Повернутись на Головну
Повернутись на бібліотеку





МЕДИЧНИЙ ПРАЦІВНИК

Мета: Ознайомити дітей з професіями «медичний працівник», «лікар», «медсестра», «аптекар», та їх діяльністю; формувати уміння творчо розвивати сюжет гри; виховувати повагу до професії медичного працівника.

Матеріал: медичний ковпак, шприц, медичні інструменти, ліки, йод, бинт.

Хід заняття

    Перед початком заняття проводиться екскурсія до фельдшерського пункту.
Сюжетно-рольова гра «Лікарня»
Мета: ознайомити дітей із діяльністю медичного персоналу; формувати уміння творчо розвивати сюжет гри; виховувати повагу до професії лікаря.
Ігровий матеріал: іграшковий набір «Ляльковий лікар»: термометри, шприц, крапельниця, вата, бинт, пігулки, краплі, мікстура, ліки; саморобні іграшки з картону, предмети-замінники.
Підготовка до гри: екскурсія до фельдшерського пункту, бесіда з медичним персоналом пункту, відвідування медичного кабінету у дитячому садку, перегляд фільму про лікарів та мультфільму «Айболить», розгляд ілюстрацій на цю тему, виготовлення атрибутів для гри.
Ігрові ролі: лікарі різної спеціалізації, медсестра, пацієнти.
ХІД ГРИ

    Підготовку до гри вихователь розпочинає з екскурсії до фельдшерського пункту і бесіди з медичним персоналом. Після відвідування фельдшерського пункту обов'язково необхідно підбити підсумки: про що вони дізналися і запам'ятали зі своїх попередніх відвідувань. Допомогти цьому може розглядання малюнків, на яких зображені різноманітні моменти діяльності лікаря. Вихователь запитує дітей про зміст картинок. Потім ці картинки вивішують у груповій кімнаті, щоб надалі діти розглядали їх самостійно.
    У дитячому садку вихователь проводить із дітьми екскурсію до медичного кабінету, ознайомлює їх із різними медичними інструментами, розповідаючи про їх призначення, показує, як необхідно користуватися ними. Після цієї екскурсії дітям також слід показати картинки (яких вони ще не бачили).
    Перед грою можна прочитати оповідання, переглянути фільм, де розповідається про діяльність лікаря.
    Після цього діти разом із вихователем виготовляють атрибути до гри. Вихователь роздає кожній дитині аркуш картону, на якому зображені медикаменти і деякі медичні інструменти. Наприклад, кружечки з зображення мікстури, таблеток, термометра, шприца тощо. Кожна дитина по контуру вирізає намальовані предмети, для порошків і таблеток склеюються коробочки.
    Коли атрибути для гри готові, вихователь ознайомлює дітей із грою, розповідає, як необхідно користуватися цими предметами, для чого вони потрібні. Під час їх виготовлення та обігравання діти повинні засвоїти назви.
    Для першої гри вихователь із дітьми облаштовує «кабінет лікаря» та «приймальню», де пацієнти чекатимуть на свою чергу. У «кабінеті лікаря» до «прийому пацієнтів» повинні бути приготовані «ліки», «інструменти». Під час першої гри роль «лікаря» виконує вихователь. Він показує дітям не тільки ігрові прийоми, але й ігрові можливості ролі, допомагаючи встановити контакт під час гри. Виконуючи роль «лікаря», вихователь розмовляє з «пацієнтами» , тим самим навчає дітей вести необхідну під час гри бесіду, що спрямовує більшу кількість ігрових дій.
Вихователь

    Лікар лікує людей — великих і маленьких. Це важка робота і дуже давня професія. Їй понад 5 тисяч років. У давнину лікарів уважали чарівниками.
    Раніше лікарі лікували людей за допомогою різних природних речовин. Зараз також при багатьох хворобах лікарі радять використовувати соки рослин, або відвари з них. У наші дні лікарям допомагають учені та інженери. Учені в лабораторіях проводять досліди та радять лікарям, як урятуватись від тієї або іншої хвороби. Інженери та винахідники придумують для лікарів спеціальні прилади і допомагають ними користуватись. Одні прилади потрібні лікарям, щоб поставити діагноз, інші — вилікувати людей. Усі ви, мабуть, відвідували кабінет зубного лікаря або рентгенівській кабінет та бачили, які там складні прилади.
    Для того щоб стати лікарем, необхідно навчатися у медичному інституті, до того ж дуже добре вчитися. Від лікаря залежать життя і здоров'я людини. Потрібно вміти розпізнати, яку хворобу має людина. Слід обрати найкращі ліки і навчити хворого, як поводитися, щоб швидше одужати. Існує багато хвороб, багато відомо ліків. Лікар повинен усе це добре знати. Але найголовніше для лікаря — любити і жаліти інших людей, а також дуже хотіти допомогти їм вилікуватися.

Дидактична гра "Лялька захворіла»

Мета: навчити дітей основних прийомів догляду за хворим; формувати чуйне, уважне ставлення до хворого; вчити правильно користуватися деякими лікарськими приладдям відповідно до їх призначення.
Обладнання: «хворі» ляльки, набір «Лікар Айболить».

Моя лялька захворіла.
Болить горло — це ангіна.
Їсти бідна геть не може,
Лише лікар допоможе.
Одягну халатик білий,
'Лялька вже на карантині.
Візьму ложечку і гляну,
Як там горлечко у лялі.
Чай з малиною зроблю,
Ним температуру зб'ю,
Покладу я меду ложку —
Хворій полегшає трошки.

Вихователь зачитує вірш «Я з дитинства мрію»

Я з дитинства мрію
Стати лікарем великим,
І від усіх захворювань
Знайти цілющі ліки.
Ти на лікаря не сердься,
Адже в нього добре серце:
Відчуває біль чужий,
Він так само, як і свій.
Він завжди, чим тільки зможе,
Нашим дітям допоможе:
Дасть таблетки і настої
І болячки всі загоє.
Як ін'єкції припише,
То нехай тебе це втішить,
Бо причина всіх хвороб —
Всюди сущий злий мікроб.