— Діти дивіться з самої Африки до нас мавпочка завітала. Давайте з нею привітаємося (Діти вітаються) Ви знаєте мавпочка хоче дізнатися куди ж вона потрапила. Давайте їй розповімо. — Як називається наша країна? — Наше місто? — Наш д/с? — Наша група? Так от мавпочка ти з Африки, потрапила до України, в місто, в д/с, в групу . Африка так далеко від нас, справді малята? Як ви гадаєте, на чому мавпочка могла подорожувати? Щоб відповісти на це питання, давайте пограємо в гру «А ти гав не лови» Вихователь кидає м'яч, звертаючись зі словами «А ти (м'яч дитині) гав не лови, Краще транспорт нам назви. (Діти повертаючи м'яч, називають, той чи інший вид транспорту.) — Ви знаєте, вона зовсім нічого не знає про транспорт. Давайте їй покажемо на чому можна подорожувати (М'який конструктор) — Робота зі схемами (Діти беруть схеми і розкладають їх до відповідного виду транспорту (водний, повітряний, наземний) Вихователь перевіряє, показує мавпочці види транспорту: «Дивись, мавпочко, і пригадуй на чому ти подорожувала?» — Мавпочка пригадала, що подорожувала і водним і наземним транспортом. (Мавпочко знервується) —Що трапилося, мавпочко? Діти у неї заболіли зуби. Вона довго подорожувала і весь час смоктала цукерки. А хіба можна їсти багато цукерок, тортиків, печива, варення? — Ці продукти корисні для здоров'я? (Ні, вони шкодять здоров'ю) — А які продукти, корисні, особливо для здоров'я малят? (Корисні овочі та фрукти. В них багато вітамінів (А, В, С. їх треба жувати, щоб зуби були міцними) — Мавпочка із собою несла торбинку яку загубила. А я її знайшла. Давайте подивимося що там. Вправа «Відгадай, що це? (на дотик діти намагаються визначити, що в торбинці) Витягають фрукти. — Що це? (фрукти). Так, фрукти але незвичайні, екзотичні. — Вони у нас ростуть? (ні, не ростуть) — Звідки їх привозять? (з далеких країн) — Фрукти теж з мавпочкою подорожували і по морю, і по землі. Дивіться діти, тут, є якісь дивні фрукти. Давайте розкладемо їх у 2 вази. — Чи можна їсти ось ці фрукти (показує муляжі) (Ні, вони несправжні) —А як їх можна відрізнити їх від справжніх? (проводиться обстеження натуральних фруктів) - давайте натиснемо пальчиком. Що відбувається? (вдавлюється) - ще як можна визначити? (пошкрябати; залишиться слід) - ще можна понюхати. Несправжні фрукти пахнуть? (Ні), а справжні? (так) Вихователь цікавиться у дітей, які ж фрукти виявилися справжніми? (мандарини) Дивіться малята скільки мандаринів. А ви знаєте, любі діти, мандарини ховають в собі секрет. Спробуємо дізнатися, про нього. Який секрет скажете після того, як ми щось зробимо, а що це буде побачите самі. 1 етап: Діти очищають мандарин від кожури. Що відбувається? (кожура духмяна, сочна, крапельки розлітаються по всіх сторонах) 2 етап: Діти відділяють дольки одна від одної (їх багато чи ні? Які вони? (м'які, сочні) 3 етап: Спостереження. Спостереження, як вихователь вижимає сік через соковижималку. 4 етап: Ділять сік на всіх міркою. — Так, який же секрет ховають в собі мандарини? (Так, сік) Так, де ж він ховається (в кожурі, дольках). Давайте скуштуємо сік власноруч вами приготовлений. — Який на смак? Він корисний чи ні? Висновок: сік мандарина смачний, корисний. Він «ховається» і в кожурі і в дольках. Сік можна готувати з овочів і фруктів. — На згадку про нашу зустріч давайте мавпочці покажемо які фрукти і овочі вирощують у нас на Україні і яким транспортом їх перевозять. — Дівчатка: викладають різнокольоровими ниточками фрукти та овочі, «малюють водою». — Хлопчики: готують «фотографії» видів транспорту, на якому потрапляють до нас на стіл фрукти і овочі (з паличок Кюізенера) |