Розвиваємо руку

Пальчикові ігри та вправи

    Майже всі знання, вміння і навички дитина отримує через практичні дії з предметами, через ігри з ними, тобто використовуючи руку.
    На практиці ми зустрічаємось із тим, що в процесі малювання, ліплення, аплікації, а пізніше і підготовки руки до письма, дитина втомлюється, втомлюються її руки, пальці. Із цього можна зробити висновок, що руку дитини потрібно тренувати, вправляти, готувати до різних видів діяльності. Адже перед співом обов’язковим є розспівування. Чому ж перед малюванням та письмом ми не розробляємо руку і пальці?
    Тому є доцільним використовувати пальчикові ігри та вправи як перед малюванням чи ліпленням, так і протягом нього.
    У ранньому віці ці ігри використовуються як окремі заняття або як частина малювання чи ліплення. У дошкільному - як окремий вид діяльності або як частина малювання чи ліплення.
    У дошкільному віці ігри доцільно проводити з дітьми саме перед тим як дитина сяде малювати, ліпити або робити аплікацію. Вони - ніби маленька розминка, гімнастика перед важкою працею. А ще доцільно використовувати їх посеред зображувальної діяльності як фізкультхвилинку, щоб руки і пальці відпочили, розслабились від напруженої праці.
    Ігри із сірниками, паличками, мотузками, фантами, камінцями та ґудзиками можна проводити у вільний час як вдома так і на вулиці.
    Малювання мотузкою, долонею, пальчиком теж сприяють розвитку м’язів долоні. Пальчикові театри, театр “Ручних тіней” також сприяють розвитку долоні та пальців.
    Таким чином, пальчикові ігри і вправи та пов’язані із ними різні види діяльності повинні посісти чинне місце в житті дітей.
    Перелік вправ: Вивчення потішки “Пальчик – пальчик”.
Вивчення віршика “Дощик”, малювання дощику пальцем.
Вивчення потішки “Сорока – ворона”.
Вивчення лічилки ”Раз, два, три, чотири п’ять – вийшов зайчик погулять”.

< < < < Повернутись на сторінку вихователя зображувальної діяльності < < < <