Повернутись на Головну
Повернутись на бібліотеку





СИГНАЛИ СВІТЛОФОРА

Мета: продовжувати закріплювати знання дітей про правила дорожнього руху, про чотирибічний світлофор, про те, що світлофори керують складним рухом транспорту і пішоходів на вулицях та дорогах; виховувати культуру поведінки дітей на вулицях та дорогах; розвивати пам’ять, мислення, зв’язне мовлення.

Матеріал: світлофор, ілюстрації.

ХІД

    Запропонувати дітям розглянути макет світлофора, звернути увагу дітей на те, що з чотирьох боків світлофора зображено по три однакових різнокольорових вогники.

-Діти, сьогодні ми згадаємо з вами, як працює світлофор.

(діти підходять до наочного посібника)

-Малята, ось наша вулиця. Давайте пригадаємо, що таке перехрестя?

(перетин двох вулиць чи доріг)

-Так, вірно. На перехресті найбільш пожвавлений рух: мчаться автомобілі, поспішають люди. Саме тут стоїть світлофор. Він допомагає регулювати рух, допомагає підтримувати на вулицях і дорогах порядок.

    Діти, погляньте, зараз з одного боку світлофора для пішоходів спалахнув зелений вогник, а з іншого для транспорту – червоний.

Що повинні робити пішоходи? А що водії?

(пішоходи переходять вулицю, а водії зупиняють свій транспорт)

-Правильно. А ось одночасно з усіх боків спалахнув жовтий вогник, він попереджає, що незабаром буде зелений і червоний, треба бути уважним.

Для кого тепер загорівся червоний, а для кого зелений?

(для пішоходів тепер загорівся червоний, а для транспорту – зелений)

-Правильно, малята, ви тепер бачите, як чітко працює світлофор. Один сигнал змінюється іншим. Усі йому підкоряються, і тому на вулицях порядок А тепер, діти, послухайте вірш про світлофор:
Як переходиш вулицю,
На розі зупинись.
І перш за все уважно на мене подивись.
Я шлях вкажу надійний,
Де небезпек нема.
Трикольорове око я маю недарма.
Нехай воно і мружиться, ніколи я не сплю.
З малими дітьми в схованки я гратись не люблю.
В роботі я суровий і стриманий завжди,
Тролейбуси, машини біжать туди-сюди.
Дивлюсь червоним онком – велю спинитись я.
Одне мені потрібно - це витримка твоя.
А блимне жовте око – ідти не поспішай,
Бо жовтий, не зелений: потрапиш під трамвай.
Увага! І зелений привітно замигтів.
Він колір найдобріший – щасливої путі!

Потім запропонувати дітям поспостерігати за рухом пішоходів і транспорту (у запису). Вихователь звертає увагу дітей на те, навіщо всі дотримуються сигналів світлофора. Після перегляду, запропонувати дітям погратися.

Рухлива гра «СВІТЛОФОР»

    Діти стоять в колі. Ведучий – із 3 кружечками – посередині. Колір кружечків відповідає кольорам світлофора. Діти ходять по колу. Піднятий жовтий кружечок – ходьба уповільнюється, червоний – зупинка, зелений – можна йти далі.

Дидактична гра «СКЛАДИ ЦІЛЕ»

Дати дітям розрізані на частини картки із зображенням машин. Діти складають цілі машини.

ПІДСУМОК.

-Я сподіваюся, що отриманні знання ви будете застосовувати завжди.