідати чітко і швидко.

- Яке перше право має дитина ?(право на ім’я)
- Як називається документ в якому записують ім’я, прізвище і по-батькові? ( в свідоцтві про народження)
- Як розрізняють дітей з однаковими іменами? ( у них різні прізвища і по-батькові)
- Назвіть спільні імена для хлопчиків і дівчаток?
- Назвіть імена які починаються на звук «А»
- Назвіть імена якими називали в давнину?
- А що означають ваші прізвища? Ось це для вас буде домашнім завданням. Дізнайтеся про це у своїх батьків і розповісте про це мені взавтра.




Розробила вихователь НВК №1 м. Умань Подобєдова О. О.